Wie gaat een NAC MG TF kopen?

Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Allemaal waar en ook heel offtopic, maar, of het al dan niet beledigend is, ? Ik kan blz. vol quoten van uitspraken die hier al eens vielen (vooral in allerlei "blablabla" topics), die ook niet beledigend waren, maar grappig bedoeld, maar veel erger dan het woordje "hoer" en waar niemand zich aan stoorde.
Dus, laten we er maar over ophouden, want dit gaat echt nergens meer over en terug over MG's praten...
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Klaar nu dus!!!
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

Bruno schreef: Dus, laten we er maar over ophouden, want dit gaat echt nergens meer over en terug over MG's praten...
Graag ;)
Of we hebben hier nog iets als een 2e "Het grote gehouwehoer-topic"... :roll:
Vond ik destijds maar flauw en beetje kleinzerig van de topic-poster om onvoldoende tot niet te kunnen relativeren :roll:
Dis geen 2e keer aub :|

Wat men persoonlijk mening betreft..
Ik vind aan de NAC-overname van MG niks verkeerd..
Oke ik ben eveneens teleur gesteld dat MG-Rover het niet gered heeft en nu niet meer van "Britse origine" is maar ik ben allang blij dat ze MG-Rover nieuw leven willen inblazen :)

Overigens, de nieuwe Mini is ook van Britse makelij? Ook al wordt die nu onder naam van BMW gebouwd, ik vind het evengoed een knalbak, wel op andere vlakken dan de oude mini welteverstaan..
De oude gaf je het echte rijplezier zoals ik het ook bij men zr ervaar, de nieuwe dan weer de "luxe", het gemak, betrouwbaarheid enz.. van een Duitser..

Specifiek over de NAC MG TF, je zal me er voorlopig nog geen beweringen/uitspraken over horen zeggen ...
Ik wacht liever tot er hier ergens eentje in de showrooms staat voor een testrit..
Das soms het veiligst ;)
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Kan iemand mij misschien vertellen wáár in het club regelement staat dat er vrijheidsvanmeningsuiting en democratie is hier op het forum? :beuh:


Nee alle gekheid op een stokje ..... mensen mogen hier best hun ei kwijt maar hou het wel redelijk.

Het belangrijkste is dat als men iets wil plaatsen, wat dus zonder intonatie en gezichtsuitdrukkingen is, je eerst nadenk over hoe de ander (tegen wie je het hebt) het opvangt.
Dit heeft hij deze keer waarschijnlijk niet gedaan .... ik heb het berichtje diverse malen doorgelezen.. zo ook de voor en na berichtjes ... heb het op diverse manieren gepoogd te interpreteren ... maar ik vond hem té en de manier waarop het geschreven was kantelt redelijk de richting op van dat het juist bedoeld is mensen te kwetsen die de chinese MG's wél wat vinden.

Op zich kon ik in eerste instantie over de opmerking wel lachen eigenlijk .... maar de opmerking was dan ook niet tegen mij.
Als het een opmerking over een Freelander zou zijn geweest zou ik waarschijnlijk anders reageren .... eh ... laat dat 'waarschijnlijk' maar weg eigenlijk :lol:

Maar om ff terug te komen op de discussie ... het gaat erom dat je gewoon ff naleest en nadenkt voordat je op "verzenden" klikt.
Dat is alles .... meer niet ... moet toch niet te moeilijk zijn toch?

Want we moeten met z'n alleen wel rekening houden met de berichtschrijver ..... maar zou de berichtschrijver dan niet een klein beetje rekening moeten houden met de berichtlezers?

Alles heeft tenslotte 2 kanten hé ... moeten we niet vergeten ;)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Hadriaan

Bericht door Hadriaan »

Varium et mutabile semper femina (al dan niet van lichte zeden):

"News
NAC MG UK Ltd CHANGES ITS NAME TO MG MOTOR UK Ltd
19.01.09

On the 8th January 2009 NAC MG UK Ltd changed its name to MG Motor UK Ltd.

The change was made to reinforce the presence and image of the MG brand within the parent company’s name. It is anticipated that the new name will help strengthen the company’s reputation and re-emergence in the market by emphasising the already well known MG brand.

Everything else within the business remains unchanged but communications tools including the web address will, with immediate effect, change to www.mgmotor.co.uk. Company email addresses will now be in the format forename.surname@mgmotor.co.uk. Links to existing addresses will remain active until 1st March 2008.

"
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Zojuist dit bericht opgevangen via het Engelse MG-R forum.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/engl ... 221404.stm

Als we dit bericht moeten geloven wordt de produktie van de MG-TF in Longbridge binnenkort stopgezet. En gaat de fabriek begin volgend jaar helemaal dicht.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

WTF :shock:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Hadriaan

Bericht door Hadriaan »

De produktie van de NAC TF lijkt inderdaad te zijn beeindigd; met de huidige voorrad kunnen ze met deze verkoopcijfers vooruit. Ik ben wel zo'n optimist dat ik verwacht dat volgend voorjaar de produktie van de MG6 of Rowe 55 gaat beginnen in Longbridge. En ooit een opvolger van de TF in produktie genomen gaat worden. Voorlopig ben ik nog steeds op zoek naar een auto die mijn anglofiele hart sneller doet kloppen. Toch maar een Indiase Freelander? of een Engels/Amerikaanse/Zweedse Volvo? Ik weet niet hoe het komt maar ik heb niks (meer) met Franse en Duitse automobielen, hoewel die X1 misschien nog iets kan worden. Of toch maar een Alfa Spider als alternatief voor en TF?
kasper

Bericht door kasper »

De BBC overdrijft inderdaad naar mijn bronnen schromelijk en doet daar zoals naar goed Brits gebruik hun hele Engelse auto-industrie weer aardig mee te kort.

Er is namelijk geen enkele autofabriek die zijn productielijn van de ene op de andere dag aanpast voor een nieuw model. de 17 mensen die daadwerkelijk aan de lijn van de TF hebben gewerkt zullen nu wel volop aan het omscholen gaan om dadelijk een nieuw model uit de fabriek te laten rollen.

Maar vrees niet er zijn genoeg rechtsgestuurde TF's te koop, het is best te doen om van RHD naar LHD om te bouwen (zou je wellicht wel de eerste van de laatste bouwjaren zijn)
Vraag is of het met het Nederlandse belastingklimaat interessant blijft (BPM). De nieuwe TF is immers voor een appel en een ei te koop in Engeland.

Ik heb me een hele tijd heel bewust niet met deze discussie bemoeid maar ik ben een van de weinige Nederlanders die een LE500 heeft gereden (zie MG-nieuws febr 2009): in vergelijking met m'n '96-er Mk1 F een heel andere auto, maar m.i. ook beter en prettiger in omgang dan de oude TF. (met uitzondering van de motorische kant, daar ik 160 pk wel prettig vind.

Over andere merken ga ik niet te veel zeggen: maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er een zweeds knopje in een AR195 zit. Globalisering hoort helaas bij de huidige automarkt.
Ik kan me wel aardig vinden in de laatste opmerking van Hadriaan, Ik zou alleen nooit hetzelfde alternatief kiezen voor een TF, dat kun je dan wel weer lezen op het alfaforum ;)
xpowerzzz

Bericht door xpowerzzz »

Zou het zo eenvoudig zijn: nieuwe TF in de UK kopen, invoeren, technische keuring, inschrijven en hopla rijden maar ?
Ik geloof het eigenlijk niet.

Ik geloof en hoop dat de MG6 (nu als Roewe 550) er komt. Normaal gezien zou ie tov. de 550 andere bumpers, velgen en ophanging krijgen EN zou ie voor de Europese markt ook beschikbaar worden gesteld.

Ik ben geen fan van de overname door Chinezen, ik trek me de haren uit de kop als ik zie welke kansen MG vandaag en de afgelopen jaren heeft laten schieten, maar ik weet wel dat er vandaag in Longbridge goede en gepassioneerde engineers rondlopen. Als je nagaat hoe de productie tot enkele weken geleden verliep, dan begrijp je dat dit een heel andere TF is dan de F-en en TF-en die we kennen.

De huidge TF, die nu te koop is in de UK, is allesbehalve een Chinees product.
Plaats reactie