Pagina 1 van 1

Moeilijk in z'n 1

Geplaatst: ma okt 27, 2008 12:54 pm
door Sander02
Ik heb een paar maanden geleden de koppeling laten vervangen en het terugschakelen naar z'n 1 lijkt nu een stuk lastiger te gaan. Uit stil stand in z'n 1 geen probleem. Ook als ik bijna stil ga gaat het nog wel, maar als ik iets harder rij gaat ie er echt slecht in.

Kan dat te maken hebben met een afstelling in de koppeling?

Geplaatst: ma okt 27, 2008 1:13 pm
door Bart-K
mijn Rovers konden altijd pas bij hele lage snelheden in z'n 1, denk dus niet dat er iets aan de hand is 8)

Geplaatst: ma okt 27, 2008 1:49 pm
door Gerald-17
met een beetje tussengas wil het soms wel lukken, maar inderdaad is terugschakelen in de 1 niet het allerfijnste voor zo'n bak, houden ze gewoonlijk niet van, maar dat is met de meeste auto's wel zo geloof ik

Geplaatst: ma okt 27, 2008 1:57 pm
door Sander02
ah ok dank jullie. Dan moet ik het maar gewoon in z'n 2 doen of ff de rem wat dieper drukken voor het schakelen.

Geplaatst: ma okt 27, 2008 3:46 pm
door Boarderken
De 1e versnelling is enkel & alleen de vertrek-functie :!:
Bij hele lage snelheid is terug in 1e mss nog mogelijk maar dat heeft ie idd niet zo graag...
Vanaf dat een auto in beweging is, moet je de 2e versnelling gebruiken om terug op snelheid te komen....

Geplaatst: ma okt 27, 2008 4:39 pm
door Sander02
Klopt maar wanneer het wel relax is als je een kruising of oversteek nadert met een stop bord. Vaak rol je dan toch nog een beetje en zie je gauw genoeg dat je weer kan optrekken omdat er niemand aankomt. Dat heb ik ook altijd bij het verlaten van het hofje waar ik woon. Dat rijd net ff wat lekkerder weg dan uit z'n 2.

Geplaatst: ma okt 27, 2008 9:52 pm
door Johan
Ik sluit me aan bij Boarderken...

Geplaatst: di okt 28, 2008 3:08 pm
door Bart-K
me too, maar ik snap het dilemma van 1e of 2e bij lage snelheden wel.

laat hem zelf eigenlijk altijd in 2e staan zolang ie nog rolt, maar als je wat meer vermogen hebt gaat dat natuurlijk makkelijker ;)

Geplaatst: di okt 28, 2008 4:14 pm
door 118GTR
Maar als het pas gekomen is sinds de koppeling is vervangen, en aangezien het nog steeds deszelfde bak is denk ik toch dat er iets raars aan de hand is.

Controleer eens of je schakelstangen zich wel vrij kunnen bewegen(2 stangetjes, boven elkaar aan de achterkant van je bak vlak tegen het schutbord)