silent blocs
silent blocs
Ik mag m'n silent blocs vooraan vervangen. Iemand daar ervaring mee? Zelf te doen of is er speciaal gereedschap voor nodig? Is er ergens een handleiding voor?
Dank je wel!!!
Hugos
Dank je wel!!!
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Voor de bevestiging van de wielophanging worden elastische steunen (silent-blocs) gebruikt. Deze zijn noodzakelijk, zodat de beweegbaarheid van de verbindingsarmen wordt gegarandeerd, de optredende krachten worden opgevangen en stoten evenals belastingspieken niet direct aan het volgende onderdeel worden doorgegeven. Silent-blocs dienen bovendien voor akoestische isolatie en het dempen van mechanische trillingen.
Hierdoor leveren ze een bijdrage aan de vergroting van het rijcomfort van een auto. Bij het rijden wordt het silent-bloc onder invloed van krachten vervormd. Bij een goede plaatsing van de verbindingsarmen en een nauwkeurige afstemming van de elasticiteit van de silent-blocs kan dit echter in bepaalde mate tot voordeel dienen.
De mijne (cilindrische vorm) zijn gescheurd.
gr,
hugos
Hierdoor leveren ze een bijdrage aan de vergroting van het rijcomfort van een auto. Bij het rijden wordt het silent-bloc onder invloed van krachten vervormd. Bij een goede plaatsing van de verbindingsarmen en een nauwkeurige afstemming van de elasticiteit van de silent-blocs kan dit echter in bepaalde mate tot voordeel dienen.
De mijne (cilindrische vorm) zijn gescheurd.
gr,
hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Ik heb die expertise niet.
Mijn 75 wordt volledig in absolute perfecte staat gehouden door Autobedrijf Van Noort.
Zij geven ten alle tijden volledige en eerlijke uitleg en zijn zeer deskundig en heel behulpzaam in het zo goedkoop mogelijk oplossen van je probleem !
De combinatie hobby (liefhebberij en het houden van je vak), hun
vriendelijkheid en bovenal de proffesionaliteit is hier echt top !
Dit kom je tegenwoordig nauwelijks of zeer zelden meer tegen.
Mijn 75 wordt volledig in absolute perfecte staat gehouden door Autobedrijf Van Noort.
Zij geven ten alle tijden volledige en eerlijke uitleg en zijn zeer deskundig en heel behulpzaam in het zo goedkoop mogelijk oplossen van je probleem !
De combinatie hobby (liefhebberij en het houden van je vak), hun
vriendelijkheid en bovenal de proffesionaliteit is hier echt top !
Dit kom je tegenwoordig nauwelijks of zeer zelden meer tegen.
Dank je,
maar ik woon in het Belgische Limburg, en dan is dat toch wel een eindje niet?
maar ik woon in het Belgische Limburg, en dan is dat toch wel een eindje niet?
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Ja, dat is wel zo. Ik wilde het eigenlijk zelf wel doen. Dat maakt autorijden nog plezanter. En misschien was er wel iemand op dit forum die hier ervaring mee had. Daarmee.
Toch bedankt,
Hugos
Toch bedankt,
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Ja die bedoel ik. Op de keuringskaart staat silent blocs. Wist niet dat de Nederlandse benaming zo was...
Ik zal eens zoeken. Dank
Ik zal eens zoeken. Dank
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Dank je wel voor deze nuttige uitleg!
Ik zal eens zien waar ik de rubbers op de kop kan tikken.
Ik zal eens zien waar ik de rubbers op de kop kan tikken.
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Victor schreef:
Die worden o.a. op marktplaats verkocht. Ik heb er laatst 1 vervangen.
kostte iets van 70 euro en zit met 2 bouten vast.
Was niet heel moeilijk, uurtje of 2 prutsen.
ik heb er vorige week nog 2 vervangen in een uur en half
maar tis dan ook mijn werk
zoals gezegd pruts je die 2 bouten los (eerst eens inspuiten met anti roest en effe laten weken wil soms wel helpen) Het makkelijkst is om bvb een facom en beta ringsleutel te hebben, die hebben verschillende vertanding zodat je altijd één sleutel goed kan opzetten. om ze os te trekken zet ik er een buis op.
als ze los zijn neem je een steeksleutel 27 die je net naast het rubbe zet over de draagarm. daar geef je een paar tikken op met de hamer.
nieuwe rubbers invetten, over de arm schuiven en monteren.
MG ZR S1800
silent blocs
Op Ebay.co.uk kun je ze per twee een rechter en linker kopen voor 24 pond. en dan nog de transport kosten maar dan zijn ze nog behoorlijk goedkoper dan hier.
- Robbrm
- MG-R Fanatic
- Berichten: 162
- Lid geworden op: ma okt 20, 2008 7:03 pm
- Woonplaats: Oost-Souburg, Garage
heb vandaag de stabilisatorstang rubbers vervangen achter en problem solved! de speling op de silent blocks achter was goed volgens de oud rover dealer Akkermans
heb ook gekeken voor de uitlijning maar je kan het niet uitlijnen achter.. wat bij BMW meestal wel gaat
heb ook gekeken voor de uitlijning maar je kan het niet uitlijnen achter.. wat bij BMW meestal wel gaat
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today"