carterpakking vervangen --> met verslag & foto's!
Geplaatst: do sep 25, 2008 2:50 pm
Zoals het topic al zegt, 't is nodig om de carterpakking te vervangen... De 420 heeft al een tijdje last van lekkerij wat vooral op de uitlaat terechtkomt. niet zo prettig, bovendien niet echt sexy dat er zo nu en dan een sliertje rook onder de auto vandaan komt bij stilstaan.
Heb nu ik weer terug ben van zee een hoop tijd om dit soort dingen te doen, spijtig genoeg ligt mn handboek in mn andere huis dus heb ik niet de handigheidjes van deze reparatie op een rijtje, maar waarschijnlijk is een van jullie dit ook al eens onder handen gekomen?
Ik heb een blik onder de auto geworpen en als ik me niet vergis moet de carterpan vrij gemakkelijk los te bouten zijn, toch zal de uitlaat even los moeten van het blok en zal er dan genoeg speling zijn om de pan te verwijderen?! Lijkt me ozich niet zo'n probleem, alleen lijkt t er bij mij op dat er aan de achterzijde een motorsteun/schokdemper aan de pan zit en aan de zijkant een steun van de aircopomp? (airco is niet fabriekstandaard). Ik vraag me af of je beide zo ongestraft kan loshalen of zit hier ergens een handigheidje achter?
Kortom, waar moet ik ff op letten als ik aan de slag ga? Of is er zelfs iemand die zo aardig is om de paar paginaatjes uit de haynes over dit topic in te scannen en te mailen?
Weet ik even hoeveel uren ik onder de brug ga doorbrengen (en kan ik de DIY-garage bellen).
Update: Whoops, topicje gemist, handig dat ftptje met de handleidingen.
Heb nu ik weer terug ben van zee een hoop tijd om dit soort dingen te doen, spijtig genoeg ligt mn handboek in mn andere huis dus heb ik niet de handigheidjes van deze reparatie op een rijtje, maar waarschijnlijk is een van jullie dit ook al eens onder handen gekomen?
Ik heb een blik onder de auto geworpen en als ik me niet vergis moet de carterpan vrij gemakkelijk los te bouten zijn, toch zal de uitlaat even los moeten van het blok en zal er dan genoeg speling zijn om de pan te verwijderen?! Lijkt me ozich niet zo'n probleem, alleen lijkt t er bij mij op dat er aan de achterzijde een motorsteun/schokdemper aan de pan zit en aan de zijkant een steun van de aircopomp? (airco is niet fabriekstandaard). Ik vraag me af of je beide zo ongestraft kan loshalen of zit hier ergens een handigheidje achter?
Kortom, waar moet ik ff op letten als ik aan de slag ga? Of is er zelfs iemand die zo aardig is om de paar paginaatjes uit de haynes over dit topic in te scannen en te mailen?

Update: Whoops, topicje gemist, handig dat ftptje met de handleidingen.
