vermogen 100 serie
vermogen 100 serie
Hoe zat het ook alweer met het vermogen in de 100 serie.
Ik bedoel dan hoeveel heeft welke motor?
Ik bedoel dan hoeveel heeft welke motor?
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Sluit ik me bij aan, een GTi SPi blok is ideaal.
Aan de 100pk zal hij wel niet meer komen vanwege die uitlaat(sander heeft/had er een mpi spruistuk met rechte pijp onder)
Het zal even zoeken worden naar een geschikte downpipe, Ofwel een GTi SPi voorpijp op je huidige spruistuk, of een GTi MPi voorpijp op een spruitstuk van Sander als hij je er 1 bij doet. (spruitstuk 416 of gti mpi zijn hetzelfde)
Voor de rest is het redelijk plug and play, doe de draadboom er ook maar bij. Hij is waarschijnlijk hetzelfde, maar je hebt wel die 16v ECU nodig, en het is niet 100% dat die op je huidige draadboom past.
Voor de rest past alles, het is hetzelfde onderblok als de huidige 1.1
Aan de 100pk zal hij wel niet meer komen vanwege die uitlaat(sander heeft/had er een mpi spruistuk met rechte pijp onder)
Het zal even zoeken worden naar een geschikte downpipe, Ofwel een GTi SPi voorpijp op je huidige spruistuk, of een GTi MPi voorpijp op een spruitstuk van Sander als hij je er 1 bij doet. (spruitstuk 416 of gti mpi zijn hetzelfde)
Voor de rest is het redelijk plug and play, doe de draadboom er ook maar bij. Hij is waarschijnlijk hetzelfde, maar je hebt wel die 16v ECU nodig, en het is niet 100% dat die op je huidige draadboom past.
Voor de rest past alles, het is hetzelfde onderblok als de huidige 1.1
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
wij hebben een x de 111L van jimmy omgebouwd
naar een gti spi blokje.
uiteindelijk hebben we veel moeten vervangen wou het fatsoenlijkzijn.
16vspi blok. met kabelboom
ecu inbouwen.
benzinetank overzetten.
kabelboom van de auto omgelecht. ivm benzinepomp aanstuuren.
en de remcilinder moest vervangen worden. het was namenlijk onmogenlijk om de remmen te ontluchten.
heel da ding vervangen. en de remmen waren goed.
kwa uitlaat spruitstuk heb ik nog een mpi en spi liggen.
onderbocht heb ik ook nog.
naar een gti spi blokje.
uiteindelijk hebben we veel moeten vervangen wou het fatsoenlijkzijn.
16vspi blok. met kabelboom
ecu inbouwen.
benzinetank overzetten.
kabelboom van de auto omgelecht. ivm benzinepomp aanstuuren.
en de remcilinder moest vervangen worden. het was namenlijk onmogenlijk om de remmen te ontluchten.
heel da ding vervangen. en de remmen waren goed.
kwa uitlaat spruitstuk heb ik nog een mpi en spi liggen.
onderbocht heb ik ook nog.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Die 111L zal dan een carb geweest zijn.
Dit is al een spi en blijft een spi, zelfde tank, waarschijnlijk zelfde draadboom, ecu vervangen door 16v ecu.
Bij een motorwissel blijf je van de remcylinder af, die had niet eens ontlucht hoeven te worden.
Dit is al een spi en blijft een spi, zelfde tank, waarschijnlijk zelfde draadboom, ecu vervangen door 16v ecu.
Bij een motorwissel blijf je van de remcylinder af, die had niet eens ontlucht hoeven te worden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Nu begin je opeens over het wisselen van de klauwen.
Bij een blokwissel en daar hadden we het over blijf je van het remsysteem af, en had er dus niet hoeven te worden ontlucht.
Overgens zijn alle R100 hoofdremcylinders hetzelfde, de remklauwzuigers trouwens ook.
Bij een blokwissel en daar hadden we het over blijf je van het remsysteem af, en had er dus niet hoeven te worden ontlucht.
Overgens zijn alle R100 hoofdremcylinders hetzelfde, de remklauwzuigers trouwens ook.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
@Dino: Hoe jij het ook wend of keer, het remsysteem heeft niets met de motor te maken. Iedereen hier die wel eens een motor gewisselt heeft van een Rover 100 kan dat beamen.
@Bam: De motor kan er idd uit zonder de bak los te halen, maar de Haynes manier is gewoon makkelijker. Er is bijzonder weinig ruimte beschikbaar.
@Bam: De motor kan er idd uit zonder de bak los te halen, maar de Haynes manier is gewoon makkelijker. Er is bijzonder weinig ruimte beschikbaar.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!