blok vervange
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
blok vervange
Oke waar ik dus al bang voor was is dus uit ijndelijk gebeurt
Flinke klap vanmidag en een hoop geratel in z'n 2e versneling.
Conclusie de bak is gewoon naar z'n grootje
Gelukkig heb ik een compleet blok + bak liggen
Gelijk even aan begonne en heb de bak(op een hoop vloeibare paking na) los.
nu ging dit vrij simpel omdat het blok niet in een auto zit.
maar, gaat het dus ook zo simpel als het blok in wel in de auto zit?
dus: draatjes, kopelings kabel en de rest van de meuk loshale. boutjes los(blok ondersteune), moter steune los en bak er uit.
En vise versa met de nieuwe bak.
Of komt er nog meer bij kijken?
Hoe zit het verder met de olie in de bak? normaal gesproken is dit apart van het blok.
Is dat hier bij ook zo?(aangezien de bak vast zit aan de zijkant van het blok en dus ook aan de carter ba .e.d)
of is er een apart punt waar je dit kan vullen en tappen?
Flinke klap vanmidag en een hoop geratel in z'n 2e versneling.
Conclusie de bak is gewoon naar z'n grootje
Gelukkig heb ik een compleet blok + bak liggen
Gelijk even aan begonne en heb de bak(op een hoop vloeibare paking na) los.
nu ging dit vrij simpel omdat het blok niet in een auto zit.
maar, gaat het dus ook zo simpel als het blok in wel in de auto zit?
dus: draatjes, kopelings kabel en de rest van de meuk loshale. boutjes los(blok ondersteune), moter steune los en bak er uit.
En vise versa met de nieuwe bak.
Of komt er nog meer bij kijken?
Hoe zit het verder met de olie in de bak? normaal gesproken is dit apart van het blok.
Is dat hier bij ook zo?(aangezien de bak vast zit aan de zijkant van het blok en dus ook aan de carter ba .e.d)
of is er een apart punt waar je dit kan vullen en tappen?
Laatst gewijzigd door Johnny_D op do sep 18, 2008 12:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik weet er eigenlijk niet zoveel van, maar de versnellingsbak zit onder de krukas, en dat ding aan de zijkant is het vliegwiel met koppeling.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Als je het carter eraf pakt moet je tegen de tandwielen aan kijken.
Maar nogmaals ik ken het blok verder niet.
Maar nogmaals ik ken het blok verder niet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
BAK en carter zijn bij een A serie motor een geheel, als je dus je bak eronderuit wilt halen moet je gewoon het deel onder je onderblok verwijderen. (wat jij volgens mij carter noemd)
Motor en bak delen in een A-serie de olie, vandaar de regelmatig verversen ook zo belangerijk is.
Bak is niet eronderuit te halen als het blok nog in de auto zit.
(maar dit wil je ook niet) blokje pak je er in 2 a 3 uurtjes zeker wel uit.
Succes
Motor en bak delen in een A-serie de olie, vandaar de regelmatig verversen ook zo belangerijk is.
Bak is niet eronderuit te halen als het blok nog in de auto zit.
(maar dit wil je ook niet) blokje pak je er in 2 a 3 uurtjes zeker wel uit.
Succes
dan vraag ik me af wat je nu van je "reserve" blok af hebt gesleuteld
Zorg ervoor dat je tussen het blok en de wisselbak allemaal nieuwe pakkingen zet, en ook een beetje vloeibare (siliconen) pakking. Let ook op het rubber van de het olie kanaal! zonder dit rubber geen oliedruk...
Vervang nu je de wisselbak op de werkbank hebt staan ook meteen alle keringen, tenzij je 100% zeker weet dat ze dicht zijn. Heb ik niet gedaan en sindsdien markeert mijn mini zijn terrein...
Zorg ervoor dat je tussen het blok en de wisselbak allemaal nieuwe pakkingen zet, en ook een beetje vloeibare (siliconen) pakking. Let ook op het rubber van de het olie kanaal! zonder dit rubber geen oliedruk...
Vervang nu je de wisselbak op de werkbank hebt staan ook meteen alle keringen, tenzij je 100% zeker weet dat ze dicht zijn. Heb ik niet gedaan en sindsdien markeert mijn mini zijn terrein...