Pagina 1 van 1

versterkte koppakking?

Geplaatst: wo sep 03, 2008 9:59 pm
door Arnoud79
Ik las laatst ergens dat het beter is om een landrover koppakking te monteren ipv een originele, omdat deze sterker zou zijn, is dit een broodje aap verhaal of zit er wel verschil in deze pakkingen?
zo ja wat is er anders aan? als deze bestaan waar kan je zo'n sterkere koppakking kopen? adressen of www

Geplaatst: do sep 04, 2008 1:24 am
door schoenie
Is geen fabeltje.
Van Noort gebruikt ze veel en als je meer info wilt zou ik ze eens bellen.

Geplaatst: do sep 04, 2008 5:13 pm
door Arnoud79
maar is dit een een pakking speciaal voor een freelander of is hij niet bij brezan oid te koop?

Geplaatst: do sep 04, 2008 7:13 pm
door Sander Vermeij
Ik heb van Niesten gehoord (dealer hier), dat er een aluminium pakking nu word gebruikt ipv de normale.
Dus gewoon bij de dealer, brezan heeft die shit niet volgens mij, omdat alleen de dealer het heeft...

Geplaatst: do sep 04, 2008 8:16 pm
door mg-zs
Is zeker aan te raden ;)
Mijne wordt hopenlijk dit jaar nog vervangen

Geplaatst: do sep 11, 2008 11:24 pm
door Bruno
Voor een K motor geldt het volgende :

Liners gelijk : Kies de Payen pakking
Liners ongelijk : Kies de LR pakking
Liners gezakt: Scrap !

Let wel dat de LR pakking dikker is en je dus minder compressie hebt.
In het geval van de F'jes zagen we al meerdere exemplaren met de LR pakking die pk's hebben ingeleverd.
Of een LR pakking beter is, zal moeten blijken in de toekomst, maar ik ken er in ieder geval al wel die faalden.
Ik opteer in ieder geval steeds voor de Payen pakking!

Ik hoorde van Dave Andrews het hele verhaal ontrent het ontstaan van de LR pakking. Ze is gemaakt om de Ford bonzen destijds vertrouwen te geven in de K, die een slechte reputatie had qua HGF. Zodoende werd de K toch nog in de Freelander gelepeld ten tijde van de Ford heerschappij over Landrover. Vooral uit marketing overweging werd deze head gasket destijds dus ontwikkeld.

Geplaatst: do sep 11, 2008 11:28 pm
door 118GTR
Andersom!!

Liners gelijk(we hebben het over binnen 0.005mm): dan de MLS
Anders de oudere.

Liners lager dan het blok: :-( , maar je kunt een gokje wagen met de oudere.

Mijn persoonlijke voorkeur is de MLS, mits het blok in goede tot zeer goede conditie is. Anders gewoon de oude ertussen, minder sterk maar past vaak beter.

Geplaatst: do sep 11, 2008 11:36 pm
door Bruno
Uiteraard, iets te snel getypt :oops: :
Als je liners perfect binnen spec boven het onderblok uitsteekt kan je de Landrover pakking toepassen. Als je liners niet perfect zijn maar acceptabel kan je alleen maar de oude pakking gebruiken.
Ik kies in ieder geval steeds voor de Payen pakking

Geplaatst: vr sep 12, 2008 5:28 pm
door Arnoud79
Hey mensen bedankt voor de info,

Ik heb inmiddels een nieuw (compleet gereviseerd) motorblok gekocht in Engenland, dus hoef niet zelf aan de slag om de koppakking te vervangen.

Ben nog wel opzoek naar een manual voor de Rover 45/MG ZS

Geplaatst: vr sep 12, 2008 6:18 pm
door 118GTR
Heb ik wel liggen(op cd) ruilen voor je oude blok :P

Geplaatst: vr sep 12, 2008 7:15 pm
door Arnoud79
nee helaas, die gaat terug waar hij vandaan komt, Engeland

ik ben maar rond gaan neuzen in de UK want in nederland zijn goede blokken voor een mooie prijs bijna niet te vinden.