Pagina 1 van 1
Uitlaat monteren
Geplaatst: zo aug 10, 2008 3:51 pm
door Rvelleko
Ik krijg over een paar daagjes een andere uitlaat.
Maar wat is de beste manier om hem te monteren ?
Geplaatst: zo aug 10, 2008 4:33 pm
door Frekkel
bouten los, rubbers los, oude er vanonder
nieuwe in omgekeerde volgorde inbouwen

Geplaatst: zo aug 10, 2008 4:36 pm
door Rvelleko
Opkrikken, of kan ik er zo bij als ik het achterwiel eraf haal ?
Geplaatst: zo aug 10, 2008 4:40 pm
door Sander Vermeij
Ik zou em opkrikken, anders red je het niet, je moet er goed bij kunnen!
Geplaatst: zo aug 10, 2008 4:41 pm
door Rvelleko
Ik heb nog een setje assteunen liggen, zou dat lukken ?

Geplaatst: zo aug 10, 2008 5:07 pm
door Frekkel
of ga gewon langs bij je garage en vraag als je een kwartiertje een brug of put kunt gebruiken
Geplaatst: zo aug 10, 2008 7:10 pm
door Sander Vermeij
Ik heb een keer met een maat van me een vectra verlaagd met behulp van 2 krikken, 2 assteunen en een stapel bakstenen en balken.... dus ja dat moet lukken!

Geplaatst: zo aug 10, 2008 8:19 pm
door Rvelleko
Oké dan !

Geplaatst: zo aug 10, 2008 10:31 pm
door Edgecrusher
ik heb het wel een keer gedaan met alleen de originele krik.
Even op de krik, wiel eraf zodat je er iets makkelijker bij kan en dan kun je hem er zo onder hangen.
Vooraf even de bouten losdraaien.
Geplaatst: zo aug 10, 2008 10:49 pm
door Rvelleko
Ik heb een garagekrik staan, maar ik heb er niet echt een geschikte ondergrond voor, hij schiet nogal eens een stuk opzij, en dan lig ik er liever niet onder

Geplaatst: zo aug 10, 2008 11:49 pm
door JeroenH
Ene kant opkrikken, as-steun er onder, MAAR NIET ONDER DE AS!!! Krik laten zakken, andere kant idem, DUS OOK NIET ONDER DE AS!!! Eventueel kun je een wiel er onder weg halen, maar heb ik nooit gedaan, heb altijd auto in de garage of op de stoep staan op as-steunen.
De reden dat je de steunen niet onder de as moet zetten is om dat hier een lange balk aan zit. Hier moet je met de uitlaat overheen, zet je hem daar dus op, dan druk je de wielen en die balk dus weer omhoog. Er zitten vlak voor de as (van voren gezien) een paar stevige punten waar je de auto op kunt (en volgens mij ook op hoort te) zetten.
Ik vond het het makkelijkst om de uitlaat met rubbers en al los te halen, rubbers aan de andere uitlaat en dan de nieuwe uitlaat met rubbers weer ophangen. De uitlaat kan namelijk bewegen waardoor je niet altijd goed kracht kunt zetten. De haken aan de auto zijn vaste punten dus als je daar aan duwt/trekt dan gaat er niet steeds van alles mee.
Zet de auto trouwens altijd op as-steunen als je er onder wilt/moet. Je wilt niet weten hoe je gezicht er uit ziet als je krikje geen zin meer heeft als je er net onderligt...
Geplaatst: di aug 12, 2008 1:40 pm
door Rvelleko
Uitlaat komt waarschijnlijk morgen, ik heb inmiddels oprijblokken waardoor de auto van achteren ongeveer 30 cm. hoger staat, heb ik hier wat aan of moet hij echt uit de veren getild worden ?
Geplaatst: di aug 12, 2008 3:09 pm
door Bart-K
zou moeten lukken, hij hoeft niet uit de veren getild te worden
Geplaatst: do aug 14, 2008 9:26 pm
door Rvelleko
Hij zit er dus onder, maar nu wil ik het volume een beetje omhoogkrijgen en ik heb zitten lezen dat je dan je middendemper kan vervangen door een pijp, is dit wat ????