Pagina 1 van 2

MPi blokkie

Geplaatst: vr jul 25, 2008 11:00 am
door Dino
hey
zoals sommige nog weten. heb ik tijdje terug de crosser van burny over kunnen komen.

nu heb ik dat mpi blokje nog staan.
hij heeft toen gelopen. na ik meen netjes stationair.
er was iets met de kopling of versnellingsbak. dat weet ik niet meer.
weet iemand toevallig meer over dit blok?
of heeft iemand nog contact met burny? na ik meen is ie weinig op de forum..

mvg René

Geplaatst: vr jul 25, 2008 11:50 am
door 118GTR
Ik ken dat blok, ik heb hem er namelijk een keer uitgetilt. Ik heb toen ook distributiekappen geplaatst en de boel schoongemaakt(tandwielen), maar een nieuwe riem of spanrol vond hij niet nodig(ik wel maar dat terzijde)

Geplaatst: vr jul 25, 2008 3:20 pm
door Dino
ja de riem van de dynamo zag er al slecht uit vond ik.
heb nog niet achter de kappen gekeken.
zou ik die kunnen hergebruiken van mijn spi blok?

weet jij ook toevallig hoe het blok reed?
zou jij de gok nemen om het blok erin te gooien?

alvast bedankt. mvg

Geplaatst: zo aug 03, 2008 3:19 pm
door Dino
even dacht ik nog dat het mijn waterpomp kon zijn. aangezien het lijkt alsof de koelvloeistof over de riem wordt gegooid.
maar omdat inmiddels de olie er ook uit komt, alsof het niks is.
ga ik toch de gok wagen met het mpi blok.

maar toch eerst een paar vragen,

wat zijn de Wateroutlet(2-sensoren) ??
kan ik de dynamo, startmotor... van mijn spi gebruiken ?

wat is de functie van de grote zwarte koolstofpot?

en gelijk nog een ander vraagje, voor de mpi remklauwen/gekoelde schijven..... hoef ik dan alleen maar de klauw en schijf te vervangen?
rempomp enzo mag blijven zitten?

mvg René

Geplaatst: di aug 05, 2008 6:37 pm
door Dino
Ok mensen. ik heb even hulp nodig.

het gaat over de koelvloeistof slangen mijn mijn spi.
en dan wel de slangen die vanaf het blok naar binnen gaan. dus voor de kachel......

ik wou ze over zetten op het mpi blok. en nu lijkt het alsof het bij de mpi niet op de inlaatspruitstuk hoeven?
dat zou inhouden dat ik ze niet van de spi kan gebruiken. omdat die dan nog een slang extra heeft...

maar moet ik dan meteen vanaf het blok naar binnengaan?

ik hoop dat iemand vanavond nog reageert. of eventueel even bij zijn eigen auto wilt kijken.. mits 16v mpi

Geplaatst: di aug 05, 2008 6:39 pm
door Striker
Klopt, de 2 aansluitingen die op het inlaatspruitstuk van de SPi zitten, zijn op de MPi niet meer nodig. Als je geen andere slangen hebt, zul je die dus moeten afdoppen.

Geplaatst: di aug 05, 2008 11:18 pm
door Dino
whoehoeeeee.... dank je Striker :twisted:

Its alive.. its alive i tell you :twisted:
was me wel een dagje ploeteren hoor.
vanmorgen de spi uit men gta gehaald.
distrie-riem en koppelingsplaten overgezet.
mpi blokie erin
had het ff aangesloten en het starte daadwerkenlijk :twisted:
toen maar ff doorgegaan met aansluiten.
nogmaals gestart en ff stukje achter en vooruit gereden

nu moet ik morgen ff dus die slangen van de kachel fixen.
de brandstof pomp over gaan zetten en wat kleine dingetjes

en mijn volgende probleem... hoe in hemelsnaam zit die grote zwarte pot aangesloten die op de hoek van de accubak vast zit.???
dat zijn 3 slangen en 1 stekker....
heb wel een vermoeden maar mjha kweet het liever zekker..


danke danke

Geplaatst: wo aug 06, 2008 12:58 pm
door Dino
kan iemand ff vertelen hoe die zwarte pot vast zit ?
het betreft een iets dikkere slang. daarnaast een stekker(die snap ikwel)
daarnaast zitten 2 dunne slangetjes boven elkaar.

kheb al in het boek gekeken, maar daar wordt ik ook niet wijzer van

Geplaatst: wo aug 06, 2008 2:45 pm
door 118GTR
Niet aansluiten, dat ding doet iets met de benzinedampen. hij bewaard ze in koolstof en laat ze dan meeverbranden met de motor.

Je hebt zoizo een extra slang nodig naar je benzine tank.

Maar het doet niets voor de motor of de emissies!

Geplaatst: wo aug 06, 2008 2:49 pm
door Smurfing
Dus ik begrijp dat je die er helemaal uit kunt bouwen?

Geplaatst: wo aug 06, 2008 3:33 pm
door Dino
118GTR schreef:Niet aansluiten, dat ding doet iets met de benzinedampen. hij bewaard ze in koolstof en laat ze dan meeverbranden met de motor.

Je hebt zoizo een extra slang nodig naar je benzine tank.

Maar het doet niets voor de motor of de emissies!

hoezo heb ik een extra slang naar mijn tank toe nodig ?

hoe zit het dan met de 2 aansluitingen vlak bij de gaskabel/stappemotor
daar gaat er 1 van naar de ecu als ik me niet vergis?

Geplaatst: wo aug 06, 2008 3:35 pm
door Striker
Dino schreef:hoezo heb ik een extra slang naar mijn tank toe nodig ?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :). Hebben we in de racer nl. nog niet gedaan.

Geplaatst: wo aug 06, 2008 4:33 pm
door Mark16v
da's toch gewoon de retour voor de overdruk?

Geplaatst: wo aug 06, 2008 5:23 pm
door Dino
na ik meen had je maar 2 benzine leidingen lopen hoor... toevoer en terugvoer..

mja heb dat ding er in ieders geval tussenuit gegooid. en de slangetjes zomaar aangesloten/afgedopt. ben benieuwd :P
kga nu iig men eerste testronde rijden.

Geplaatst: wo aug 06, 2008 6:38 pm
door Dino
eerste testronde wees uit... dat de stappemotor x geolie'd moest worden.
en hij liep meteen heel warm op..

bij de 2de testronden liep ie alleen heel warm op.
zo erg zelfs dat de bleedplug eruit knalde.

nu durf ik dus geen 3de ronde te gaan rijden. omdat ik niet weet wat ik aan dat warm oplopen kan doen..
dat wordt weer naar huis fietsen..

nu ben ik vanplan morgen de koelvloeistof slangen los te hallen.
en de waterslang op het blok zetten. dan weet ik iig of het blok verstopt zit.
mocht alles open zijn. dan vermoed ik dat al het werk van de afgelopen dagen voor niks is geweest. en dat het blok dus gaar is.

heeft iemand nog een idee?
kan het nog een andere oorzaak hebben?
of sluiten jullie j bij mij aan, en zeggen ook dat het blok gaar is ?

Geplaatst: wo aug 06, 2008 6:40 pm
door Mark16v
koelsysteem niet goed ontlucht?

worden de aanvoer+afvoer naar de radiator en kachel warm?