Pagina 1 van 2
Motorblokken
Geplaatst: wo jul 16, 2008 6:33 pm
door Sander Vermeij
Weet iemand welke motorblokken er in de ZR passen behalve de K-serie?
Ik heb nu een 1.4 maar ik wil echt meer power, dus logische keuze is 1.8 K-serie.
Maar ik ben benieuwd wat er nog meer in past?
Geplaatst: wo jul 16, 2008 6:42 pm
door Mark16v
met een hamer past alles
serieus, ik zou bij de K-serie blijven, dat is tenminste plug & play.
Verder past de KV6 ook met veel werk, de T16 Turbo is ook een optie.
Geplaatst: wo jul 16, 2008 6:44 pm
door Sander Vermeij
en waarmee krijg ik de meeste power en is best te doen (lees; haalbaar)?
Geplaatst: wo jul 16, 2008 7:09 pm
door MARTIN
ik zou er gewoon een ZR 160 [160 pk}blok inleggen
de meest eenvoudigste optie.
kv6 te veel aanpassen{180 pk}
t-serie past net niet onde motorkap{200 pk}
k serie 1.8 turbo {verplicht emerald ecu} en veel aanpassen{170 pk}
dit is even kort gezegt
Geplaatst: wo jul 16, 2008 8:15 pm
door Striker
T-serie past wel hoor, rijden er (in Engeland) al diversen van rond. Flink veel vermogen, maar 't wordt een onderstuurd hok met zo'n zwaar blok voorin.
De KV6 past net niet onder de motorkap

.
Geplaatst: wo jul 16, 2008 8:19 pm
door Mark16v
lol diversen is een vet understatement, ik gok dat onderhand 1 op de 4 bubbles met een T16 rondrijd daar :P
Geplaatst: wo jul 16, 2008 8:48 pm
door MARTIN
Striker schreef:T-serie past wel hoor, rijden er (in Engeland) al diversen van rond. Flink veel vermogen, maar 't wordt een onderstuurd hok met zo'n zwaar blok voorin.
De KV6 past net niet onder de motorkap

.
ah , mijn fout .het was dus net andersom
Geplaatst: vr jul 18, 2008 5:25 am
door Sander Vermeij
en een civic vtec turbo?
Geplaatst: vr jul 18, 2008 7:55 am
door Mark16v
mja, een Rover V8 of een Suzuki Hayabusa kan ook
nogmaals, met een hamer past alles maar het is de vraag of je het erg vind om veel custom werk te doen, of dat je plug & play wil.
Geplaatst: vr jul 18, 2008 9:19 am
door Mista T
Sander Vermeij schreef:en een civic vtec turbo?
Die past niet in zijn geheel onder de motorkap.... zou ook wel heel vreemd staan....
Maar het motortje zou wel passen, maar zoals mark16v zegt, veel aanpassen, customizen om het pas te maken, is maar de vraag of je dat wilt....
Of de 2.0 Judd engine die past ook....
moet je alleen elk jaar je blok reviseren
Geplaatst: vr jul 18, 2008 10:34 am
door WouterRover25
Waarschijnlijk is het ook wel verstandig je remmen aan te passen. Je hebt waarschijnlijk trommels achter, en met zoveel meer vermogen (160+) zou ik naar een ander onderstel kijken...

Geplaatst: ma jul 21, 2008 1:07 pm
door Sander Vermeij
hmm word wel weer duur dan...
Maar nu we het toch over passen hebben; zouden de stoelen van een FT in een ZR passen?!

Geplaatst: ma jul 21, 2008 2:09 pm
door Mark16v
wederom niet plug en play maar uiteindelijk is het wel pas te krijgen.
weet niet of bij een F/TF stoel de rugleuning verstelbaar is maar daar zou je wel problemen mee kunnen krijgen want volgens mij zit je in een F/TF nogal onderuitgezakt omdat de vloer hoger is.
Geplaatst: ma jul 21, 2008 2:22 pm
door Frekkel
ik ken iemand die nog een motor, onderstel en remmerij van een brm heeft

Geplaatst: ma jul 21, 2008 3:32 pm
door WouterRover25
Frekkel schreef:ik ken iemand die nog een motor, onderstel en remmerij van een brm heeft

Kijk daar heb je wat aan, ben je in 1 keer klaar. Is wel een hele operatie en dan heb je daarna een heel andere auto. Leuk experiment!
Geplaatst: ma apr 06, 2009 9:07 pm
door devilxtreme
Het zelfde gedacht hier.
Ik heb een standaard 1400, nu ik hem nog zou willen houden is er wel nood naar extra vermogen.
Nu heb ik dit zien staan
http://shop.xpowerforums.com/shop/279_5 ... engine.htm
Wat denken jullie?