Onze nieuwe MG ZT heeft het al begeven

Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Onze nieuwe MG ZT heeft het al begeven

Bericht door Steven Rover »

We hebben hem nu wel geteld 4 HELE DAGEN gehad. Zo net even naar Echt 310 km op en neer gereden, maar de laatste 20 km naar huis had hij er geen zin meer in. Hij stond op de cruise controle (140km/h) gaf een paar bokken en weigerde gas bij te geven. En daar sta je dan langs de kant van de snelweg. Unive gebeld, MG achter op de vrachtwagen en wij thuis afgezet. Het duurde nog geen minuut of de buurman stond ook al buiten. 'Het blijft een prachtige auto boven op de bergingswagen, maar de auto moet over de weg rijden :P '

En dan de regeltjes, we wilden de MG ZT graag bij de dealer hebben staan, 8 km van ons huis. Maar dat kon natuurlijk niet, hij moest eerst naar Arnhem 26 km verderop. Vandaaruit werd hij dan morgen naar Zutphen gebracht! :? Hij moet namelijk achter slot en grendel staan, en dat is niet het geval als je hem 's nachts bij de dealer dumpt. Beetje omslachtig, maar wel veilig....

Nu maar hopen dat het geen grote kostenpost gaat worden. Waarschijnlijk is er bezinksel in de leidingen/carburateur gekomen. MG had namelijk al een jaar stil gestaan. Maar er zat toch echt nog 1/4 in de tank. Maarjah, we zullen wel zien. :|

Wordt vervolgd....hopelijk.....
Gebruikersavatar
Joep
MG-R Addict
Berichten: 305
Lid geworden op: do apr 10, 2008 6:35 pm
Woonplaats: Brabant

Bericht door Joep »

Balen! Hopelijk is het iets kleins zoals je zegt, dit is natuurlijk nooit leuk met een nieuwe aanschaf.

Succes!
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

De Tank was waarschijnlijk HELEMAAL leeg. Ze hebben er 10 liter benzine in gegooit en hij starte gelijk! Of de benzinepomp (van de ene naar de andere tank) is kapot of de benzine meter is kapot. Waarschijnlijk valt het allemaal mee! :lol:

Volgens de dealer kunnen we er nu nog wel even mee rijden. Volgende week gaat hij voor een grote beurt. Kijken wat er dan allemaal nog boven water komt....
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: en waneer krijgen we foto's van die nieuwe zt te zien.
want daar zijn we wel benieuwd naar. ;)

oj ja , hopelijk is het probleem opgelost.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Zal binnen kort snel een paar foto's maken. In welk topic passen ze dan het beste thuis? :?

Opnieuw voorstellen samen met onze nieuwe MG ZT :arrow: :?: ;)
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: of in rover-mg.
daar stelt bijna iedereen zijn auto voor
Afbeelding
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Goed om te lezen dat het wel meevalt.

Mocht je iemand zoeken om wat foto's te maken zeg ik mini meet. :mrgreen: aangezien je bijna om de hoek woont.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Hahah, mini meet. Ik woon in Brummen. Als je goed foto's kunt maken mag je best langskomen hoor :lol: Maar ik ga vrijdag middag al op vakantie, en door de weeks (nu dus ook) heeft mij pa de auto nu nog mee naar zijn werk. Ik de MG-fan, hij de auto mee, maar over een half jaartje ben ik 18..... :)

Foto's zullen dus denk ik nog even een week moeten wachten, ga een week weg met vrienden en kom de 25e als het goed is weer terug.

Maar alvast bedankt ;)

En over een maand kan iedereen hem natuurlijk ook op Zandvoort bewonderen :P :D
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

de MG ZT is trouwens uit 2003, dus voor ons nieuw :P En donkerblauw met die blauwe stukjes leer. Hij ziet er nog behoorlijk strak uit. Maar ik kan nog geen foto's maken :!: :(
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Dat je uit Brummen komt wist ik al.
Anders had ik niet geschreven dat ik bijna om de hoek woon (Deventer).
Ik zal niet snel van mijzelf zeggen dat ik mooie foto's maak.
Maar aangezien ik er veel maak zit er altijd wel een goede tussen. :twisted:

Alvast een goede vakantie (het weer wordt beter) en we spreken elkaar vast wel.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Oow, bij mijn woonplaats staat Gelderland, ik dacht dan woont hij vast ook ergens in gelderland :P

Dan ben ik toch benieuwd hoe je weet dat ik in Brummen woon ;)

Bedankt, vakantie zal wel lukken! Ik spreek je!
Dino

Bericht door Dino »

ow das slecht nieuws....
zo weinig km gereden en dan al een lift nodig hebben.

ik hoop dat iedereen gelijk heeft, en dat je dus zo weer kunt genieten van deze pracht auto..

mvg René
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Op dit moment rijdt hij al weer, dus het is waarschijnlijk niet ernstig, gewoon een kapotte benzinemeter ofzo.

Volgende week gaat hij voor een grote beurt, en dan zal hopelijk duidelijke worden wat er mis ging.

Maarjah tis toch erg vervelend, na 4 dagen al stil komen te staan... :cry: Ik was ook heeel boos toen het gebeurde :evil: :lol:
kasper

Re: Onze nieuwe MG ZT heeft het al begeven

Bericht door kasper »

Steven Rover schreef:
En dan de regeltjes, we wilden de MG ZT graag bij de dealer hebben staan, 8 km van ons huis. Maar dat kon natuurlijk niet, hij moest eerst naar Arnhem 26 km verderop. Vandaaruit werd hij dan morgen naar Zutphen gebracht! :? Hij moet namelijk achter slot en grendel staan, en dat is niet het geval als je hem 's nachts bij de dealer dumpt. Beetje omslachtig, maar wel veilig....
dat heb je nu eenmaal met de ANWB, route debiel of een verzekering.

Als je een echte autoliefhebber bent, meld je je aan bij de KNAC, die brengen de auto WEL daar waar je hem wilt hebben.
(voor een gewone auto maakt dat niet zoveel uit, maar een open klassieke auto zie je nu eenmaal liever niet op een ordinaire parking staan. Laat staan dat je weet dan de man die de auto van de trailer haalt, het besef heeft dat er een tonneau over de auto hoort, hij zal wellicht nog nooit zo'n ding gezien hebben)

Trouwens wel een tegenvaller, zo na een paar kilometer, maar dat komt wel weer goed!
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Als je iets op Marktplaats zet met de juiste woonplaats is het niet zo moeilijk :mrgreen:
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

dat van die meter heb ik al vaker gehoort. de meter komt uit een bmw maar schijnt niet helemaal me te lopen met hoeveel hijt die er nog in de tank zit.
dat van de berging was met mij het zelfde probleem ze wilde m'n metrotje niet savonds bij de garage afzetten(terwijl hier iemand aanwezig was) hij moed eerst mee kennelijk, en word de volgende dag bij de garage afgelevert
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Plaats reactie