Pagina 1 van 2
Rover 114 gti 16v mpi te koop
Geplaatst: ma jun 02, 2008 7:55 pm
door wolter
TE LAAT
Niet meer Te koop
Rover 114 gti 16V
mpi
bouwjaar 1994
kleur BRG
138.000 gelopen
14" revo velgen met zwart hard
MKIV bumpers
Cruise control (vdo)
Elektrische ramen
Centrale vergrendeling
Custom RVS supersprint einddemper (zie foto)
Open lucht filter systeem
Olietemp. meter (vdo)
Sony radio cd/mp3
distributieriem vervangen bij 112.000
laatste apk, fuseekogel voor vervangen, draagarmbussen achter vervangen, lagers doorgemeert, bollen opgepompt, door roverdealer gedaan, rekeningen aanwezig
APK tot december 2008
Met pijn in mijn hard moet ik de auto verkopen, helaas moet de koppeling vervangen worden en daar heb ik simpelweg geen geld voor op het moment, ben een arme student die dit soort reparaties niet zelf uit kan voeren. De kenners weten hoe veel minder het kost om een koppelingsplaat zelf te vervangen ipv door de dealer.
Nog een paar dingetjes, achterschermen hebben wat roestblaasjes, her en der wat boodschappen-vrouwen-met-karretjes-krasjes, achterruitenwisser werkt niet (nieuw motortje op de sloop.. tientje..)
prijs 1800, graag reageren via forum

Geplaatst: ma jun 02, 2008 8:10 pm
door 118GTR
Bloody nice dude.
Zelf vervangen kost idd niet veel, zelf heb ik onlangs het drukgroep lager vervangen(foutje met het installeren een paar maanden eerder), dat lukte me in 2 middagen, zonder het blok of de bak te hoeven verwijderen(zodat ik geen vloeistof heb hoeven vervangen)
Een koppelingset bij een autoshop is 200+, maar als je zoekt en een paar weken geduld hebt kun je er veel goedkoper aan komen.
Geplaatst: ma jun 02, 2008 9:29 pm
door Edgecrusher
Mooie wagen, jammer dat je hem weg wilt doen.
Geplaatst: ma jun 02, 2008 9:56 pm
door bam
Dat is inderdaad een mooie wagen zeg.
Al gedacht over schorsen en stallen tot betere tijden?
Geplaatst: ma jun 02, 2008 10:17 pm
door 118GTR
Mag die eerste foto weer terug? Die was echt mooier

Geplaatst: di jun 03, 2008 3:58 pm
door Dutch
Mooie auto al vaker mogen spotten bij de parkeerplaats van de jaargetijden. Zelf vaak de blauwe ernaast gezet weet niet of je die ooit gespot had?
Geplaatst: di jun 03, 2008 4:26 pm
door Dino
@ 118GTR...
kun je mij het trukje ook leren. om de druklager te vervangen zonder blok eruit te hallen..?
versnellingsbak van blok los schroeven en uit elkaar trekken ofzo ?
Wolter gast, je gaat deze auto toch niet verkopen ??
damn je hebt echt een strak wagentje. ziet er nog bijzonder goed uit.
als het alleen de koppling is zijn er vast en zekker mensen hier die je willen helpen... zelfs ik zou het voor je doen.
en ff denken.... voor da beetje geld. koop je nooit zon wagentje terug lijkt me zo....
maargoed veel succes met de verkoop..
Mvg René
Geplaatst: di jun 03, 2008 5:48 pm
door wolter
jullie maken me wel aan het twijfelen...
rene wanneer kan je?

hehe
nog geen geintresseeerde?
Geplaatst: di jun 03, 2008 7:15 pm
door bam
Koop een Haynes manual en ga zelf aan de gang!!
Zie het als een uitdaging.
Rechtsom is vast linksom is los "go for it"!!
Zonder gekheid volgens mij ben jij wel handig, zou zonde zijn als je hem wegdoet.
Geplaatst: di jun 03, 2008 9:30 pm
door Dutch
wolter schreef:jullie maken me wel aan het twijfelen...
rene wanneer kan je?

hehe
nog geen geintresseeerde?
helaas geen tijd, als ik weer tijd heb komt er eerst nog een of ander blauw ding langs die een bakwissel moet ondergaan. (al het dan nog steeds niet gedaan is

)
Geplaatst: di jun 03, 2008 9:57 pm
door Dino
blokje eruit is echt niet moeilijk....
kan amper fout gaan. en zoveel werk is het niet....
iedereen met een takel kan dat..
de versnellingsbak eruit das een ellende..
vast geroeste zooi. of dolgedraaide but.
en Wolter ik wil dat gerust voor je doen hoor....
heb je mischien wel een ruimte/takel bij jou in de buurt... schild mij veel ellende.
Geplaatst: wo jun 04, 2008 1:21 am
door 118GTR
Vervangen koppeling:
1. Zoveel mogelijk ruimte maken rondom de motor, reservoirs weg, dynamo weg.
2. Motor in een takel hangen(in mijn geval aan het dak, een span band voldoet prima)
3. Krik onder de bak
4. Subframe aan de motor kant uit elkaar halen, de bovenste subframe arm totaal verwijderen.
5. Motor van de bak halen en zo veel mogelijk naar links bewegen, nu de subframe arm weg is is 10 cm zeer goed haalbaar.
6. De bak kan op de krik een beetje omhoog, zodat je nog iets meer ruimte hebt. ~15cm aan de bovenkant = Meer dan genoeg om de koppeling te vervangen.
Goed oppassen dat de aandrijfassen niet uit de bak schieten nu die zo los hangt, er ligt dan namelijk direct 2 liter bak olie op de grond.
Geplaatst: wo jun 04, 2008 2:36 pm
door Dutch
118GTR schreef:
Goed oppassen dat de aandrijfassen niet uit de bak schieten nu die zo los hangt, er ligt dan namelijk direct 2 liter bak olie op de grond.
He meneer Kistemaker

Geplaatst: wo jun 04, 2008 9:11 pm
door 216cabrio
@Dutch
Ik ben aan het wachten tot je tijd hebt

Geplaatst: wo jun 04, 2008 9:56 pm
door wolter
oke, ik haal m uit de verkoop...
ik heb een werkplaatshandboek besteld en ga t klusje zelf klaren, met jullie hulp en adviezen kom ik er wel.....
inmiddels kan dit 'te koop item' naar technische informatie verplaatst worden over de koppeling...
bedankt voor de ideeen...
binnekort knalt er weer een groen rovertje door deventer en omstreken.... ver voor alles dat me wil bijhouden in de bochtjes..
Geplaatst: wo jun 04, 2008 10:47 pm
door Baltas
vet mooi beestje man!!
je zou ook echt gek zijn als je hem wegdoet..
sleutelen is echt niet moeilijke zoals iedereen al zegt!
is een kwestie van doen en niet bang zijn dat je iets kapot maakt..
tijdens het rijden heeft je auto het echt wel zwaarder te verduren..
hou ons op de hoogte
mooie velgen trouns

heb ze zelf net af..
hier het resultaat:
baal wel ongelooflijk van de balanseerloodjes :S kan wel janken
bruin is ook wel leuk trouns
zal snel eens een topic over mn bommetje maken..eerst maar eens zien alle projecten af te ronden en foto's te verzamelen..
baltas