wie kan mij helpe
wie kan mij helpe
hallo wie kan mij helpen. ik heb een rover 114 gti met 130pk maar het probleem is dat er nu 175876 km op staat en dat hij met starte op 3 cylinders loopt en soms tijdens het rijden ook. ik denk gewoon dat het motertje op is want er is veel meej geracet door de vorige eigenaar denk ik want er is een olie koeler bij gebouwt. nou was mijn vraag ik wil er een 1.8vvc blok in gaan hangen maar gaat dit zoow passe allemaal met de versnellings bak enzoow. ik heb gehoort dat er 2 zijn met een 1.8vvc blok er in . maar ik wil wel eens weten wat voor aanpassingen er aan vericht zijn als het allemaal zoow in 1x past zouw het wel mooi zijn
mvg silveser
sorry als u het niet goed snapt ik heb ziekte vandaar!!!!!
mvg silveser
sorry als u het niet goed snapt ik heb ziekte vandaar!!!!!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De info die je zoekt is al meerdere malen op dit forum geplaatst.
Ik wil je wel helpen, maar alleen als je serieus bent:
Topic waarin je om een VVC blok vroeg
Want meestal draaien dit soort topics op niets uit, van het kaliber waarbij je de buurman om gedetailleerde informatie vraagt over een exotische vakantiebestemming waar hij is geweest. En als die 2 dagen later alle foto's, namen, adressen en telefoonnummers bij elkaar heeft, te horen krijgt dat je toch alvast maar een last-minute all-in naar Spanje hebt geboekt.
Ik wil je wel helpen, maar alleen als je serieus bent:
Topic waarin je om een VVC blok vroeg
Want meestal draaien dit soort topics op niets uit, van het kaliber waarbij je de buurman om gedetailleerde informatie vraagt over een exotische vakantiebestemming waar hij is geweest. En als die 2 dagen later alle foto's, namen, adressen en telefoonnummers bij elkaar heeft, te horen krijgt dat je toch alvast maar een last-minute all-in naar Spanje hebt geboekt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Freak
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
[off-topic] @118GTR:
Zou je niet een how-to kunnen maken over VVC-swap (voor zoveel mogelijk type auto's als waar je weet van hebt natuurlijk). Ik heb je al vaker uitgebreide reacties zien geven op deze vraag, en misschien dat het dan dus grotendeels knip en plak werk is?
Tis wel zo makkelijk dat wanneer iemand dan vraagt naar die ombouw, dat er gewoon een simpel linkje geplaatst kan worden, en de topic dus ook gesloten.
[/off-topic]
Zou je niet een how-to kunnen maken over VVC-swap (voor zoveel mogelijk type auto's als waar je weet van hebt natuurlijk). Ik heb je al vaker uitgebreide reacties zien geven op deze vraag, en misschien dat het dan dus grotendeels knip en plak werk is?
Tis wel zo makkelijk dat wanneer iemand dan vraagt naar die ombouw, dat er gewoon een simpel linkje geplaatst kan worden, en de topic dus ook gesloten.
[/off-topic]
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
er zijn nu 3 van deze auto's gebouwd, en van 3 (iig de blauwe) is een uitvoerig verslag hier gepost.
Kwestie van zoeken, daarbij is het internet groter dan mg-r en is er met simpel goegol werk heel veel te vinden.
En daarbij komt natuurlijk wat jouke hierboven beschreef:
Er wordt vanalles gevraagd maar 9-10x draaid het op niks uit omdat men denk zo'n swap wel "ff" voor een paar 100 euri's te doen.
Kwestie van zoeken, daarbij is het internet groter dan mg-r en is er met simpel goegol werk heel veel te vinden.
En daarbij komt natuurlijk wat jouke hierboven beschreef:
Er wordt vanalles gevraagd maar 9-10x draaid het op niks uit omdat men denk zo'n swap wel "ff" voor een paar 100 euri's te doen.
ja dat is het jammere eraan... het is dus niet voor paar briefjes van 100 geklaard... hell je bent al klap geld kwijt aan alleen de motor. dan de dingen die je nodig hebt om het passend te maken. en wat er nog meer bij komt.... uiteindelijk moet de motor er dan ook nog in gebouwd worden.
maar zeg eerlijk wie wil der nu niet rond de 150 paardjes voor in de auto hebbe liggen.. met het geweldige VVC systeem.
toch succes. ben benieuwd.
mvg René
maar zeg eerlijk wie wil der nu niet rond de 150 paardjes voor in de auto hebbe liggen.. met het geweldige VVC systeem.
toch succes. ben benieuwd.
mvg René
-
- MG-R Freak
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik denk dat ik voor het geld dat ik een 118VVC zou kunnen maken, liever een beetje extra geld spaar en dan een golf 1 opknap met uiteindelijk een G60 blok erin. Niet dat ik een 118VVC niet supergeil vind hoor Maar als ik dan toch een racertje maak en ik wil er dat soort geld aan verspillen:
Op die grijze moeten trouwens nog andere velgen. Ze liggen al klaar, maar ze zijn te breed om door de apk te komen Hij is op de foto ook een stukkie hoger dan normaal, omdat ie op de auto-ambulance moest.
Die gele heeft laatst een beetje schade gekregen toen die de ambulance opging. Voorbumper ligt eraf (zit een scheur in die nu gemaakt wordt), deukje in het rechtervoorscherm en velgranden zijn zwaar beschadigd. Maar die moet binnenkort kwa uiterlijk ook weer helemaal in orde zijn, waarna er (net als in de grijze) een G60 blok in komt.
Op die grijze moeten trouwens nog andere velgen. Ze liggen al klaar, maar ze zijn te breed om door de apk te komen Hij is op de foto ook een stukkie hoger dan normaal, omdat ie op de auto-ambulance moest.
Die gele heeft laatst een beetje schade gekregen toen die de ambulance opging. Voorbumper ligt eraf (zit een scheur in die nu gemaakt wordt), deukje in het rechtervoorscherm en velgranden zijn zwaar beschadigd. Maar die moet binnenkort kwa uiterlijk ook weer helemaal in orde zijn, waarna er (net als in de grijze) een G60 blok in komt.
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Semi meebezig Blok lag er al in toen, maar ik heb toen lang gezeten met die kabelboom. En ik reed al een jaar of 2 met de 1.8.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Freak
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Een 118(VVC) is dan wel zeer uniek in Nederland, maar qua 'naar eigen smaak brengen' is er voor een 100'tje dan heel wat minder in mijn ogen.Dutch schreef:Tja en dan rijd je dus een VAG hok waar er in NL al zovelen mee gereden hebben/ in rijden.
Dat was voor mij juist het leuke eraan, je hebt een Engels auto hart en weet dat het in NL nog niet eerder gebeurd is.
(al had jouke al heel lang plannen/ was er al semi mee bezig)
En daarnaast.... hoeveel golf 1'tjes denk jij dat er in Nederland rijden met een G60 blok??
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
-
- MG-R Freak
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Mij kan het weinig schelen wat andere mensen denken. Ik wil geen groot geld in een auto stoppen met een X vermogen, en dat andere mensen het niet verwachten. Terwijl ik datzelfde geld in een auto kan stoppen met 1,5X vermogen, en dat ze het dan eerder verwachten.
Als ik dat geld uitgeef aan een racertje, dan wil ik ook zo veel mogelijk waar voor mn geld
Als ik dat geld uitgeef aan een racertje, dan wil ik ook zo veel mogelijk waar voor mn geld
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Ook goed, maak er dan mee bezig van. Doelde er niet op dat ik de eerste was met het idee. Juist dat er nog geen reed toen de tijd en dat was dus juist het leuke eraan. Veel aan elkaar gehad iig t.d.t. dacht ik zo.118GTR schreef:Semi meebezig Blok lag er al in toen, maar ik heb toen lang gezeten met die kabelboom. En ik reed al een jaar of 2 met de 1.8.
nha ik ben het er toch mee eens. dat je zoveel van die golfers ziet....
en sorry hoor maar als dan zon golfje mij in haalt boeit me dat niks...
want er is niks unieks aan. kzie er 50 op een dag.. van die golf gti's en dergelijke......
andersom daar in tegen... zullen die golfers echt ziek van je zijn. als ze daar meej hun gepimpte bak proberen in te halen. en jij besluit dan maar ff over te schakelen en het gas een x in te druken.... hoe ziek is meneer golf dan
voor hetzelfde geld koop je idd een snellere auto... zonder de belevenis van een R100... en das t toch waar ik dan voor zou kiezen...
want er is altijd iemand sneller...
en sorry hoor maar als dan zon golfje mij in haalt boeit me dat niks...
want er is niks unieks aan. kzie er 50 op een dag.. van die golf gti's en dergelijke......
andersom daar in tegen... zullen die golfers echt ziek van je zijn. als ze daar meej hun gepimpte bak proberen in te halen. en jij besluit dan maar ff over te schakelen en het gas een x in te druken.... hoe ziek is meneer golf dan
voor hetzelfde geld koop je idd een snellere auto... zonder de belevenis van een R100... en das t toch waar ik dan voor zou kiezen...
want er is altijd iemand sneller...
-
- MG-R Freak
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Een golf 1, daar zie jij er echt geen 50 van op een dag.Dino schreef:nha ik ben het er toch mee eens. dat je zoveel van die golfers ziet....
en sorry hoor maar als dan zon golfje mij in haalt boeit me dat niks...
want er is niks unieks aan. kzie er 50 op een dag.. van die golf gti's en dergelijke......
andersom daar in tegen... zullen die golfers echt ziek van je zijn. als ze daar meej hun gepimpte bak proberen in te halen. en jij besluit dan maar ff over te schakelen en het gas een x in te druken.... hoe ziek is meneer golf dan
En een g60 pak je echt niet met een 118VVC, zelfs al heb je 2000 extra uitgegeven om je 160pk VVC te tunen.
En als je gaat voor de belevenis, maak dan eens een ritje in een Golf 1 g60 en zeg dan maar dat dat zoveel beter is dan een 118VVC. Oke, ik heb dan nog nooit in een 118VVC gezeten, maar kan me moeilijk voorstellen dat 160pk op 700kg meer teweeg brengt dan 230pk op 700kgDino schreef: voor hetzelfde geld koop je idd een snellere auto... zonder de belevenis van een R100... en das t toch waar ik dan voor zou kiezen...
want er is altijd iemand sneller...
Ik wil echt niet zeggen dat een 118VVC niet stoer is ofzo hoor. Ik vind het supergeile bakken, klein met veel vermogen. Het punt is dat ik persoonlijk eerder zou kiezen voor meer vermogen in een even zwaar/licht wagentje dat qua uiterlijk echt niet onderdoet. En dan vooral als het ongeveer evenveel kosten met zich mee brengt.
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................