Andere motor?

Plaats reactie
Marinus

Andere motor?

Bericht door Marinus »

Nou vraag ik mij dus af je hebt zoveel mods voor de mgf,
is het nou niet makkelijker om dit blok van een toyota 1.8 VVTL-I
erin te leggen of is dat een stomme vraag?

Van wat ik begrepen heb ligt deze ook in de lotus en heeft hij 190 pk!
Nogmaals ik ben nieuw hierin ik heb de mijne net een paar weken.
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Dat gaat ZEKER geen gemakkelijke klus worden, maar met veel geld en handigheid is alles mogelijk natuurlijk. ;)
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Inderdaad, zo kan je er ook een V8 inleggen ;) , of m.a.w. , alles is mogelijk, alles heeft zijn prijs. T'is in ieder geval nog niet gedaan op een F/TF bij mijn weten. Er zijn goedkopere en veel simpelere manieren om aan 190 pk te geraken op een F/TF. ;)
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Marinus

Bericht door Marinus »

Bruno schreef:veel simpelere manieren om aan 190 pk te geraken op een F/TF. ;)
Bij mike satur automotive kan je wel veel kopen,
maar of je dan aan die 190 pk komt daar kan ik geen
wijs uit want er staan geen pk bij
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

en waarom zou je zo'n kutblok als de vtti erinleggen?
MG ZR S1800
Marinus

Bericht door Marinus »

Frekkel schreef:en waarom zou je zo'n kutblok als de vtti erinleggen?
Is het en kutblok dan??zoals ik al heb gezegd ik heb
er geen verstand van, daarom stel ik de vraag hier
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

is geen slecht blok, op std internals is 300pk mogelijk als je van nasp afstapt
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Marinus

Bericht door Marinus »

Dutch schreef:is geen slecht blok, op std internals is 300pk mogelijk als je van nasp afstapt
Je bedoelt als je er een turbo opzet?
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Het Toyota blok is zeker een fantastich blok. Ik heb een hele tijd met een Exige mogen rijden en vond het een geweldig blok qua rij-karakteristiek, neem daar de hoge betrouwbaarheid bij en je hebt een top blok. Misschien nu minder revolutionair als het K-blok indertijd, maar des al niet te min, als ik er morgen een 2eH Elise bij koop, ga ik toch voor het toyota blok. In een MG hoort IMO dan weer gewoon de K-blok, punt. Wil je meer vermogen, tune dan gewoon de K, t'zal je in ieder geval minder kopzorgen opleveren IMO, ondanks tunen uiteraard niet altijd van een leien dakje loopt, ik kan er van meepraten.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Marinus

Bericht door Marinus »

Bruno schreef:Ik heb een hele tijd met een Exige mogen rijden.
:D dat lijkt mij echt een leuke auto om in te rijden.
Dus het is helemaal niet zo'n stomme vraag om een toyota blok te leggen
ik weet dat ze betrouwbaar zijn heb zelf nog een RAV4 en nog nooit problemen mee gehad.

Maar wat betreft mijn MG is het dus verstandiger om het originele blok te tunen
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

toyota blok levert minder vermogen per kg, en is in de elises nu nog trager als toen.
daarnaast is het een saai blok met te liniair vermogen dat nog eens minder koppel levert ook.
MG ZR S1800
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Dan heb je zeker NIET niet met de VVTI-L gereden.
Daar ik niks lineair aan.

Over de normale uitvoeringen kan ik (en Bruno) niet spreken.
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

inderdaad, niks lineair (zoals een VVC btw). Vanaf 6000 Rpm krijg je een brute duw in de rug en verandert de motor plots van sound en karakteristiek.
Laatst gewijzigd door Bruno op zo mei 25, 2008 10:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

ja maar daar heb je het, kijk eens waar de max. koppel en vermogenswaarden worden gehaald
ik spreek hier over het standaard vvti blokje in vergelijking met de vvc.

ga dat vvtil blok dan eens vergelijken met de K die in de exige zat. die was ook hoogtoeriger
MG ZR S1800
Marinus

Bericht door Marinus »

Bruno schreef:Vanaf 6000 Rpm krijg je een brute duw in de rug en veranderd de motor plots van sound en karakteristiek.
?? tot hoever gaat de toerenteller dan?
Dit gaat mij allemaal m'n pet te boven hoor?
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

Marinus schreef: ?? tot hoever gaat de toerenteller dan?
Dit gaat mij allemaal m'n pet te boven hoor?
als het max vermogen pas op 7800 vrij komt...
MG ZR S1800
Plaats reactie