Pagina 1 van 2

Koppeling vervangen adresje en vraag

Geplaatst: wo mei 14, 2008 11:01 am
door Sander02
[edit 21-5] Ik heb in reply onderaan(Wo Mei 21, 2008 11:18 pm) in dit topic nog een vraag toegevoegd mbt de koppeling en topic onderwerp aangepast.

Iemand nog een goed adresje in de Randstad die voor ene goede prijs koppeling vervangt. In woon in Alphen a/d Rijn

Rover garage vraagt 670, dat is 210 + 325 +20 olie en incl drukgroep en lager.

Via de site "Mijn garage" 477 en dan weet ik niet of dat incl drukgroep/lagers is.

Merk LUK[/code]

Geplaatst: wo mei 14, 2008 1:14 pm
door 118GTR
210 euro voor een koppelingsset is aan de prijs, maar niet extreem.

En 325 arbeid klinkt mij niet als extreem in de oren, dat is amper 4 uur(dealer prijs). Ik heb pas mijn druklager vervangen en daar was ik zeker 10 uur zoet mee.

Olie snap ik ff niet, want die hoeft niet vervangen te worden,

Geplaatst: wo mei 14, 2008 1:17 pm
door Sander02
Ja van die olie weet ik ook niet, dat vondt een vriend van mij ook al vaag.

In de offerte van de site "Mijn garage" staat:

Houdt er tevens rekening mee dat in veel gevallen de transmissie olie ook vervangen wordt.
De kosten hiervan zijn afhankelijk van de vulhoeveelheid. Dit loopt uiteen van ongeveer 1,5 liter
tot 4 liter. De prijs van de tranmissie olie varieert tussen de € 9,- en € 20,- per liter. Vraag hiernaar bij een van onderstaande garages.

Geplaatst: wo mei 14, 2008 2:06 pm
door 118GTR
De R65 handbak die in een 416si zit heeft 2 liter nodig, en die olie kost tussen de 8 en 20 euro(vakhandel met korting en benzine station)

Maar de olie hoeft niet vervangen te worden, de bak blijft gesloten tenzij ze de aandrijfassen eruit trekken. Niet nodig normaal gesproken, maar als het de demontage makkelijk maakt....

Geplaatst: wo mei 14, 2008 11:36 pm
door Sander02
Vandaag deed werkte alles natuurlijk weer prima. Gisteren had ik de auto ook aardig belast met volgeladen aanhangwagen en 3 mensen in de auto.
Had al een paar jaar een schakelpiepje en dat zou een beetje vuil zijn, kon je ook weghalen door koppeling en gas tegelijk in te drukken, maar dat doe je liever maar 1 keer in het jaar. Laatste tijd had ik af en toe dat het piepje nog even doorging na het schakelen. Maar gisteren, toen de vracht gelost was en ik een brug afreed, gaf ik gas en toeren meter sloeg ver uit, maar weinig gas. In een andere versnelling hetzelfde, maar ging vervolgens nog wel goed.

Re: Koppeling vervangen adresje?

Geplaatst: do mei 15, 2008 11:00 am
door 45er
Sander02 schreef:Iemand nog een goed adresje in de Randstad die voor ene goede prijs koppeling vervangt. In woon in Alphen a/d Rijn
Heb via mijn apk van mijn vorige wagen onderstaand adres gekregen en daar mijn koppeling laten vervangen (was in 2001 of zo).
Zeer tevreden.
(zou één van de goedkopere adressen in Den Haag zijn)

HE Autotechniek
Loosduinseweg 585-589
2571AH Den Haag (070)3638849

Re: Koppeling vervangen adresje?

Geplaatst: vr mei 16, 2008 5:27 pm
door Sander02
45er schreef: Heb via mijn apk van mijn vorige wagen onderstaand adres gekregen en daar mijn koppeling laten vervangen (was in 2001 of zo).
Zeer tevreden.
(zou één van de goedkopere adressen in Den Haag zijn)

HE Autotechniek
Loosduinseweg 585-589
2571AH Den Haag (070)3638849
Ik heb ze gebeld 420 euro. Das inderdaad al weer een stuk lager. Bedankt voor de link.

Geplaatst: vr mei 16, 2008 5:34 pm
door Sander02
Grappig trouwens dat als je de bedrijven belt die aangesloten zijn bij de site mijn garage met hogere bedragen komen dan dat je de offerte via die website laat maken. Belde er net 1 die 545 ipv 477 via de website vraagt.

Geplaatst: wo mei 21, 2008 11:18 pm
door Sander02
Kan mijn omschrijving overigens ook nog duiden op wat anders dan koppeling(splaat)?

Ik heb net getest, als ik stil sta, handrem erop, versnelling in z'n 4 en laat koppeling opkomen, motor slaat af.

Ik rij 50, zet 'm in z'n 4, geef vol gas en de toeren staan gelijk aan de snelheid. Doe ik dat in z'n 5, dan lopen de toeren ietsje voor.

Geplaatst: do mei 22, 2008 9:05 am
door bam
Ik snap niet wat je bedoelt als je aan het testen bent.

Als je met 3000 toeren in zijn derde of vierde versnelling rijdt en je geeft plank gas schiet dan je toerental omhoog in het rode gebied en blijft je snelheid gelijk?
En als je stilstaat met de versnelling in zijn vrij je trapt de koppeling in gaat hij dan zonder problemen in zijn achteruit of 1e versnelling?

En koppelingsplaten geven geen piepjes dat kan het bedienings mechanisme en druklager wel doen, dus je platen laten slippen is onzin.

Voor wat betreft de handrem test, daar ben ik niet kapot van want als je hem op de handrem zet in zijn 2e of 3e versnelling en je geeft gas en laat de koppeling opkomen dan trekt een auto met vermogen hem zo door zijn nieuwe koppeling heen.
Dit deden wij nog wel eens als een nieuwe plaat vet of springerig was. (even in laten lopen :shock: )

Geplaatst: do mei 22, 2008 10:28 am
door Sander02
Die 2 dingen die ik noemde als testen las ik ergens op internet om je koppeling te testen. Dat wat jij noemde zal ik ook proberen.

Dat piepen werd wel degelijk minder of was helemaal weg als je de koppelingsplaten liet wrijven, maar ja dat doe je liever niet. Er werd mij al eens verteld dat er dan een vuiltje zou zitten in de koppeling zit en dat je dat maar moest negeren want anders was het dure reparatie.

Maar dat piepje was de laatste tijd dus soms ook nog even hoorbaar na geschakeld te hebben, dus als je weer toeren aan het maken was. Een vriend van mij zij dat me koppeling een beetje slipte. En aangezien laatst na een zware belasting de toeren omhoogschoten bij schakelen maar de snelheid niet kwam dacht ik gelijk van nou daar heb je het, de koppeling moet maar vervangen worden. Later was er ineens niks meer aan het handje.

Maar of het nu de koppelingsplaat is of een ander onderdeel van de koppeling, moet de boel toch open en kan het dus net zo goed allemaal vervangen worden. Heb 190.000 op de teller. Of het moet zoals ik ergens van een Honda Civic las een koppelingspedaal afstelling zijn.

Geplaatst: do mei 22, 2008 11:10 pm
door Sander02
bam schreef: Als je met 3000 toeren in zijn derde of vierde versnelling rijdt en je geeft plank gas schiet dan je toerental omhoog in het rode gebied en blijft je snelheid gelijk?
En als je stilstaat met de versnelling in zijn vrij je trapt de koppeling in gaat hij dan zonder problemen in zijn achteruit of 1e versnelling?
Nee toerental blijft rustig gelijk met de snelheidsmeter wijzer staan.

In z'n 1 zetten uit stilstand gaat prima. Achteruit meestal ook, maar wel regematig dat die eruit schiet en ik opnieuw in achteruit moet zetten.

Geplaatst: zo mei 25, 2008 1:29 am
door Sander02
Heb je nog enig idee wat het kan zijn?

Geplaatst: di sep 02, 2008 2:24 pm
door Sander02
Gaat eindelijk donderdag gebeuren. Koppeling had ik zelf gekocht voor zo'n 150 euro (gb-carparts.nl) en voor 250 laat ik 'm erin zetten.

Geplaatst: ma sep 08, 2008 11:23 pm
door Sander02
Zo die zit erin. Her eerste wat opviel was dat het koppelingspedaal bijna geen weerstand meer had, is nu inmiddels gewend. Verder valt het me niet op dat de auto bijv sneller optrekt of iets dergelijks. Leek zelf iets minder dan bij oude.

Staat jullie toerental op 1 als je stationar draait?

Geplaatst: di jan 13, 2009 8:06 pm
door Bero
nee staat bij mij altijd hoger.

misschien overbodige informatie, maar in amsterdam zuidoost zit een garage die de koppeling voor 400 euro vervangt.

heb paar maanden geleden zelf geinformeerd naar prijzen en deze was de goedkoopste. Vond het zelf te veel geld en heb alles zelf gedaan
was ik de helft kwijt en wat tijd (en weer wat leer momenten rijker, want als je alleen panda's sleutelt, is dit een ware uitdaging :))