ZT(-T) 260 rijders gezocht
ZT(-T) 260 rijders gezocht
Iedereen die een 260 heeft zal inmiddels gemerkt hebben dat onderdelen een probleem aan het worden is.
Lange levertijden en informatie.
Ik wil proberen om liefst samen met een aantal 260 liefhebbers (Rover V8 rijders ook welkom alleen de onderdelen zijn deels afwijkend) uit te zoeken of het haalbaar is een voorraadje van onderdelen op te bouwen.
Denk aan schijven, ophanging en rubbers, specifiek plaatwerk (bumpers), slangen. Eigenlijk alles wat je niet zo maar na kan maken en specifiek is voor de 260.
Mocht een "dealer" dit lezen en mee willen doen reageer dan ook gerust.
Waarom:
Bij een recente lichte achterschade bleek ik de laatste achterbumper uit voorraad te hebben gekocht. De houdertjes voor de PDC waren overigens net zo duur als de bumper (heb nog 3 van de 4 over) en ook niet leverbaar.
Ik heb met mijn 260 (ZT-T) bijna de ton bereikt (vanaf nieuw) en wil eigenlijk liever geen afscheid nemen. Dit is de fijnste auto die ooit voor dagelijks gebruik heb gehad. Dus dat voorraadje moet er komen maar met meer afnemers durf ik het aan wat meer onderdelen in te kopen. Ik kan geen weken zonder auto en de cooper van mijn partner lenen is een slecht idee.
Mocht je nog geen 260 hebben. Ik vind het een super auto dus koop er een en stuur me een mail Mocht je serieus overwegen een 260 te kopen en wil je een keer wat meer informatie mail dan gerust.
Lange levertijden en informatie.
Ik wil proberen om liefst samen met een aantal 260 liefhebbers (Rover V8 rijders ook welkom alleen de onderdelen zijn deels afwijkend) uit te zoeken of het haalbaar is een voorraadje van onderdelen op te bouwen.
Denk aan schijven, ophanging en rubbers, specifiek plaatwerk (bumpers), slangen. Eigenlijk alles wat je niet zo maar na kan maken en specifiek is voor de 260.
Mocht een "dealer" dit lezen en mee willen doen reageer dan ook gerust.
Waarom:
Bij een recente lichte achterschade bleek ik de laatste achterbumper uit voorraad te hebben gekocht. De houdertjes voor de PDC waren overigens net zo duur als de bumper (heb nog 3 van de 4 over) en ook niet leverbaar.
Ik heb met mijn 260 (ZT-T) bijna de ton bereikt (vanaf nieuw) en wil eigenlijk liever geen afscheid nemen. Dit is de fijnste auto die ooit voor dagelijks gebruik heb gehad. Dus dat voorraadje moet er komen maar met meer afnemers durf ik het aan wat meer onderdelen in te kopen. Ik kan geen weken zonder auto en de cooper van mijn partner lenen is een slecht idee.
Mocht je nog geen 260 hebben. Ik vind het een super auto dus koop er een en stuur me een mail Mocht je serieus overwegen een 260 te kopen en wil je een keer wat meer informatie mail dan gerust.
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
helaas peter, ik heb ook (nog) geen ZT260
wel een goed idee trouwens
wel een goed idee trouwens
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Nog geen 260. Dat is toch echt op te lossen.
Met 25.000 km op de klok zal het wel meevallen.
Hoewel ik toch wel zou oppassen met de waterslangen.
Onderdelen problematiek merk je pas echt als er iets stuk gaat.
Coen is laatst enige tijd bezig geweest met een slang koppeling en ik ben toch wel geschrokken van problematiek rond specifiek plaatwerk.
Ik gebruik mijn MG natuurlijk wel veel (rij er ook mee op het circuit maar technisch is de auto heel erg goed. Alleen sommige onderdelen verslijten nu eenmaal.
Het is niet mijn bedoeling om iemand de auto tegen te maken. Sterker nog vertroetelen die auto. Vraag ook geen financiele bijdrage van iemand. Alleen met 10 auto bij 1 dealer kun je meer dan met 1 auto.
Met 25.000 km op de klok zal het wel meevallen.
Hoewel ik toch wel zou oppassen met de waterslangen.
Onderdelen problematiek merk je pas echt als er iets stuk gaat.
Coen is laatst enige tijd bezig geweest met een slang koppeling en ik ben toch wel geschrokken van problematiek rond specifiek plaatwerk.
Ik gebruik mijn MG natuurlijk wel veel (rij er ook mee op het circuit maar technisch is de auto heel erg goed. Alleen sommige onderdelen verslijten nu eenmaal.
Het is niet mijn bedoeling om iemand de auto tegen te maken. Sterker nog vertroetelen die auto. Vraag ook geen financiele bijdrage van iemand. Alleen met 10 auto bij 1 dealer kun je meer dan met 1 auto.
De MG ZT-T / ZT en ook de Rover 75 V8 bestaan feitelijk uit drie verschillende onderdelen groepen.
Ten eerste de basis 75 en daarvoor zijn onderdelen nieuw of gebruikt wel te vinden. Alleen zijn de auto's in bepaalde delen wel afwijkend. Neem de dubbele uitlaten achter die op geen enkele andere versie voorkomen. De niet V8 ZT(-T) heeft deels specifiek plaatwerk wat ook zeldzaam is. De Rover 75 V8 heeft een afwijkende grill die ook op v6 is gebruikt maar wederom zeer moeilijk tot onmogelijk leverbaar is.
Ten tweede de motor en aandrijflijn welke van diverse leveranciers afkomstig is. De motor natuurlijk van Ford (oude 4.6 V8 blok) en dat is simpel maar bijvoorbeeld ook de achterremmen zijn anders. De hele aandrijflijn (bak, cardan, differentieel) is anders want deze auto is achterwiel aangedreven. De wijzigingen zijn fors en realiseer je dat er rond de 1000 auto's wereldwijd zijn gemaakt. Het links gestuurde deel is daar nog maar weer een klein deel van. Een linksgestuurde Station is dus echt een zeldzaamheid.
Ten slotte is de motor en aandrijflijn pas gemaakt op de 75 waarvoor delen aan de basis zijn aangepast. Denk aan de achterwiel aandrijving maar ook aan slangen en kabels die van standaard 75 naar V8 moeten.
Dat MG/Rover hier nog druk mee bezig was zie je bijvoorbeeld aan de tripcomputer. Deze kun je helemaal instellen op miles/km etc alleen werkt het niet omdat de connectie met het Mustang motormanagement nooit is gemaakt. Niet zo erg want het verbruik is ook zonder computer goed in te schatten maar geeft toch even aan wat.
Vanuit China valt hier ook niks te verwachten. Ik heb in Geneve een redelijk hoog geplaatste vertegenwoordiger van de fabriek gesproken en deze vertelde dat ze uiteraard ook naar een V8 model keken. Zeker geen Ford en bij doorvragen lijkt de kans op een achterwiel aangedreven V8 uitgesloten. Ook de station uitvoering staat niet op het lijstje omdat de thuismarkt vooral uit sedans bestaat.
Mocht die auto er ooit nog komen is het toch al te laat want dan is het model hopeloos verouderd. Dus ik denk dat zelf investeren in onderdelen voor de midden lange termijn de enige oplossing is. Hopelijk zal op wat langere termijn het netwerk in Engeland aan de slag gaan om vervangende onderdelen te maken. Daarbij komt nog de problematiek dat die onderdelen MG/rover patenten kunnen hebben en hoewel China ze niet maakt ze dus niet zo maar gemaakt mogen worden.
Kortom de auto verdient het zeker. Ik denk dat je voor het geld geen fijner rijdende auto koopt op dit moment. Ik heb mijn ZT-T bijna een dag lang mogen laten driften in Lelystad en wat een auto. Alleen daar moeten we wel voor aan de slag.
Dus kopen die 260's die nu te koop staan en samen een magazijn inrichten toch !
Ten eerste de basis 75 en daarvoor zijn onderdelen nieuw of gebruikt wel te vinden. Alleen zijn de auto's in bepaalde delen wel afwijkend. Neem de dubbele uitlaten achter die op geen enkele andere versie voorkomen. De niet V8 ZT(-T) heeft deels specifiek plaatwerk wat ook zeldzaam is. De Rover 75 V8 heeft een afwijkende grill die ook op v6 is gebruikt maar wederom zeer moeilijk tot onmogelijk leverbaar is.
Ten tweede de motor en aandrijflijn welke van diverse leveranciers afkomstig is. De motor natuurlijk van Ford (oude 4.6 V8 blok) en dat is simpel maar bijvoorbeeld ook de achterremmen zijn anders. De hele aandrijflijn (bak, cardan, differentieel) is anders want deze auto is achterwiel aangedreven. De wijzigingen zijn fors en realiseer je dat er rond de 1000 auto's wereldwijd zijn gemaakt. Het links gestuurde deel is daar nog maar weer een klein deel van. Een linksgestuurde Station is dus echt een zeldzaamheid.
Ten slotte is de motor en aandrijflijn pas gemaakt op de 75 waarvoor delen aan de basis zijn aangepast. Denk aan de achterwiel aandrijving maar ook aan slangen en kabels die van standaard 75 naar V8 moeten.
Dat MG/Rover hier nog druk mee bezig was zie je bijvoorbeeld aan de tripcomputer. Deze kun je helemaal instellen op miles/km etc alleen werkt het niet omdat de connectie met het Mustang motormanagement nooit is gemaakt. Niet zo erg want het verbruik is ook zonder computer goed in te schatten maar geeft toch even aan wat.
Vanuit China valt hier ook niks te verwachten. Ik heb in Geneve een redelijk hoog geplaatste vertegenwoordiger van de fabriek gesproken en deze vertelde dat ze uiteraard ook naar een V8 model keken. Zeker geen Ford en bij doorvragen lijkt de kans op een achterwiel aangedreven V8 uitgesloten. Ook de station uitvoering staat niet op het lijstje omdat de thuismarkt vooral uit sedans bestaat.
Mocht die auto er ooit nog komen is het toch al te laat want dan is het model hopeloos verouderd. Dus ik denk dat zelf investeren in onderdelen voor de midden lange termijn de enige oplossing is. Hopelijk zal op wat langere termijn het netwerk in Engeland aan de slag gaan om vervangende onderdelen te maken. Daarbij komt nog de problematiek dat die onderdelen MG/rover patenten kunnen hebben en hoewel China ze niet maakt ze dus niet zo maar gemaakt mogen worden.
Kortom de auto verdient het zeker. Ik denk dat je voor het geld geen fijner rijdende auto koopt op dit moment. Ik heb mijn ZT-T bijna een dag lang mogen laten driften in Lelystad en wat een auto. Alleen daar moeten we wel voor aan de slag.
Dus kopen die 260's die nu te koop staan en samen een magazijn inrichten toch !