Pagina 1 van 1

rover 820si probleempje

Geplaatst: ma apr 21, 2008 9:32 pm
door Frekkel
de wagen is a rijdend beginnen sputteren en is stilgevallen. starten kon nog, maar na 50 meter rijden viel hij stil. ook stond hij op drie cilinders te draaien (er zat een verkeerde bougie in en de delcokap was geoxideerd
de rover heeft ondertussen een nieuwe delcokap en rotor en occasie brandstofpomp. en een juiste bougie
zaterdag starte de wagen perfect, bleef hij rijden en draaide hij mooi. en hij trok normaal naar mijn gevoel.
zondagochtend wou hij niet meer aanslaan, en als hij eindelijk aansloeg stond hij terug op drie cilinders te draaien. dat is nu blijkbaar terug opgelost, alle bougies vonken en als je een bougiekabelkabel uittrekt zakt het toerental bij alle vier. maar als je gas geeft stottert hij eerst drie keer alvorens hij in toeren trekt. en tijdens het rijden trekt hij echt niet meer.
wat kan er nu nog allemaal mis zijn?

Geplaatst: ma apr 21, 2008 10:23 pm
door 118GTR
gokje: Bougie kabels echt versleten :?

heb je de brandstof druk ook bekeken? Het kan maar zo dat die nieuwe pomp half verstopt zit vanwege het monteren c.q. opslag.

Geplaatst: ma apr 21, 2008 10:32 pm
door schoenie
Probeer eens met een plantenspuit water over de bougiekabels te vernevelen, zo kun je deze controleren of ze nog goed geisoleerd zijn.

Geplaatst: ma apr 21, 2008 10:35 pm
door The Flying Dutchman
Plakkende klep? Forte Gas Treatment proberen.

Geplaatst: di apr 22, 2008 10:18 pm
door Frekkel
roverjob800 schreef:Plakkende klep? Forte Gas Treatment proberen.
de garagist zei ook: aanslag op de kleppen

Geplaatst: di apr 22, 2008 10:58 pm
door The Flying Dutchman
Laat je vooral geen ander product aansmeren. Alleen Forte geeft je een kans dat je ze weer schoon krijgt. Alle andere gerenommeerde merken zijn weggegooid geld. 't Is alleen een beetje moeilijk te krijgen. Wordt volgens mij alleen bij garages verkocht. Op de website kun je wel een telefoonnummer van de vertegenwoordiger vinden die je het dichtsbijzijnde verkooppunt kan geven.

Geplaatst: wo apr 23, 2008 6:50 pm
door Frekkel
aha, wel vandaag twee busjes marly ingekapt (die hebben we toch op het werk staan) eerst eens zien wat dat geeft, en anders op zoek naar forte hé

Geplaatst: wo apr 23, 2008 9:17 pm
door The Flying Dutchman

Geplaatst: za apr 26, 2008 5:33 pm
door Frekkel
kan een olieverversing+olieadditief ook geen beterschap brengen??

Geplaatst: za apr 26, 2008 7:14 pm
door The Flying Dutchman
Nee. Olie komt niet in contact met de kleppen. (dat mag je tenminste hopen)

Geplaatst: zo apr 27, 2008 10:30 am
door Frekkel
:shock:
dus in de klepgeleider zit geen olie dan?
heeft die trouwens hydraulische klepstoters?

Geplaatst: zo apr 27, 2008 1:27 pm
door The Flying Dutchman
Mijn bedoeling was alleen even duidelijk te maken dat het geen tweetakt is. :mrgreen:

Geplaatst: zo apr 27, 2008 9:38 pm
door Frekkel
niet dan?

:mrgreen:

Geplaatst: zo apr 27, 2008 10:22 pm
door The Flying Dutchman
Je gaat me toch niet vertellen dat ik nu bij elke tankbeurt een kannetje olie moet toevoegen wel? :mrgreen:

Geplaatst: di apr 29, 2008 6:48 pm
door Frekkel
geen idee, verbruik je zoveel olie toch?? :mrgreen:

Geplaatst: di apr 29, 2008 9:13 pm
door The Flying Dutchman
Hij druppelt alleen wat. Zal de leeftijd wel zijn. :mrgreen: