Omgooien ICE R200

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
JeroenH

Omgooien ICE R200

Bericht door JeroenH »

Ik wil mijn ICE een beetje om gaan gooien. Ik heb toen ik de auto gekocht had een radio van Pioneer gekocht, daar ben ik erg tevreden mee en die gaat er dus ook niet uit.
Wat ik wel aan wil passen zijn de speakers!
Nu lees ik op het forum allemaal verschillende maten, maar welke zijn er nu juist?
Ik dacht zelf voor 17cm en achter 13cm. Klopt dit?

Mijn radio heeft een vermogen van 4x50w. Nu zit ik te denken aan de volgende speakers:
Voor: 170w
Achter: 130w

Nu wil ik daar een versterker tussen gaan zetten, maar hoeveel kanaals moet deze versterker dan zijn? En welk vermogen voor de versterker is aan te raden?
Heb al wel een idee hoe ik mijn kabels wil gaan trekken, maar zit nog een beetje met de deuren, wat is hier de beste manier voor?

Het zijn veel vragen, maar ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Al vast bedankt.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Die vermogens die je opnoemt, zijn waarschijnlijk de MAX vermogens...

Voor een bijpassende versterker moet je kijken naar het RMS vermogen van de speakers, dus ook de versterker erop aan passen.
Maar een 4 kanaals versterker is prima dus...

Maar denk dat een versterker van 4 x 75 Watt RMS voldoende is..

De bekabeling kan je onder het tapijt door naar achterleggen, onder de strips van de deuren langs.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
JeroenH

Bericht door JeroenH »

OK, weet ik ff een beetje waar ik op moet letten! Bedankt.

Alleen de bekabeling bij de deuren, daarmee bedoel ik eigenlijk de kabels die in de deuren gaan, voor de speakers voorin. Of kan ik daarvoor de standaard bekabeling gebruiken?
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

als je de voorspeakers via de versterker wil laten gaan, dan is het verstandig om daar nieuwe bekabeling in te leggen, aangezien de originele bekabeling erg dun is. Verstandig om gewoon wat betere speaker kabels erin te leggen.

Echter zul je dan bij de 200 wel een gat moeten boren in je deur voor de doorvoer..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Plaats reactie