Kraken achter"vering"

111 114 Metro Mini
rovergti

Kraken achter"vering"

Bericht door rovergti »

Ik heb bij drempels weleens dat de achtervering kraakt. Nu weet ik dat dat van die vering is met gas gevuld, maar weet iemand wat er aan te doen is. Moet het gesmeerd worden ofzo. De auto staat overigens op goede hoogte en niet dat ie gezakt is omdat er gas uit de veerbollen zou zijn.

Groeten
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Misschien zit de as in de draagarm vast...
Pomp je er wel eens vet in?
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Laat je draag-arm-rubbers eens checken... :idea:
Was bij mij ook het kraak en wiebel probleem. Als ik een bocht in ging wiebelde die nogal, nadat die rubbers zijn vervangen is dát over. ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
rovergti

Bericht door rovergti »

ik moet zeggen dat ie ook een beetje links - rechts wiebelt. Maar kan het kwaad, want anders laat ik het met de apk vervangen. Ik heb nu even genoeg onderhuod gehad.

Ik heb er zelf nog geen vet in (laten) gespoten.

En wat kost het ongeveer om die rubbers te laten vervangen.

Groeten.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Die rubbers hebben mij 50€ per stuk gekost, geen leuk geinitje maar dan gaan ze wel de rest van je wagen weer mee als het goed is. Eens tussen de 7/10jr moeten ze 'ns vervangen worden. Tis niet anders.. :?
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
rovergti

Bericht door rovergti »

1- Kan het kwaad als ik die reparatie even laat wachten.

2- Net had ik weer iets anders. Na het schakelen hield de auto in tussen de 2 en 2,5 duizend toeren. Extra gas hielp niet. Het was ook niet bij iedere keer schakelen, het was af en toe.
Ik heb het ook nog niet eerder meegemaakt.

Weet iemand misschien wat dat kan zijn?
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

rovergti schreef:......... Na het schakelen hield de auto in tussen de 2 en 2,5 duizend toeren. Extra gas hielp niet. Het was ook niet bij iedere keer schakelen, het was af en toe.
Ik heb het ook nog niet eerder meegemaakt.
Weet iemand misschien wat dat kan zijn?
Hya,

Als hij over een weekje bij het stoplicht stil valt .. en moeilijk gaat starten..en een dag af 2 later helemaal niet meer start ....
... dan heb ik slecht nieuws voor je .. dan is het je ECU (computer)

Dat heb ik namelijk gehad met m'n 214GSi.

MAAR .. ik zeg niet dat het zo is of zal gaan ... 't kan ook een aan-vernieuwing-toe-zijnde-benzinefilter zijn ... of ouwe bougies ... of....

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
rovergti

Bericht door rovergti »

ik moet zeggen dat ie net ook niet lekker starte. Niet dat ie niet wou, maar het duurde net iets langer dan normaal. Duid dat op de computer. Ik dacht meer de choke (maar dat wordt door de computer gedaan).
En op welke symptomen moet ik letten om te kijken wat het kan zijn. Want ik vind deze reply niet echt geruststellend. Ik heb net al de koppakking moeten laten vervangen.
Ik zal morgen eens kijken wat ie doet.

Groeten
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

rovergti schreef:ik moet zeggen dat ie net ook niet lekker starte. Niet dat ie niet wou, maar het duurde net iets langer dan normaal. Duid dat op de computer
Hya,

Hoeft niet ... de ene dag sta ik ook wat beter op dan de andere.
Dus je hoeft je nog geen zorgen te maken.
Bij mij viel ie namelijk eerst uit voor het stoplicht enzo voordat ie slecht ging starten.
Je kan het eens aan je roverdealer vragen (als je die kan vertrouwen .. )

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Het kan ook je injectie of luchtfilter zijn.... Of een combi van alle bovenstaande.. Lekker duidelijk dus... :?
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
rovergti

Bericht door rovergti »

idd ja.

Vandaag weinig tot geen last gehad. Ik kijk deze week nog aan, anders horen jullie het wel en moet ie WEER naar de garage.
Ach ja, je moet er wat voor over hebben om rover te rijden. Voor de rest een fijne auto hoor.

Groeten.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Die grijze 214GSi die ik had is op dit moment 12 jaar oud.
De eerste 6 jaar van z'n leven was ie van m'n moeder en daarna 6 jaar van mij ('k heb 'm pas verkocht dus :))

Over het algemeen was/is het een probleemloze wagen ... maar elke auto heeft een periode dat ALLES verrot lijkt te gaan.
Het voordeel daarvan is dat ie het daarna weer een hele tijd probleemloos doet .. mits je de problemen goed hebt aangepakt en niet loop te klooien natuurlijk .. je kan 'm namelijk beter in 1 keer goed (laten) repareren, want dat is goedkoper dan een aantal keer slecht en dan is het probleem nog niet weg.
Het nadeel van die reparaties is dat het een sh*t-load aan geld kost ... maarja, je wilt in de auto en niet op de fiets .... dus ;)

Voor mij komen er denk ik ook wel wat rekeningen aan. De 416Si die ik nu heb is namelijk door de vorrige eigenaar niet zo goed onderhouden denk ik.
Motorsteun versleten, ergens zit een rare tik als ik optrek en de motor loopt te rauw naar m'n zin ....en hij moet in february voor de APK :?
Maarja, als ie het weer goed doet heb ik wel een wereldbak :)

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
rovergti

Bericht door rovergti »

ik moet zeggen dat ie ook een beetje links - rechts wiebelt. Maar kan het kwaad, want anders laat ik het met de apk vervangen. Ik heb nu even genoeg onderhuod gehad.
Hebben jullie misschien een antword op deze vraag mbt de rubbers.

Groeten.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Die rubbers MOETEN voor de APK goed zijn, anders word ie echt afgekeurd hoor. Had ik ook namelijk.:roll:
Ik had een redelijk makkelijke APK boer maar wat dat betreft zijn ze echt heel streng. :( Naast het feit dat ALS je een steekproef krijg je het haasje bent als ze nog meer vinden. :!:

Maar laat ze eerst eens kijken of het ook ECHT je rubbers zijn hoor. Is vrij makkelijk te zien als je wagen op de brug staat. ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
rovergti

Bericht door rovergti »

Ik kan het aangeven voor de apk.
Hij moet in April.
Mocht het voor die tijd erger worden dan laat ik er naar kijken. Of zeggen jullie dat ik er beter nu naar kan laten kijken.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya Silvia,

Die rubbers ... de vorige eigenaar heeft me verteld dat er één aan vervanging toe was ... maar ik zet 'm deze week ff op de brug.
Een collega van me heeft z'n APK papieren dus laat ik hem ff naar m'n auto kijken :)
Helaas mag hij hem niet APK keuren ondanks dat ie z'n papieren heeft .. zal wel komen omdat wij geen garagebedrijf zijn en dus ook geen auto's aan en af kunnen melden.

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie