Kraken achter"vering"
Kraken achter"vering"
Ik heb bij drempels weleens dat de achtervering kraakt. Nu weet ik dat dat van die vering is met gas gevuld, maar weet iemand wat er aan te doen is. Moet het gesmeerd worden ofzo. De auto staat overigens op goede hoogte en niet dat ie gezakt is omdat er gas uit de veerbollen zou zijn.
Groeten
Groeten
1- Kan het kwaad als ik die reparatie even laat wachten.
2- Net had ik weer iets anders. Na het schakelen hield de auto in tussen de 2 en 2,5 duizend toeren. Extra gas hielp niet. Het was ook niet bij iedere keer schakelen, het was af en toe.
Ik heb het ook nog niet eerder meegemaakt.
Weet iemand misschien wat dat kan zijn?
2- Net had ik weer iets anders. Na het schakelen hield de auto in tussen de 2 en 2,5 duizend toeren. Extra gas hielp niet. Het was ook niet bij iedere keer schakelen, het was af en toe.
Ik heb het ook nog niet eerder meegemaakt.
Weet iemand misschien wat dat kan zijn?
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Hya,rovergti schreef:......... Na het schakelen hield de auto in tussen de 2 en 2,5 duizend toeren. Extra gas hielp niet. Het was ook niet bij iedere keer schakelen, het was af en toe.
Ik heb het ook nog niet eerder meegemaakt.
Weet iemand misschien wat dat kan zijn?
Als hij over een weekje bij het stoplicht stil valt .. en moeilijk gaat starten..en een dag af 2 later helemaal niet meer start ....
... dan heb ik slecht nieuws voor je .. dan is het je ECU (computer)
Dat heb ik namelijk gehad met m'n 214GSi.
MAAR .. ik zeg niet dat het zo is of zal gaan ... 't kan ook een aan-vernieuwing-toe-zijnde-benzinefilter zijn ... of ouwe bougies ... of....
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
ik moet zeggen dat ie net ook niet lekker starte. Niet dat ie niet wou, maar het duurde net iets langer dan normaal. Duid dat op de computer. Ik dacht meer de choke (maar dat wordt door de computer gedaan).
En op welke symptomen moet ik letten om te kijken wat het kan zijn. Want ik vind deze reply niet echt geruststellend. Ik heb net al de koppakking moeten laten vervangen.
Ik zal morgen eens kijken wat ie doet.
Groeten
En op welke symptomen moet ik letten om te kijken wat het kan zijn. Want ik vind deze reply niet echt geruststellend. Ik heb net al de koppakking moeten laten vervangen.
Ik zal morgen eens kijken wat ie doet.
Groeten
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Hya,rovergti schreef:ik moet zeggen dat ie net ook niet lekker starte. Niet dat ie niet wou, maar het duurde net iets langer dan normaal. Duid dat op de computer
Hoeft niet ... de ene dag sta ik ook wat beter op dan de andere.
Dus je hoeft je nog geen zorgen te maken.
Bij mij viel ie namelijk eerst uit voor het stoplicht enzo voordat ie slecht ging starten.
Je kan het eens aan je roverdealer vragen (als je die kan vertrouwen .. )
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Hya,
Die grijze 214GSi die ik had is op dit moment 12 jaar oud.
De eerste 6 jaar van z'n leven was ie van m'n moeder en daarna 6 jaar van mij ('k heb 'm pas verkocht dus )
Over het algemeen was/is het een probleemloze wagen ... maar elke auto heeft een periode dat ALLES verrot lijkt te gaan.
Het voordeel daarvan is dat ie het daarna weer een hele tijd probleemloos doet .. mits je de problemen goed hebt aangepakt en niet loop te klooien natuurlijk .. je kan 'm namelijk beter in 1 keer goed (laten) repareren, want dat is goedkoper dan een aantal keer slecht en dan is het probleem nog niet weg.
Het nadeel van die reparaties is dat het een sh*t-load aan geld kost ... maarja, je wilt in de auto en niet op de fiets .... dus
Voor mij komen er denk ik ook wel wat rekeningen aan. De 416Si die ik nu heb is namelijk door de vorrige eigenaar niet zo goed onderhouden denk ik.
Motorsteun versleten, ergens zit een rare tik als ik optrek en de motor loopt te rauw naar m'n zin ....en hij moet in february voor de APK
Maarja, als ie het weer goed doet heb ik wel een wereldbak
Cheers,
Dennis
Die grijze 214GSi die ik had is op dit moment 12 jaar oud.
De eerste 6 jaar van z'n leven was ie van m'n moeder en daarna 6 jaar van mij ('k heb 'm pas verkocht dus )
Over het algemeen was/is het een probleemloze wagen ... maar elke auto heeft een periode dat ALLES verrot lijkt te gaan.
Het voordeel daarvan is dat ie het daarna weer een hele tijd probleemloos doet .. mits je de problemen goed hebt aangepakt en niet loop te klooien natuurlijk .. je kan 'm namelijk beter in 1 keer goed (laten) repareren, want dat is goedkoper dan een aantal keer slecht en dan is het probleem nog niet weg.
Het nadeel van die reparaties is dat het een sh*t-load aan geld kost ... maarja, je wilt in de auto en niet op de fiets .... dus
Voor mij komen er denk ik ook wel wat rekeningen aan. De 416Si die ik nu heb is namelijk door de vorrige eigenaar niet zo goed onderhouden denk ik.
Motorsteun versleten, ergens zit een rare tik als ik optrek en de motor loopt te rauw naar m'n zin ....en hij moet in february voor de APK
Maarja, als ie het weer goed doet heb ik wel een wereldbak
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
- Silly CVT
- MG-R Freak
- Berichten: 2551
- Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
- Woonplaats:
- Locatie: Spaarndam!!!
- Contacteer:
Die rubbers MOETEN voor de APK goed zijn, anders word ie echt afgekeurd hoor. Had ik ook namelijk.
Ik had een redelijk makkelijke APK boer maar wat dat betreft zijn ze echt heel streng. Naast het feit dat ALS je een steekproef krijg je het haasje bent als ze nog meer vinden.
Maar laat ze eerst eens kijken of het ook ECHT je rubbers zijn hoor. Is vrij makkelijk te zien als je wagen op de brug staat.
Ik had een redelijk makkelijke APK boer maar wat dat betreft zijn ze echt heel streng. Naast het feit dat ALS je een steekproef krijg je het haasje bent als ze nog meer vinden.
Maar laat ze eerst eens kijken of het ook ECHT je rubbers zijn hoor. Is vrij makkelijk te zien als je wagen op de brug staat.
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Hya Silvia,
Die rubbers ... de vorige eigenaar heeft me verteld dat er één aan vervanging toe was ... maar ik zet 'm deze week ff op de brug.
Een collega van me heeft z'n APK papieren dus laat ik hem ff naar m'n auto kijken
Helaas mag hij hem niet APK keuren ondanks dat ie z'n papieren heeft .. zal wel komen omdat wij geen garagebedrijf zijn en dus ook geen auto's aan en af kunnen melden.
Cheers,
Dennis
Die rubbers ... de vorige eigenaar heeft me verteld dat er één aan vervanging toe was ... maar ik zet 'm deze week ff op de brug.
Een collega van me heeft z'n APK papieren dus laat ik hem ff naar m'n auto kijken
Helaas mag hij hem niet APK keuren ondanks dat ie z'n papieren heeft .. zal wel komen omdat wij geen garagebedrijf zijn en dus ook geen auto's aan en af kunnen melden.
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.