Kraken achter"vering"

111 114 Metro Mini
rovergti

Bericht door rovergti »

SillyTC schreef:Die rubbers MOETEN voor de APK goed zijn, anders word ie echt afgekeurd hoor. Had ik ook namelijk.:roll:
Ik had een redelijk makkelijke APK boer maar wat dat betreft zijn ze echt heel streng. :( Naast het feit dat ALS je een steekproef krijg je het haasje bent als ze nog meer vinden. :!:

Maar laat ze eerst eens kijken of het ook ECHT je rubbers zijn hoor. Is vrij makkelijk te zien als je wagen op de brug staat. ;)
Hoe kan ik dat zien dan. Misschien kan ik hem zelf ook eens op de brug zetten.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Euh... goeie vraag. :?

Als je onder je wagen staat zitten ze tussen je (jeez, hoe leg ik dit uit?! :? ) In je bodem, net aan de achterkant van het plaatwerk (tis voor mij ook een tijdje terug) daar zitten 2 (elke kant 1) ronde dingen. Als je die heen en weer kunt halen, makkelijk dus, betekend dit dat je rubbers slecht zijn. :(

Ga onder je wagen staan and face the wheel. (neem even de linkerkant) Dan zie je schuin aan de rechter-onder-kant van het wiel dat ronde dingetje, echt super groot zijn ze niet hoor. Max 10cm doorsnee. Ze zitten ergens (ben de naam ff kwijt) tussen geklemd. Als je ervoor staat zit het op oog hoogte.

Nadeel van deze rep is dus dat je hele wiel ophanging eraf moet. Veerpoot, remschijf etc... Alles dus! :(

Beste wat je kunt doen is er ff iemand bijhalen die weet wat het is een waar die moet zoeken. Ik kan het je zo niet goed uitleggen, Als je wat in de buurt woonde kon ik het je zo laten zien... :| Hoewel, als je naar de Rai komt kan ik het je misschien ook laten zien, haha. Vanaf de buitenkant kun je het een beetje zien, maar dan heb je wel een idee waar je moet zoeken.

Dit was dus de "waar zitten m'n draag-arm-rubbers-beschrijving" van Silly.... Mocht iemand het beter kunnen... :!: GRAAG :!: Sorry, hoop text, geen plaatjes, hihi :mrgreen:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
rovergti

Bericht door rovergti »

Dit was dus de "waar zitten m'n draag-arm-rubbers-beschrijving" van Silly.... Mocht iemand het beter kunnen... :!: GRAAG :!: Sorry, hoop text, geen plaatjes, hihi :mrgreen:
Niemand?!

Owh en waar moest ik nu op letten bij het inhouden van de motor. Ik heb er de laatste 2 dagen nog geen last meer van gehad.

Groeten
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

rovergti schreef:Owh en waar moest ik nu op letten bij het inhouden van de motor. Ik heb er de laatste 2 dagen nog geen last meer van gehad.
Als je nergens last van hebt hoef je ook nergens specifiek op te letten ;)
Maar je weet in ieder geval wat meer van je rubbers :)

Zeg... een Haynes Manual zou nog geen slechte aankoop voor je zijn.

Afbeelding

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
rovergti

Bericht door rovergti »

Rover schreef:..... Zeg... een Haynes Manual zou nog geen slechte aankoop voor je zijn.
Thnx,
waar hebben ze die. en wat kost dat ongeveer.
Ik zal eens op E-bay kijken.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

isbn nummer = 1 85960 767 5

boek nummer = 1711

schrijver = Jeremy Churchill & Christopher Rogers

titel = Rover Metro, 111 & 114 (May 90 - 98) G to S


te bestellen bij je eigen bruna of via http://www.boekenmeer.nl/

(PS: jij hebt toch een 114?? toch?)

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
hooligaal

Bericht door hooligaal »

Ff over die veerrubbertjes... Kraken ze alleen in de winter of heel het jaar door? Als ze alleen in de winter kraken hoef je je geen zorgen te maken, want dat kraken komt doordat de kunststof rubbers bij verschillende temperaturen ook verschillende eigenschappen krijgen. Ze worden namelijk een stuk taaier als ze koud zijn en daar komt dat kraken ook vaak door. Over het starten... ook dat kan door de kou komen... Dus als ik jou was zou ik nog even wachten met je zorgen te maken en even afwachten tot dat de temperatuur meter weer boven de +/- 15 graden komt.

Succes!
FoZ

Bericht door FoZ »

hooligaal schreef:Ff over die veerrubbertjes... Kraken ze alleen in de winter of heel het jaar door? Als ze alleen in de winter kraken hoef je je geen zorgen te maken, want dat kraken komt doordat de kunststof rubbers bij verschillende temperaturen ook verschillende eigenschappen krijgen. Ze worden namelijk een stuk taaier als ze koud zijn en daar komt dat kraken ook vaak door. Over het starten... ook dat kan door de kou komen... Dus als ik jou was zou ik nog even wachten met je zorgen te maken en even afwachten tot dat de temperatuur meter weer boven de +/- 15 graden komt.

Succes!
Hij heeft gelijk bij mij '' kraken '' ze nu ook maar dat is volgens mij echt het weer.
want eerder toen het nog warm was was er niks aan de hand.

Ik heb wel last van een versleten/kapot motor rubber (links) bij de riem.
wat kost zón rubbertje nieuw??

Niek
rovergti

Bericht door rovergti »

rubbers kraken alleen bij dremels en sinds begin dit jaar. Dus ik w8 wel ff af wat het weer doet. En ja, ik heb een 114 (Gti). :lol:

Maar ik heb wel het idee dat men auto "schommelt". Dus wat het is, ik weet het niet. De hobbels in de weg voel ik echter nog wel vrij hard.

Groeten
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Draag-arm-rubbers.... Trust me! :roll:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
rovergti

Bericht door rovergti »

Ik zal van het weekend of volgend weekend eens je tip er eens op los laten.
hooligaal

Bericht door hooligaal »

Ik zou niet weten wat het kost.. maar ik raad je aan om gewoon ff naar de kwik fit of dat nieuwe stop &steer te gaan, overigens ook van kwik fit... kan je een hele hoop geld schelen... en de kwaliteit is net zo goed... Ga niet zelf met je wielophanging lopen kloten... daar kan een hoop gezanik van komen... En wacht eerst ff tot warmere tijden.
hooligaal

Bericht door hooligaal »

O ja en dat schommelen... lijkt me sterk dat dat door die rubbertjes komt aangezien die maar een paar mm dik zijn... daar kan je auto nooit van gaan schommelen, dan zijn je schokbrekers gewoon aan vervanging toe... Dat is gelijk een mooie optie om te gaan verlagen...
rovergti

Bericht door rovergti »

hooligaal schreef:O ja en dat schommelen... lijkt me sterk dat dat door die rubbertjes komt aangezien die maar een paar mm dik zijn... daar kan je auto nooit van gaan schommelen, dan zijn je schokbrekers gewoon aan vervanging toe... Dat is gelijk een mooie optie om te gaan verlagen...
Er zit speling op de draagarm, dat zal wel meespelen. Ik denk dat ik ff ga sparen voor een grote berut over een maandje ofzo.
rovergti

Bericht door rovergti »

rovergti schreef: Er zit speling op de draagarm, dat zal wel meespelen. Ik denk dat ik ff ga sparen voor een grote berut over een maandje ofzo.
Oh ja en verlagen gaat niet zo makkelijk, want het is vering met veerbollen ipv veren. :?

Of zoites. En van mij hoeft ie niet lager, drempels. Als het maar strak geveerd is dat is ook al prettig
rovergti

Bericht door rovergti »


Er zit speling op de draagarm, dat zal wel meespelen. Ik denk dat ik ff ga sparen voor een grote berut over een maandje ofzo.
Lijkt jullie dit ook een goed idee als je dit allemaal leest. De vorige grote beurt is vorig jaar april geweest.
Plaats reactie