Pagina 1 van 2
Geplaatst: ma apr 14, 2008 4:29 pm
door Mista T
koppeling versleten?????
Geplaatst: ma apr 14, 2008 5:01 pm
door Mista T
wil niet zeggen dat je vermogen verliest op je motor,
je koppeling en vliegwiel zorgt ervoor dat het vermogen van je motor wordt overgedragen aan de wielen...
op het moment dat je koppeling begint te slijten, zal de frictie het niet meer kunnen overbrengen naar je wielen, daardoor gilt de auto wel, maar gaat niet echt voorruit...
Beste om te testen:
Ga een stukje rijden... zet de auto in zijn 3 of 4.. geef vol gas... op het moment dat de toeren oplopen, maar de auto niet echt optrekt, zal de koppeling op zijn... De frictie plaat is dan versleten...
Geplaatst: ma apr 14, 2008 5:22 pm
door Mista T
als het de ontsteking is, zou de auto ook beroerd moeten lopen, stationair...
Geplaatst: ma apr 14, 2008 5:31 pm
door 118GTR
Maar als de koppeling slipt dan heb je dat heb je dat wel door hoor, bovendien ga je dan zelfs snelheid verliezen, zodra je extra gas heeft.
Hoe 'klinkt' de motor? Als ik het zo hoor ligt er een cylinder uit, als dat de ontsteking is dan is het vrij goedkoop te repareren. Dat de verdelerkap er goed uit ziet, zegt helaas vrij weinig, ook dan kan hij nog steeds kapot zijn.
Neem de gok en koop een nieuwe kap+rotor voor 15 euro(zoiets), of zoek een andere Rover/MG en probeer de onderdelen eens om te wisselen.
Geplaatst: ma apr 14, 2008 5:42 pm
door Edgecrusher
renuno schreef:Dat laatste is dus het geval.. pedaal op de bodem en er gebeurd in verhouding niet erg veel..
Maar de toerenteller loopt niet ineens erg op, want anders is het nog steeds geen slippende koppeling.
Geplaatst: ma apr 14, 2008 6:24 pm
door 118GTR
100% niets mis met de koppeling dan
Geplaatst: di apr 15, 2008 3:08 pm
door zijnstra
alle kapjes weer goed aangesloten op de bougies? had bij de auto van m'n moeder 1 vergeten, en tsja dan loopt hij echt als een oud wijf. maarja dat hoor je dan ook wel.
Geplaatst: di apr 15, 2008 10:34 pm
door Mark16v
Dat gebeurt toch alleen bij auto's met een MAF? Ik dacht dat de K-serie (iig de SPi modellen) een MAP hadden...
Geplaatst: di apr 15, 2008 10:42 pm
door Bruno
Luchtmassameter

, niet dus, want dat hebben ze niet.
Ik zou zeggen, laten we de T4 er eens aanhangen, alvorens verder te gokken, kan immers zoveel oorzaken hebben

IRL zou ik durven gokken, maar nu is de input te sumier om er een uitspraak over te doen...
Re: Mijn F heeft vermogen verlies.
Geplaatst: wo apr 16, 2008 7:47 pm
door MG_XPower
renuno schreef:Tevens piept volgens mij ook de spanner van de v-snaar..
V-snaar ? bedoel je multiriem van de dynamo ? En zo ja die heeft helemaal geen spanner; de spanner is de dynamo zelf ? Of bedoel je de distributie riem ? Die heeft wel een spanner. Als je die zelf hebt vervangen verklaart het het slechte lopen wel.
Geplaatst: do apr 17, 2008 1:02 am
door 118GTR
Als je een Airco hebt niet, dan zit de dynamo hoger geplaatst(aan de kop) en zit hij helemaal vast, op de plaats van de dynamo zit de airco pomp en tussen de twee zit dan de spanner.
Maar het is geen V-snaar, maar een multi-riem, een V-snaar heeft daadwerkelijk V-profiel als je hem door zou snijden. En heeft om die reden ook nooit een spanner, maar wordt gespannen door de snaar verder of minder ver in 1(of meerdere) van de poelies te verzinken, daar heb je nu juist dat V-profiel voor nodig.
Klinkt ingewikkelt maar als je zo'n poelie ziet is het in 1 keer duidelijk.
Geplaatst: do apr 17, 2008 11:28 pm
door 118GTR
En dan is het eigenlijk nog Multi-rib-riem meen ik, vanwege die ribben die voor een beetje grip zorgen. Maar nu komen we in het gebied van absoluut nutteloze informatie

Geplaatst: vr apr 18, 2008 11:04 pm
door Gerald-17

voor dat geld kan je denk ik wel 2 2e-handsen kopen, ik zou dan rond gaan speuren via de club of internet...
voor de APK zal je een goede nodig heben, maar je kan altijd met een lege kat rondrijden hoor je zal daardoor niet extreem veel vemogensverlies lijden, misschien wel een klein beetje meer vermogen zelfs

Geplaatst: vr apr 18, 2008 11:14 pm
door Striker
De prijzen die tegenwoordig voor een nieuwe kat worden gevraagd zijn echt absurd.
In Engeland koop je een kat voor amper 50 euro, zie
hier (de kat van een F is identiek aan die van een Vi).
Geplaatst: di mei 27, 2008 2:20 pm
door Mista T
Wat gaat er nu gebeuren met de F

Geplaatst: wo mei 28, 2008 1:47 pm
door RickO
Trophy motor erin?