Mijn F heeft vermogen verlies.

Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

koppeling versleten?????
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

wil niet zeggen dat je vermogen verliest op je motor,
je koppeling en vliegwiel zorgt ervoor dat het vermogen van je motor wordt overgedragen aan de wielen...

op het moment dat je koppeling begint te slijten, zal de frictie het niet meer kunnen overbrengen naar je wielen, daardoor gilt de auto wel, maar gaat niet echt voorruit...

Beste om te testen:
Ga een stukje rijden... zet de auto in zijn 3 of 4.. geef vol gas... op het moment dat de toeren oplopen, maar de auto niet echt optrekt, zal de koppeling op zijn... De frictie plaat is dan versleten...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

als het de ontsteking is, zou de auto ook beroerd moeten lopen, stationair...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Maar als de koppeling slipt dan heb je dat heb je dat wel door hoor, bovendien ga je dan zelfs snelheid verliezen, zodra je extra gas heeft.

Hoe 'klinkt' de motor? Als ik het zo hoor ligt er een cylinder uit, als dat de ontsteking is dan is het vrij goedkoop te repareren. Dat de verdelerkap er goed uit ziet, zegt helaas vrij weinig, ook dan kan hij nog steeds kapot zijn.
Neem de gok en koop een nieuwe kap+rotor voor 15 euro(zoiets), of zoek een andere Rover/MG en probeer de onderdelen eens om te wisselen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

renuno schreef:Dat laatste is dus het geval.. pedaal op de bodem en er gebeurd in verhouding niet erg veel..
Maar de toerenteller loopt niet ineens erg op, want anders is het nog steeds geen slippende koppeling.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

100% niets mis met de koppeling dan
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
zijnstra

Bericht door zijnstra »

alle kapjes weer goed aangesloten op de bougies? had bij de auto van m'n moeder 1 vergeten, en tsja dan loopt hij echt als een oud wijf. maarja dat hoor je dan ook wel.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Dat gebeurt toch alleen bij auto's met een MAF? Ik dacht dat de K-serie (iig de SPi modellen) een MAP hadden...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Luchtmassameter :shock: :? , niet dus, want dat hebben ze niet.
Ik zou zeggen, laten we de T4 er eens aanhangen, alvorens verder te gokken, kan immers zoveel oorzaken hebben ;)
IRL zou ik durven gokken, maar nu is de input te sumier om er een uitspraak over te doen...
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
MG_XPower

Re: Mijn F heeft vermogen verlies.

Bericht door MG_XPower »

renuno schreef:Tevens piept volgens mij ook de spanner van de v-snaar..
V-snaar ? bedoel je multiriem van de dynamo ? En zo ja die heeft helemaal geen spanner; de spanner is de dynamo zelf ? Of bedoel je de distributie riem ? Die heeft wel een spanner. Als je die zelf hebt vervangen verklaart het het slechte lopen wel.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Als je een Airco hebt niet, dan zit de dynamo hoger geplaatst(aan de kop) en zit hij helemaal vast, op de plaats van de dynamo zit de airco pomp en tussen de twee zit dan de spanner.

Maar het is geen V-snaar, maar een multi-riem, een V-snaar heeft daadwerkelijk V-profiel als je hem door zou snijden. En heeft om die reden ook nooit een spanner, maar wordt gespannen door de snaar verder of minder ver in 1(of meerdere) van de poelies te verzinken, daar heb je nu juist dat V-profiel voor nodig.
Klinkt ingewikkelt maar als je zo'n poelie ziet is het in 1 keer duidelijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

En dan is het eigenlijk nog Multi-rib-riem meen ik, vanwege die ribben die voor een beetje grip zorgen. Maar nu komen we in het gebied van absoluut nutteloze informatie :twisted:
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

:shock: voor dat geld kan je denk ik wel 2 2e-handsen kopen, ik zou dan rond gaan speuren via de club of internet...
voor de APK zal je een goede nodig heben, maar je kan altijd met een lege kat rondrijden hoor je zal daardoor niet extreem veel vemogensverlies lijden, misschien wel een klein beetje meer vermogen zelfs ;)
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De prijzen die tegenwoordig voor een nieuwe kat worden gevraagd zijn echt absurd.
In Engeland koop je een kat voor amper 50 euro, zie hier (de kat van een F is identiek aan die van een Vi).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Wat gaat er nu gebeuren met de F :lol: :mrgreen:
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
RickO
MG-R Addict
Berichten: 253
Lid geworden op: di nov 07, 2006 9:52 pm
Woonplaats: Sambeek (NL)
Locatie: Sambeek (NL)
Contacteer:

Bericht door RickO »

Trophy motor erin?
MGF Britisch Racing Green 1997
MG ZT 260 Pearl Black 2004 (sold)
MG ZR 160 Starlight Silver 2004 (sold)


Afbeelding
Plaats reactie