rem probleem, kan iemand helpen?

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
jimmy111

rem probleem, kan iemand helpen?

Bericht door jimmy111 »

hoi,
k heb net mijn 111L naar een 1.4 16v spi omgebouwd, gewoon sub los auto omhoog andere sub eronder en alles weer vast (ook nog beniznetank kabelboom ed overgebouwd)
mijn remmen doen het alleen absoluut niet, gisteren alles weer onlucht maar naar een paar keer remmen houd het weer op en zit ik met mijn pedaal op de grond. weet iemand wat het kan zijn? hij lekt geen vloeistof...
alvast bedankt
Laatst gewijzigd door jimmy111 op za apr 12, 2008 1:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Hij is gewoon niet goed ontlucht, dat kan simpelweg niet anders als hij niet lekt en toch valt je remdruk wegvalt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
jimmy111

Bericht door jimmy111 »

hoi, dankjewel voor de reactie, kan ik er niet vanuitgaan dat ze goed ontlucht zijn als bij het ontluchten alleen olie eruitkomt en verder geen lucht? als ik een keer pomp doet de rem het namelijk wel (een stukje) beter...
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

jimmy111 schreef:kan ik er niet vanuitgaan dat ze goed ontlucht zijn als bij het ontluchten alleen olie eruitkomt en verder geen lucht?
Als je geen vacuumpompje gebruikt hebt niet.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

jimmy111 schreef: als ik een keer pomp doet de rem het namelijk wel (een stukje) beter...
dan heb je zeker lucht in je systeem
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
jimmy111

Bericht door jimmy111 »

kan het miss ook zo zijn dat ik de hoofdremcilinder en ook "die bol daaronder" moet vervangen omdat de remmen ook van de gti komen en die misschien verschillen, net zoals de druk van de vacuum slang die daar in moet...
jimmy111

Bericht door jimmy111 »

het is opgelost, moest de vacuum bol en hoofdremcilinder vervangen, waarschijnlijk dat het nietwe blok meer vacuum trok en niet geschikt was voor de vacuum bol en h.remcilinder in combinati met de gti spi remmen.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Hoofdremcylinder en de rembekrachtiger zijn identiek voor alle rover's 100.

En alleen de GTi Mpi heeft andere remklauwen(breder, voor een bredere schijf, is maar is verder identiek)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik denk dat de hoofdremcilinder overleden is tijdens het ontluchten.
Hij komt dan met zijn zuiger op plaatsen waar hij nog nooit geweest is en als daar corrosie zit gaan de cupjes stuk.
Veel voorkomend probleem bij oudere auto's zeker als de remvloeistof niet regelmatig vervangen is geweest.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
jimmy111

Bericht door jimmy111 »

ik wil best geloven dat dat een part heeft gespeeld in het geheel, maar is er ook een verklaring voor het feit van de andere nummers op de h.remcilinder en vacuum bol en dat ik wel enige remdruk kreeg als ik de vacuum slang weg liet?
deed ik deze erop dan was het vrij simpel de rem tot de grond in te drukken zonder enige remkracht te hebben...
Plaats reactie