Rover111 met startproblemen

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
chantal

Rover111 met startproblemen

Bericht door chantal »

hallo allemaal

Ik heb sinds een paar maandjes een rover 111. Nou is die er gisteren mee gestopt. Hij sloeg af en wil niet meer aan. Heb tijdens het rijden eerder al wel gemerkt dat hij bij het optrekken inhoudt maar verder heb ik er geen problemen mee gehad.
Toen we gisteren weg wilden rijden ging die heel moeilijk aan. Deed het uiteindelijk wel maar toen we bij onze bestemming waren aangekomen sloeg die af en wilde niet meer aan.
De startmotor is nog goed want die draait maar hij slaat niet aan. Wanneer we de sleutel omdraaien gaan de lampjes wel branden en springt de radio ook aan dus we hebben wel stroom.
Hebben jullie enig idee waarom hij het niet meet doet. Ik weet het zelf niet en ook mijn vriend kan niets vinden.

Met vriendelijke groet,
Chantal
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat lijkt me een brandstofprobleem of een ontstekingsprobleem.

Het klinkt een beetje alsof de brandstofpomp niet genoeg druk levert, dit kun je controleren door de brandstofretour leiding in de motorruimte los te maken. Met het contract aan moet daar brandstof uitspuiten als de pomp draait(vlak voor het starten 2 sec en permanent als de motor loopt)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Rotor/ verdeelkap/ bougiekabels versleten?
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

Edgecrusher schreef:Rotor/ verdeelkap/ bougiekabels versleten?
ik zou inderdaad es een rotor of van iemand anders proberen, of een nieuwe bestellen( € 7,- denk ik )
heb ik ook met mijn 214 es gehad daarna ging het weer prima
chantal

Bericht door chantal »

Heel erg bedankt voor de tip!! zijn net nog even gaan kijken en hebben de verdelerkap eraf gehaald. Bleek dat er aanslag zat op de contactpunten van de verdelerkap. De aanslag eraf gehaald en hij start weer!! Loopt zelfs nog beter als hiervoor.
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

nou dat scheelt toch weer een bezoekje naar de garage!

welkom hier trouwens heb je ook al foto's van je auto ?

en ik denk dat het wel verstandig is om voor de zekerheid toch nog die onderdeeltjes te bestellen / vervangen, want dat kan natuurlijk zo weer voorkomen en dan kan je het in ieder geval direct weer repareren!
Plaats reactie