Pagina 1 van 1
Engine swap
Geplaatst: ma mar 10, 2008 10:53 pm
door bam
Ik houd mij er eigenlijk helemaal niet mee bezig maar wat zou er allemaal aangepast moeten worden om een rover 45 1.8 motor in mijn 111 te planten.
Ik kreeg er laatst een aangeboden en heb hem afgewezen maar ergens knaagt het toch aan mij
Ik dacht zelf aan:
ECU + bedrading + sleutel zender
Radiateur
uitlaat
Brandstofpomp?
Versnellingsbak?
Ik zeg niet dat ik het ga doen maar als ik het in mijn kop krijg

Geplaatst: ma mar 10, 2008 10:55 pm
door Jai
Ik heb zo'n gevoel dat je de ophanging en al ook zal moeten aanpassen....

Re: Engine swap
Geplaatst: ma mar 10, 2008 11:02 pm
door 118GTR
bam schreef:
Ik dacht zelf aan:
ECU + bedrading + sleutel zender -> Ja
Radiateur -> Nee
uitlaat -> Klein stukje
Brandstofpomp? -> Nee
Versnellingsbak? -> Nee
Heb jij trouwens al een AB of niet? Zoja dan heb je al een 3-AS unit en de bijbehorende bekabeling, dan wordt het echt super simpel.
verdere aanpassingen zijn niet nodig, maar remmen/dempers/arb's en dergelijken zijn voor je eigen veiligheid wel aan te raden.
Geplaatst: di mar 11, 2008 5:54 am
door bam
Dit valt mee dus, en nee ik heb een aftermarket ab wordt dus iets meer werk.
Maar dempers zijn die zo te instaleren ik dacht dat ik aanpassingen miste?
Geplaatst: di mar 11, 2008 10:13 am
door Mark16v
2 kleine driehoekjes ter versteviging bovenaan de schokbreker.
de gaten zitten er als het goed is al.
driehoekjes schijn je te kunnen kopen bij de dealer, je kan ook zelf iets erin lassen.
Geplaatst: di mar 11, 2008 7:49 pm
door bam
Ok duidelijk zal ik eerst de 45 in orde maken en dan eens gaan beginnen met de cabrio met arb's dempers en die sh*t remmen.
Maar die Engelse hebben het niet over een driehoekje maar over platen voor 10 pnd de 2 bij de dealer
Geplaatst: wo mar 12, 2008 3:09 am
door 118GTR
Het zijn die dingen idd, ze lijken ergens wel op 2 driehoekjes. Als ik ze zelf zou maken dan zouden het waarschijnlijk ook echt 2 driehoeken en een cirkel worden die vervolgens aan elkaar gelast zijn.
Geplaatst: wo mar 12, 2008 6:23 am
door bam
Ok duidelijk dus bedankt.
Geplaatst: wo mar 12, 2008 9:57 am
door Mark16v
118GTR schreef:Als ik ze zelf zou maken dan zouden het waarschijnlijk ook echt 2 driehoeken en een cirkel worden die vervolgens aan elkaar gelast zijn.
idd zo zat het bij mij. heb er helaas geen fotos van.
Re: Engine swap
Geplaatst: wo mar 12, 2008 10:15 am
door Striker
118GTR schreef:
Heeft de 111 dan niet dezelfde brandstofpomp als een 1.4 SPi?
Geplaatst: wo mar 12, 2008 11:09 am
door Mark16v
dacht dat de 1.1tjes ook SPi waren toch?
Geplaatst: wo mar 12, 2008 12:36 pm
door 118GTR
Ik ging ervanuit dan BAM's 111 een Mpi was omdat het een Mk4 is, maar ik realiseer me nu dat er in NL ook SPi's zijn.
Kwestie van even kijken onder de motorkap, de capaciteit is in iedergeval gelijk aan de SPi en MPi pompen die in GTi te vinden zijn.
Geplaatst: wo mar 12, 2008 11:14 pm
door bam
Heb ik die steunplaat nodig?
Zo ziet het er bij mij ook uit!
Heb ik dan toch die plaat nodig?
Geplaatst: do mar 13, 2008 2:25 am
door 118GTR
Ja dus, want je hebt dat gat wel, maar er zijn geen verstevigingen aangebracht. kijk maar eens bij een GTi.
Geplaatst: do mar 13, 2008 6:16 am
door bam
Gurt schreef:Ja die heb jij ook nodig!! Bekende foto trouwens

Ja sorry Gurrt gewoon ordinair gejat
Ik wou het eerst vragen aan jou, maar ik ga vandaag waarschijnlijk langs de dealer dus had even snel antwoord nodig.
Geplaatst: do mar 13, 2008 9:03 pm
door bam
Ik zoek alleen een foto waar een voorbeeld op staat.
En wacht nog op antwoord van de dealer of de delen te verkrijgen zijn.