Pagina 1 van 1

rover 25 1.4 bouwjaar 2001

Geplaatst: di mar 04, 2008 2:13 pm
door rover25 2001
Hallo mede rover eigenaars :mrgreen: ik heb net nieuw hier bij de club
en heb me aangemeld nadat ik
een rover 25 1.4 bwj 2001 gekocht heb bij een dealer
toen ik m voor het eerst zag was ik meteen verlieft op dat autotje
ik heb alles nagekeeken motortje loopt goed
koelvloeistof is helder olie is ook goed
maar ik vind m zo sloom optrekken klopt dit bij alle rovers
dat ze pas bij de 3000 toeren een beetje op willen schieten
en mij vraag is hoe kan ik wat pit uit de motor krijgen
bv andere uitlaat of sport filter is dat handig ?

grts

jef

Geplaatst: di mar 04, 2008 2:35 pm
door Mista T
Hallo Jef,

Welkom hier bij MG-R.nl

Een 25 uit 2001 is een mooie auto,
Jij hebt het over dat deze auto zo sloom optrekt,
de 25 is in Nederland gelevert met 2 verschillende 1.4 motoren,
de 85 pk en 103 pk.
Mijn vermoeden is dat jij heel misschien de 85 pk hebt... Dit is inderdaad niet erg snel...

Als jij de 103 pk hebt, kan het wel zijn dat deze naar jouw mening pas laat op gang komt, maar dat is met alle atmosferische 4 cilinder motoren.

Maar een aantal opties die mogelijk zijn en redelijk betaalbaar:
- Gasklep vervangen voor een 52 mm versie
- Openluchtfilter kan wel, maar zorg voor een koude lucht aanvoer en neem er niet eentje bij de halfords vandaan ofzo... K&N is een goede optie.
- uitlaat geeft wel iets, maar dan moet je de hele lijn vervangen, spruitstuk tot achterdemper.


Maar heb jij heel toevallig ook foto's van de auto? Zijn we namelijk dol op hier

Geplaatst: di mar 04, 2008 4:09 pm
door rover25 2001
natuurlijk Ga ik de foto`s erop zetten maar na de storm is ze een beetje vies geworden dus moet ik dr even wassen en dan komt ie er vanavond nog op !

de motor

Geplaatst: di mar 04, 2008 4:21 pm
door rover25 2001
heb even bij me kentekenbewijs gekeken het is inderdaat een 4 cilinder
dus 103 pk en me dealer zei dat het een 103 pk is :D
heel de uitlaat vervangen is inderdaad een duur geintje
ze krijg aankomende week een grote beurt
nieuwe v snaaren want 1 tje piept af en toe
en een distrubutie riem
en dan vraag ik meteen voor de filter want je moet
de rest er ook nog op afstellen
ik ga naar een erkende rover / mg dealer in rotterdam
hoe post je trouwens de foto`s ?? :roll:

Re: de motor

Geplaatst: di mar 04, 2008 4:28 pm
door zijnstra
rover25 2001 schreef: en dan vraag ik meteen voor de filter want je moet
http://www.knfilters.com/search/product ... d=57i-7501
ongeveer € 160,- schat ik
rover25 2001 schreef: ik ga naar een erkende rover / mg dealer in rotterdam
duur......
rover25 2001 schreef: hoe post je trouwens de foto`s ?? :roll:
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=1725

Re: de motor

Geplaatst: di mar 04, 2008 6:54 pm
door Jai
rover25 2001 schreef:heb even bij me kentekenbewijs gekeken het is inderdaat een 4 cilinder
dus 103 pk
1.4 = 4 cilinder... ook met de 85 pk toch??... :roll:

Geplaatst: di mar 04, 2008 7:04 pm
door 118GTR
precies, 85 kan ook. (al is het volgens mij 84)

Als je toch je kenteken in de buurt hebt, daar staat het vermogen op namelijk in Kw. 76Kw = 103pk.

Geplaatst: di mar 04, 2008 7:05 pm
door Jai
volgens autoweek is er tot 2004 slechts 1 versie van de 1.4 uitgebracht.... de Ascot met 84 pk.... Zitten ze daar fout of wat??? (Mss wel een domme vraag :lol: )

Geplaatst: di mar 04, 2008 8:24 pm
door Mista T
Tja dat is autoweek

VOlgens deze site namelijk allebei geleverd
http://mg.dev.autotaal.com/hbase/autoty ... m=RO&t=115

Geplaatst: di mar 04, 2008 9:24 pm
door Striker
rover25 2001 schreef:heb even bij me kentekenbewijs gekeken het is inderdaat een 4 cilinder
dus 103 pk en me dealer zei dat het een 103 pk is :D
.....
ik ga naar een erkende rover / mg dealer in rotterdam
Dat het een 4-cilinder is zegt niets: beide versies zijn 4-cilinders.

Bij AHL werkt een stelletje dombo's die het verschil tussen een 84pk en een 103pk echt niet kunnen vertellen (ze vertelden me al eens dat het om twee totaal verschillende motorblokken zou gaan :? )

Of je een 84pk versie hebt is vrij simpel te controleren: haal de luchtslang van de gasklep en kijk of de gasklep volledig opent (90 graden) of maar voor zo'n driekwart.
In het eerste geval heb je de 103pk versie, in het tweede geval de 84pk versie.
De 84pk versie is heel simpel op 103pk te krijgen: gasklep en gaskabel vervangen door die van een 103pk-uitvoering.
rover25 2001 schreef:hoe post je trouwens de foto`s ?? :roll:
Zie de link hieronder in mijn signature.

103pk

Geplaatst: di mar 04, 2008 10:33 pm
door rover25 2001
hoi 118GTR
er staat op het kenteken bewijs 76 kw = 103pk.

aan de rest
sorry foto`s gaan vandaag niet door wegens weer omstandigheden :(
ik maak van het weekend wel wat mooie kiekjes


bedankt voor al de reacties :)

grts jeff

Geplaatst: wo mar 05, 2008 8:29 am
door Maikel ten Kate
Hey Jeff,

Van harte welkom op het forum en bij de club en veel Rover rijplezier gewenst !!!!

Geplaatst: wo mar 05, 2008 10:43 am
door Jai
Striker schreef:De 84pk versie is heel simpel op 103pk te krijgen: gasklep en gaskabel vervangen door die van een 103pk-uitvoering.
Ik wou dat ik zo makkelijk 19 pk winst zou kunnen krijgen :mrgreen:

Re: 103pk

Geplaatst: do jun 12, 2008 8:04 pm
door Dr Doggystyle
rover25 2001 schreef: aan de rest
sorry foto`s gaan vandaag niet door wegens weer omstandigheden :(
ik maak van het weekend wel wat mooie kiekjes
had je inmiddels nu al foto's ?
was ff benieuwd

Geplaatst: vr jun 13, 2008 11:50 am
door rover25 2001
ja ik heb de foto`s 8)
maar hoe krijg je ze er makkelijk op
heb nog zitten zoeken op het forom van hoe en wat
maar kan niks vinden :roll:

Geplaatst: vr jun 13, 2008 1:51 pm
door Dr Doggystyle
rover25 2001 schreef:ja ik heb de foto`s 8)
maar hoe krijg je ze er makkelijk op
heb nog zitten zoeken op het forom van hoe en wat
maar kan niks vinden :roll:
check hierzo :
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=1725