dillemma in auto keus

feddesman

dillemma in auto keus

Bericht door feddesman »

hoi,,,,, ik ben hier vrij nieuw en mijn oog is gevallen op een mg zr 160
met 26000 op de teller voor 16000 euro
maar nu ben ik altijd al een beetje verliefd geweest op de seat ibiza cupra model '99/2002 wat is de bste keuze
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Moewhahahaha, moet je hier op een MG-Rover forum vragen :wink:

Gelukkig hebben we ook een lid die een cupra rijdt, dus je zult van alle kanten wel wat horen :D

Zelf zou ik voor de MG gaan ...
Maar probeer ze beiden uit zou ik zeggen en bepaal zelf wat je het lekkerste ligt.

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

En dat vraag je op een MG-Rover forum???? :lol:

De ZR natuurlijk!!! :mrgreen:.

Beste is misschien niet de juiste uitdrukking, zowel de MG als Seat zijn super auto's. Maar de Cupra is een "dertien in een dozijn auto", terwijl je met een ZR in iets bijzonders rijd. Bovendien is de ZR sneller dan de Cupra (jaja Silvercupr@, ik weet het, gechipt is een Cupra sneller :wink: ).
Ga eens een proefrit maken en zorg daarbij dat de naald niet onder de 4500 toeren komt, dan weet je het antwoord snel genoeg.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
feddesman

Bericht door feddesman »

ja ik heb sit ook op seat online gepost dus ben benieuwd heb al 2 keer in een cupra proefgereden een standaard en een 210 getunde rijdt lekker moet ik zeggen kga over een week in de mg proefritje maken.
maar het is wel o die mg is een stuk unieker
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

MGPete, Feddesman zit al op Seat-Online, ik heb 'm gewezen op dit forum als hij de mening wilt weten van de Rover/MG minded people..... :mrgreen:

Denk dat er weinig mensen op Seat-Online zullen pleiten voor de MG, dus vandaar dat hij nu de reacties op beide forums kan afwachten.

Remco
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

SilverCupr@ schreef:Denk dat er weinig mensen op Seat-Online zullen pleiten voor de MG
Dat denk ik ook niet, maar die hebben er ook geen verstand van :rofl:.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

of en rover 200 turbocoupé kopen die is standaard sneller dan beide
:)
feddesman

Bericht door feddesman »

nee die zijn mij wat te oud ik wil toch mninimaal uit 2002 en betaalbaar
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

of wachten tot de zr 220 uit komt:)
komt als het goed is dit jaar uit.

Seat is ook een mooie bak
maar persoonlijk vindt ik dat je met een mg/. rover wat exclusiever bent
je hoeft niet je auot te zoekn op kenteken op een parkeerplaats
nadeel is:

engelse auto's worden nog steeds afgezeken door onwetende autojournalisten die de helft niet weten iks ten nadelen van seat hoor
maar voor minder geld koop je een skoda met precies het zelfde motorblok interieur aleen de grille en wat andere dingen is anders
feddesman

Bericht door feddesman »

ja ik hoorde ook al wat goede berichten over die 220 maar wat gaat die kosten dan en wanneer komt ie uit
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

Striker schreef:Dat denk ik ook niet, maar die hebben er ook geen verstand van :rofl:.
Nee jouw keuze voor de ZR is goed onderbouwd....... :mrgreen:

De keuze lijkt me afhankelijk wat je van een auto verwacht.
Wil je puur snelheid, dan kom je sowieso bij de Ibiza omdat die met een chip een aardig stukje sneller is (sorry Sander, kon het niet laten toch nog ff te vermelden...) ;)

Is snelheid niet het allerbelangrijkste, maar wil je ook wat exclusiviteit, dan is de ZR een goede keus. (IK ben wel objectief dames & heren!!!) ;)
Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het eens ben met de mening van Sander die beweert dat een Cupra dertien in een dozijn is.
Dat is een Go lf Sander.... (pfff, hoe vaak moet ik je dit nou nog uitleggen???) :wink: :mrgreen:

@200turbocoupe: Er zit toch nog wel wat verschil in een Skoda of een Seat hoor..... Motorisch inderdaad gelijk, en sommige dingetjes (bijv. spiegels & antenne)
Maar ten eerste vind ik de huidige Skoda's nog niet echt heel erg mooi en komt het interieur niet in de buurt van een Ibiza Cupra. Ik vind de Skoda's toch nog een beetje gezinsauto's....

Remco
feddesman

Bericht door feddesman »

kijk wat ik wil is een auto die gewoon snel is lekker snel en met 7.8/100 is dat het wel
en optisch mooi uitbouwbaar en iets unieks eigenlijk
feddesman

Bericht door feddesman »

en natuurlijk waar voor me geld want hoor ook wel is zo'n mg blijf je aan sleutelen en is een rammelbak etc
hoe is trouwens het interieur van zo'n zr160
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

de Cupra is een "dertien in een dozijn auto"
Klopt wel hoor, ik zie er iedere dag wel een (op dit forum dan)
:+


ZR heeft in ieder geval GEEN petjes imago, wel een imagoprobleem betreft de betrouwbaarheid, net als de meeste engelse auto's trouwens.
(Mijn buurman zat wat te zeiken op de 25 van me moeder en op mijn 416
omdat ze ''nog geen 150k me zouden gaan'', wat weet hij nou, zij hebben een Kia Pride en een ander merk waarvan ik niet eens op de naam kan komen zo suf als ie is.)

Over de unieke dingen die je kan aanbrengen, een oranje voetbal op je antenne is tegenwoordig gelukkig ook al aardig uniek :mrgreen: , nou ja zonder gekheid, de X-Power sticker zoals Skytiger die heeft is tot nog toe redelijk uniek (tenzij Striker die binnenkort ook heeft).

Gr. Tomas
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

feddesman schreef:...... hoor ook wel is zo'n mg blijf je aan sleutelen en is een rammelbak etc .....
?? Dat zijn uitspraken van mensen die ongegrond wat willen afzeiken.
Volk wat dat beweerd kan je het beste gewoon negeren.

Beste is dat je naar de Seat dealer gaat en ff wat rond tuft in een Ibiza en daarna ff bij de Roverdealer een proefritje gaat maken in de ZR.
Het mooiste is als je een beetje dezelfde route kan rijden.

Beide auto's hebben hun voor en hun nadelen .. dus wij kunnen onmogelijk bepalen welke auto je moet kopen.

Rofl, maar als je inderdaad serieus vooruit wil dan zou 'k ff wachten op de ZR220 .. 'k vrees dat de Cupra daar niet tegen op kan qua rijgenot ;)

Succes met je keuze.

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

416sí señor schreef:Klopt wel hoor, ik zie er iedere dag wel een (op dit forum dan) :+
Ik geloof dat ik hier meer ZR 160's zie, dan Cupra's..... :mrgreen:

Op Seat-Online loopt hetzelfde topic, die reacties vindt je hier.
Plaats reactie