Stotteren MG F

Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

die gasklep vervangen heeft zin op het moment dat het kunstof exemplaar door de hitte vervormt. Waardoor de klep niet lekker open en dicht gaat.

Hij gaat dan niet stotteren, maar te veel gas geven. stationair @2000 ofzo, of nog erger vol-gas. Ondanks het niet intrappen van het gaspedaal.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Efje&Ertje

Bericht door Efje&Ertje »

Het gas is ook wel enkele malen open blijven hangen, verrassende ervaring!
Erg hinderlijk bij een snel sprintje als bij het intrappen van de koppeling en een losgelaten gespedaal de motor vol in de toeren door blijft draaien. (maar met een beetje smering op z'n tijd wel te voorkomen)
Een gasklep met alu. behuizing staat hierdoor ook op m'n verlanglijstje.

Maar ik zou graag weten of dit ook een oplossing kan bieden voor het stotteren in z'n 2e versnelling.

Anders zal ik eens bij de dealer gaan informeren, misschien heeft die een zinvolle oplossing?

Groetjes, JW
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik heb een Alu 48mm liggen, als er een meet is waar we alletwee heen gaan dan proberen we het ff.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Probeer eens alle stekkers van het motormangement los te trekken en deze in te spuiten met contact spray (cleaner). Redelijke kans dat een slecht contact dit veroorzaakt. Ik had hier met mijn F ook last van en dit heeft het opgelost.

Iedere "handyman" verkoopt contactspray en het kost je een paar euro voor een bus waar je 10 jaar mee kan doen gezien de hoeveelheid die je steeds nodig hebt.

Twee andere mogelijkheden zijn verouderde bougies (evt kabels; meer problemen bij vochitige omstandigheden ?) en een busje injector cleaner door de brandstof heen mengen wil ook wel eens helpen.
Efje&Ertje

Bericht door Efje&Ertje »

118GTR schreef:Ik heb een Alu 48mm liggen, als er een meet is waar we alletwee heen gaan dan proberen we het ff.
Als dat een keer mogelijk is dan lijkt met dat een strak plan! :D

Ben alleen nog niet thuis in de evenementen agenda van MG-R. :oops:

Maar zal m'n best doen bij de eerste de beste meeting aanwezig te zijn? :D

Groetjes JW
Efje&Ertje

Bericht door Efje&Ertje »

MG_XPower schreef:Probeer eens alle stekkers van het motormangement los te trekken en deze in te spuiten met contact spray (cleaner). Redelijke kans dat een slecht contact dit veroorzaakt. Ik had hier met mijn F ook last van en dit heeft het opgelost.

Iedere "handyman" verkoopt contactspray en het kost je een paar euro voor een bus waar je 10 jaar mee kan doen gezien de hoeveelheid die je steeds nodig hebt.

Twee andere mogelijkheden zijn verouderde bougies (evt kabels; meer problemen bij vochitige omstandigheden ?) en een busje injector cleaner door de brandstof heen mengen wil ook wel eens helpen.
Bedankt voor de tip, zal hier na het weekend zeker even mee aan de slag gaan! zijn er nog dingen die fout kunnen gaan?
Bougies zijn nog niet oud, zitten er pas 1 of 1,5 jaar.
Verder heb ik nog nooit last gehad van storingen bij vochtige omstandigheden.
Alleen even stotteren bij 1800 t/min in z'n 2, thats all.
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Eigelijk kan stotteren niet versnelling-afhankelijk zijn IMO....
Ik durf het zo niet te zeggen... Probeer eens contactspray om te beginnen... Hoe is je stationar toerental (warm) ? stabiel & tussen 850...900 (950 is dus al teveel)?
Efje&Ertje

Bericht door Efje&Ertje »

MG_XPower schreef:Eigelijk kan stotteren niet versnelling-afhankelijk zijn IMO....
Ik durf het zo niet te zeggen... Probeer eens contactspray om te beginnen... Hoe is je stationar toerental (warm) ? stabiel & tussen 850...900 (950 is dus al teveel)?
Stationair loopt de motor altijd heel rustig en stabiel (onder de 900 toeren)
zowel koud als warm.
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Dan zullen je potmeter en je IACV nog wel goed zijn... Ik blijf voorlopig bij de contactspray :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Het kan misschien een domme opmerking lijken, maar je post in één van je reply's dat je wanneer je het gaspedaal helemaal induwt bij een acceleratie het toerental hoog blijft ondanks het gas gelost wordt. Ben je zeker dat het gaspedaal niet achter de mat blijft hangen ?
Menig MG's met originele matten hebben dit probleem als de mat te veel naar voor ligt. Ok, het lijkt dom, maar check het toch even uit, alvorens je alle stekkers losstrekt. T'is te zeggen wat het probleem betreft van hoog in toeren blijven hangen bij acceleratie. :?
Het stotteren zou immers wel aan vuile contacten kunnen liggen zoals Sander aanhaalt.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Efje&Ertje

Bericht door Efje&Ertje »

Efje&Ertje schreef: Ik ben dus ook de gelukkige bezitter van een F1.8i (1997).
Deze stottert alleen even in de 2e versnelling met 1800 t/min, bij lagere en hogere toeren of versnelling geen enkel probleem.
Komt dit andere bekend voor????
Hoi allemaal,

Het probleem werd steeds erger (alle versnellingen), dus maar even bij de dealer geweest voor een bezoekje. Maar m´n bougiekabels, verdeler en rotor waren echt versleten en aan vervanging toe. Nu loopt de auto weer helemaal perfect in alle toeren/versnellingen. :lol:

Wat rijdt zo´n F toch lekker! :D

Groetjes, Jan Willem
Plaats reactie