1400 16v(90pk) singelpoint, om te bouwe naar multipoint??

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
johnny

1400 16v(90pk) singelpoint, om te bouwe naar multipoint??

Bericht door johnny »

Beste mensen.

Ik ben in het bezit van een rover 114 een 16kleppertje met 90pk.
Nu kan ik van iemand het multipoint injectie systeem kopen van een 103pk uitvoering.

Maar nu is mijn vraag:
Bijde blokken zijn kwa slag en inhoud hetzelfde, en het schijnt dat alleen het injectie systeem anders is. en daardoor heeft die auto 13pk meer.

Maar zou ik dit eventueel met niet al te grote aanpassingen, erop kunnen monteren?
Ik vroeg me af hoe het dan zat met me leindingen, en wat de voor of nadelen kunnen zijn.
En of de bekabeling die nu vanuit me auto naar de motor loopt(de computer dan) ook simpel te montere is op die andere computer?

Ik hoop dat iemand me hierbij raad kan geven of tips.

Alvast bedankt! Groetjes John R
Laatst gewijzigd door johnny op ma feb 04, 2008 8:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Er zit ook wel behoorlijk wat in de uitlaat, die van de mpi een stukkie beter is.

Voor een Mpi heb je nodig:
1-Inlaatspruitstuk
2-Gasklep
3-ECU
4-Draadboom
5-Brandstofpomp
6-Wateroutlet(2-sensoren)

Ik gok zo ongeveer dat de bovenstaande lijst je naar zo'n 98~99 pk helpt, doe het uitlaatspruistuk erbij en je zit op 102pk, het laatste pk'tje zit in de nokassen die van een mpi een fractie heter zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
johnny

Bericht door johnny »

Heb nu spaggeti spruitstuk. is dat orgeneel? of komt dat waarschijnlijk van een gti af?
Wand er zijn meerdere dingen uit een gti.

Maar zou ik redelijk simpel die draadboom om kennen zetten?
Als ik heel het injectie systeem heb en de computer en kabelboom. is het dan wel plug en play? of word er dan tochnog een hoop gesoldeerd en aangepast.

Ook heb ik een cold air intake recht onder me luchthapper liggen, wat naarmijnzin postitief is voor me vermogen. en een katvervanger.

118GTR schreef:Er zit ook wel behoorlijk wat in de uitlaat, die van de mpi een stukkie beter is.

Voor een Mpi heb je nodig:
1-Inlaatspruitstuk
2-Gasklep
3-ECU
4-Draadboom
5-Brandstofpomp
6-Wateroutlet(2-sensoren)

Ik gok zo ongeveer dat de bovenstaande lijst je naar zo'n 98~99 pk helpt, doe het uitlaatspruistuk erbij en je zit op 102pk, het laatste pk'tje zit in de nokassen die van een mpi een fractie heter zijn.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Tja er zijn er 3, waarvan de laatste 2 spagetti genoemt kunnen worden en alle 3 waren ze op GTi's te vinden.

Met de correcte boom is het plug en play.

Kat-vervanger maakt bij een mpi zo goed als niets uit. (aldus sommigen, waar onder ik zelf, maar sommige anderen vinden weer wat anders)

En een luchthapper kan ik natuurlijk niets over zeggen :?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
johnny

Bericht door johnny »

Ik ga vandaag wel eens flink wat fotos maken, ook van het spruitstuk. meschien dat we erdan achter komen.
Dino

Bericht door Dino »

de kop van je motor is toch van een mpi ?
is het niet zo dat het een mpi blok is.....
maar met een spi injectie.... ik kan de injectie niet goed genoeg zien ?
Plaats reactie