Pagina 1 van 1
Motoren
Geplaatst: di jan 29, 2008 1:12 am
door Zell
een klein vraagje ivm al de wagens die MG / ROVER heeft gefabriceerd..
hebben al die modellen een fragiel motorblokje? en dan bedoel ik voornamelijk de coulasse problemen...
Ik weet wel dat er in sommige modellen blokken van Honda steken.. en deze zouden hier naart schijnt geen last van hebben.?
maar zijn die fragiele blokken enkel terug te vinden bij de 200 reeks of ook bij de nieuwere 25 en ZR ?

Geplaatst: di jan 29, 2008 9:27 am
door zijnstra
moeten we hier op reageren??

Geplaatst: di jan 29, 2008 1:03 pm
door Zell
lolz blijkbaar niet dus :P
Geplaatst: di jan 29, 2008 1:48 pm
door Jai
Beetje gebruik maken van de zoekfunctie en je zou het moeten vinden

Geplaatst: di jan 29, 2008 6:15 pm
door Bart-K
Honda-blokken zijn na 2000 niet meer geleverd door MG-R

Geplaatst: di jan 29, 2008 6:23 pm
door Zell
aaaaaaaaah
dat verklaard het!!
anders hadden ze beter die er blijven insteken !
ik had na een week de wagen te hebben gekocht ne kapotte coulasse..

plezant is anders uiteraard! :s
Geplaatst: di jan 29, 2008 6:43 pm
door Frekkel
Zell schreef:
anders hadden ze beter die er blijven insteken !
of je had misschien beter een honda gekocht

Geplaatst: di jan 29, 2008 7:17 pm
door Zell
mja
maaaaaar maaar die rovers en die mg's zijn toch heeeel schoon bakken ze!
just ja.. da coulasse probleemke is wa minder :d
ik wist ook ni da die auto's niet zo'n heel stevige motor hadden hoor, toen ik die kocht

Geplaatst: di jan 29, 2008 8:07 pm
door Roverforever
Even duidelijk maken hé
Rover blokken hebben totaal geen fragiele cilinderkop.
Bij de K-serie kan je een kappote cilinderkoppakking tegen komen,maar dat is niet de kop zelf hé

ik spreek hier over de 4 cilinders. De 2.0 V6 is een beresterke motor en de 2.5 V6 is eerder fragiel te noemen
Honda blokken met 1 nokkenas hebben nooit problemen,de twincams kunnen soms een aangewreten cilinderkop hebben.
De diesels (van BMW of Rover) origine gaan nooit kapot.
Geplaatst: di jan 29, 2008 8:15 pm
door Järv
Roverforever schreef:De diesels (van B*W of Rover) origine gaan nooit kapot.
Juist ja!

Geplaatst: di jan 29, 2008 11:27 pm
door schoenie
gewoon de motor eerst goed warm rijden, dan gaat het gewoon goed.
Geplaatst: wo jan 30, 2008 12:05 am
door Zell
mijne staat altijd warm nu zene
al moet ik wel zeggen.. da duurt precies wel redelijk lang voordat da meterke goe int midden staat
maar ik moet zeggen, kheb met diene nieuwe motor allessinds nog nooit 6000 toeren gehaald :d kdenk zelfs geen 5000 :d
Geplaatst: wo jan 30, 2008 9:53 am
door zijnstra
Zell schreef:mijne staat altijd warm nu zene
al moet ik wel zeggen.. da duurt precies wel redelijk lang voordat da meterke goe int midden staat
maar ik moet zeggen, kheb met diene nieuwe motor allessinds nog nooit 6000 toeren gehaald :d kdenk zelfs geen 5000 :d
heb jij daar een metertje voor dan?? zal toch niet weer hetzeflde verhaal zijn waar mensen zich altijd weer in vergissen.
die denken dat wanneer het temp. metertje op het dash goed staat de motor warm is.
Dit geeft NIET de temp. van je olie aan, maar van je koelvloeistof.
warm worden van je olie duurt aanzienlijk langer!!!
meestal moet je toch wel rekening houden met dik 15 minuten voordat je goed op temp bent als ik me niet vergis.
en het schijnt zelfs zo te zijn dat het ook beter is om je wagen nog een tijdje stationair te laten draaien voordat je hem uitzet naar een pittig ritje
Geplaatst: wo jan 30, 2008 10:44 am
door schoenie
zijnstra schreef:
heb jij daar een metertje voor dan?? zal toch niet weer hetzeflde verhaal zijn waar mensen zich altijd weer in vergissen.
die denken dat wanneer het temp. metertje op het dash goed staat de motor warm is.
Dit geeft NIET de temp. van je olie aan, maar van je koelvloeistof.
warm worden van je olie duurt aanzienlijk langer!!!
meestal moet je toch wel rekening houden met dik 15 minuten voordat je goed op temp bent als ik me niet vergis.
en het schijnt zelfs zo te zijn dat het ook beter is om je wagen nog een tijdje stationair te laten draaien voordat je hem uitzet naar een pittig ritje
Rover k-blokjes zijn snel op temperatuur, olie duurt idd wat langer voor dat deze warm wordt.
Het laten afkoelen van de motor na een stevige rit is vooral bij turbo-motoren van belang dat de turbo geleidelijk afkoelt, al kan het geen kwaad om het zowieso te doen.
Als je na de snelweg nog een paar minuten rustig 50 hebt gereden om thuis te komen is de olie ook al weer flink afgekoeld hoor.
Geplaatst: wo jan 30, 2008 12:49 pm
door Boarderken
Na de snelweg rustig rijden doet al veel maar toch kan je na thuiskomst best nog effe stationair draaien...
Motor direct afleggen = turbo blijft warm= olie verbrand aan turbinezijde = smering vermindert = slijtage stijgt
En uiteindelijk kan je turbinewiel zelfs afbreken, ontstaat er onderdruk die je olie opzuigt, heb je een blauwe pluim achter je, is heel de snelweg bemist, en jij staat aan de kant met opgeblazen motor
Ook al laat je je motor voldoende opwarmen
Ik spreek uit ervaring

Focking vorige eigenaar die er mee geklooid heeft
