114 gti met 200 pk

111 114 Metro Mini
Mrzoomie

114 gti met 200 pk

Bericht door Mrzoomie »

hebben jullie deze al gezien ? 114 gti met 200 pk ziet er gaaf uit

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4248928

zoek trouwens nog sportwieltjes voor onder mijn 114 cvt , wat past er allemaa londer ( past van een mini ook ?)
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Staat die nog te koop of alweer te koop? Er is hier toch al een topic overgeweest??

En ik dacht dat een CDA maar goed was tot 180pk???

Cheers Pagan
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Yep hier is al een topic over geweest, maar het was een te-koop topic. En die worden verwijderd als ze te oud zijn.

Ik weet niet meer precies wat er met het blok gebeurd was, maar wel dat 150pk de absolute top was, en 140 zo'n beetje realistisch.

Dit ook volgens de bouwer van de auto "114Metro"

Mooie uitlaat
VVC Inlaat
270cams (in die richting)
BMC cold-air kit.

De overige 60pk zijn er gewoon bij bedacht.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8403
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

gewoon naartoe gaan en vragen of ie op een dyno mag, en dan afspreken dat er voor elke 10pk onder de 200pk €500,- van de prijs afgaat :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

dan heb je zeker een mooie 'bargain' :lol:
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8403
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Het is geen VVC, anders had er nl. geen distributiekap opgezeten.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Tomcat, die 200pk grens wordt juist alleen doorbroken door non-vvc's. Dus het ligt sterk aan je eind-doel. Wil je 200, dan moet je een non-vvc zwaar tunen en een berg geld meenemen(en heeft en waarschijnlijk wel zin om de VVC-kop te gebruiken, maar zonder het vvc-systeem)

neem je genoeg met 140~180pk dan is de VVC aan te raden, je kunt een non-vvc ook wel zo hoog schoppen natuurlijk, maar dat is vaak duurder en altijd minder "bruikbaar" dan een vvc.

tot 140pk kun je rustig een non-vvc gebruiken, met een paar nokasjes en wat bolt-on mods.

Die uit arnhem kan een optie zijn hoor, als de koets maar goed is de rest is wel te doen zelf. De voorkant hoef je alleen maar op te pompen, aan de achterkant moeten er hoogsten een paar andere draagarmen onder(en wellicht hoef je alleen maar een revicie-set te gebruiken(die vervangt de as, maar als de huidige as te ver doorgesleten is dan beschadigt de draagarm zelf op een gegeven moment ook))
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Onmogelijk is het niet, aangezien er ook Lotussen en Caterhams e.d. rondrijden met zo'n 190-200pk met een non-vvc blok.
Maar als hij alleen het luchtfilter, het inlaatspruitstuk en de nokkenassen heeft vervangen, dan is het wel onmogelijk.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Tomcat schreef: Ik wil hoe dan ook iets snels erbij, want het racemonster in mij moet gevoerd worden :twisted: :twisted:
bouw je Hybrid om:

Afbeelding

dit is een echte Type-R trouwens, de eerste ingevoerde FD2 in NL
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Die Fd2 had ik ook al gespot op extreme-machines :P

Voor meer pics:

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... c&&start=0
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Kunt natuurlijk ook een K20 in de neus van je hybride stoppen, dan wordt het een wolf in schaapskleren. En de belastingdienst, werkgever en verzekering hoeven van niets te weten :twisted: , stookt nog steeds benzine en het extra verbruik moet je moet zelf opvangen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Dat de geadverteerde wagen geen VVC is, is wel duidelijk, maar om nu met grote zekerhied te zeggen dat hij geen 200 pk heeft, vind ik gevaarlijk, waarschijnlijk niet, maar t'is best mogelijk uiteraard.

Wat de VVC's betreft, wie zegt dat je een VVC niet naar de 200pk kan drijven en erover, met nog niet eens zo'n gigantische aanpassingen (betrouwbaarheid onderblok buiten beschouwing gelaten) ? :?
Ik zeg niet dat het de perfecte way to go is, als je echt veel vermogen wil, maar t'kan dus perfect.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Bruno, er is hier in het verleden een tpoic over deze auto geweest.

Ben zelfs wezen kijken, heb contact met dce eigenaar gehad etc etc.
Eigenaar zelf zegt dat zijn oom de advertentie tdt opgesteld had en (iets) overdreven had. Waarom hij nu toch weer als zodanig te koop staat? Geen idee, maar wel is zeker dat het ding al blij mag zijn om 140 a 150 pk te hebben.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Bruno schreef:Dat de geadverteerde wagen geen VVC is, is wel duidelijk, maar om nu met grote zekerhied te zeggen dat hij geen 200 pk heeft, vind ik gevaarlijk, waarschijnlijk niet, maar t'is best mogelijk uiteraard.
Lees a.u.b. het complete topic, er is intern NIETS aan die motor gebeurd behalve de nokassen, en ook die zijn redelijk TAM!!! @270 isch.
140 is realistisch, misschien nog iets meer maar onwaarschijnlijk.
Bruno schreef:Wat de VVC's betreft, wie zegt dat je een VVC niet naar de 200pk kan drijven en erover
Ik, het record was 190pk of iets dergelijks. Misschien dat 200 nog haalbaar is, maar meer gewoon niet. zelfs met een 1900 of 2000cc onderblok niet, want het is de kop die niet genoeg lucht door laat.

Probleem a: het VVC-systeem is lastig te sturen, daarom gebruiken de meesten de std ecu, met een 7250rpm limiet. Alternatief is een emerald ECU, maar die zijn er zelf ook nog niet helemaal uit met de VVC-variant.

probleem b: De klep lift van de VVC is zwaar ontoereikend, en niemand maakt betere. Gevolg is dat de kop gewoon van geen kant genoeg flowed voor veel vermogen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

118GTR schreef: Lees a.u.b. het complete topic, er is intern NIETS aan die motor gebeurd behalve de nokassen, en ook die zijn redelijk TAM!!! @270 isch.
140 is realistisch, misschien nog iets meer maar onwaarschijnlijk.
Mhh , in dat geval inderdaad onmogelijk. Dutch vertelde het ook hierboven dat deze kar hier ooit de revue reeds was gepasseerd, daar was ik niet van op de hoogte.
118GTR schreef: Ik, het record was 190pk of iets dergelijks. Misschien dat 200 nog haalbaar is, maar meer gewoon niet. zelfs met een 1900 of 2000cc onderblok niet, want het is de kop die niet genoeg lucht door laat.

Probleem a: het VVC-systeem is lastig te sturen, daarom gebruiken de meesten de std ecu, met een 7250rpm limiet. Alternatief is een emerald ECU, maar die zijn er zelf ook nog niet helemaal uit met de VVC-variant.

probleem b: De klep lift van de VVC is zwaar ontoereikend, en niemand maakt betere. Gevolg is dat de kop gewoon van geen kant genoeg flowed voor veel vermogen.
190 pk, het record ? Fout ! :?
Theoretisch heb je gelijk, echter denk ik, dat je ook eens af en toe je licht moet opsteken in de MG-scene. Je hoeft het nog niet eens zo ver te zoeken. We slaagden er op Sander's F VVC, bv. reeds in, met de DVA K06a kit (DVA geporte kop, met scherpe piper uitlaat cam en offset dowels) + green twister XXL, een Daytona uitlaat, 4-2-1, 3,5 fuel pressure + wat bits en bobs, te Goes al meer dan 190 pk op de bank te zetten. Dit met de standaard Mems 2 en standaard onderblok. Als we hierbij de Emerald plaatsen met een goede map (Walker bv.) en 1.9 onderblok zullen we heus de 200 pk wel over fietsen, dat geef ik je op een briefje.
Ook in het buitenland zijn er voorbeelden van goed lopende VVC's trouwens. Dus zeggen dat het onmogelijk is, ondanks dat inderdaad gezegd wordt , is wel erg kort door de bocht !
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Plaats reactie