114 gti met 200 pk
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Laat maar zien dan, een plotje van een 200pk VVC. Tegen mij zeggen dat ik me verder moet verdiepen is het omdraaien van de bewijslast, bewijs jij maar dat het WEL kan. Dat is een stuk makkelijker dan voor mij om te bewijzen dat het niet kan.
En ik zit echt redelijk diep in de MG scene, en Lotus en Caterham. Ik heb al tig K06a sets gezien en de hoogste bij dave walker op de bank die ik heb kunnen vinden was 184, die van Sander ging daar dus al overheen, maar natuurlijk wel een andere bank. Dave andrews heeft wel eens een max aangegeven van 195 voor een 1886 VVC, maar voor zover ik weet heeft hij er nooit 1 gebouwd, want voor dat geld nemen mensen de 230+ non-vvc.
Ken ook een 1886 VVC die wel daadwerkelijk gebouwd is, maar die levert slechts 185, uitlaatnokas, TB's the works.
En ik zit echt redelijk diep in de MG scene, en Lotus en Caterham. Ik heb al tig K06a sets gezien en de hoogste bij dave walker op de bank die ik heb kunnen vinden was 184, die van Sander ging daar dus al overheen, maar natuurlijk wel een andere bank. Dave andrews heeft wel eens een max aangegeven van 195 voor een 1886 VVC, maar voor zover ik weet heeft hij er nooit 1 gebouwd, want voor dat geld nemen mensen de 230+ non-vvc.
Ken ook een 1886 VVC die wel daadwerkelijk gebouwd is, maar die levert slechts 185, uitlaatnokas, TB's the works.
Laatst gewijzigd door 118GTR op do apr 24, 2008 1:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat is de term, maar dat is hier nogal misplaats, maar ik weet niets beters.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
True, maar ik denk dat het plotje van Sander al aardig op weg is de theorie van "niet kunnen" onderuit te halen. Op welke bank, maakt niet uit, als je het pas aanneemt als we op Dave Walkers bank zijn gaan staan, gaan we er nooit komen (of betaal jij de reisonkosten ? )118GTR schreef:Laat maar zien dan, een plotje van een 200pk VVC. Tegen mij zeggen dat ik me verder moet verdiepen is het omdraaien van de bewijslast, bewijs jij maar dat het WEL kan. Dat is een stuk makkelijker dan voor mij om te bewijzen dat het niet kan.
Ik geloof best dat je je aardig verdiept in de K-engine, maar laten we het erop houden dat er nog mensen zijn, die al eens aan een K klooien.
Anyway, ik hou je in ieder geval op de hoogte als we de kaap van de 200 pk overschrijden, deal ?
Ik geef toe dat het geen dagelijkse kost is, daar geef ik je dus zeker gelijk in, maar het feit dat we al zo ver staan (met zo weinig), zegt me, dat het perfect mogelijk is. Fingers crossed
Thats the spirit !Tomcat schreef:Tsja, we zullen het waarschijnlijk ook nooit weten als iedereen logischerwijs voor de non VVC kiest
als je de weg neemt die iedereen inslaat, ga je nooit verder komen dan die anderen.
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- MEMS 3 is de laatste tijd heel goed te tunen, ook in VVC uitvoering.118GTR schreef:Probleem a: het VVC-systeem is lastig te sturen, daarom gebruiken de meesten de std ecu, met een 7250rpm limiet. Alternatief is een emerald ECU, maar die zijn er zelf ook nog niet helemaal uit met de VVC-variant.
- Emerald geeft het inderdaad niet goed aan op de website (niet actueel) maar de Emerald werkt tegenwordig perfect met VVC.
- DTA s60 werk met VVC.
- Uitlaatnokas kun je krijgen zoals je wilt.118GTR schreef: probleem b: De klep lift van de VVC is zwaar ontoereikend, en niemand maakt betere. Gevolg is dat de kop gewoon van geen kant genoeg flowed voor veel vermogen.
- Mike Satur levert scherpere inlaat nokassen voor de VVC
- DVA levert volgens mij ook scherpere inlaat nokassen (op de spec die je zelf wilt)
Wat niet kan is het toerental van een VVC blok significant verhogen. Ook kan je de inlaat nokassen niet onbeperkt scherper maken. Dit omdat het VVC mechaniek dan afbreekt.
Als je lucht binnen wilt krijgen kan je ook de druk verhogen. Turbo Technics levert een Supercharger kit, ook voor de VVC. De VVC uitvoering levert ruim 200pk. Het plotje hiervan mag je zelf opvragen :P
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Inderdaad, in Frankrijk zijn al enkele personen die hun Mems3 lieten "chippen", met een aanzienlijk vermogens en koppel winst (Lees 15pk en meer ). Nu geloof ik normaal niet echt in "chippen" op een atmospherisch blok, maar t'schijnt toch waar te zijn.MG_XPower schreef:- MEMS 3 is de laatste tijd heel goed te tunen, ook in VVC uitvoering.
Wat de VVC inlaat nokkenassen betreft, klopt, ik heb er met MS, IRL over gesproken, en hij heeft dit tegenwoordig inderdaad in zijn gamma.MG_XPower schreef:- Mike Satur levert scherpere inlaat nokassen voor de VVC
Ik twijfel er sterk over in Juli een stel mee te brengen vanuit de UK.
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat er andere inlaatnokassen te krijgen zijn, dat wist ik niet, als dat het geval is dan moet de 200pk wel haalbaar zijn. I Stand corrected.
Maar wel maf dat ik dat niet wist en wordt nergens over gesproken, en je zou toch denken dat satur(toch niet echt een motortuner, hoe komt hij er in vredesnaam aan) en DVA dat toch wel van de daken zouden schreeuwn.
De supercharger kit ken ik, ken zelfs een 100'tje met die 215 VVC variant onder de motorkap(met een halve koplamp minder, daar zit de charger). Maar dat is vals spelen natuurlijk, op die manier zijn er ook een paar door de 300 sommigen zelfs met VVC.
Maar wel maf dat ik dat niet wist en wordt nergens over gesproken, en je zou toch denken dat satur(toch niet echt een motortuner, hoe komt hij er in vredesnaam aan) en DVA dat toch wel van de daken zouden schreeuwn.
De supercharger kit ken ik, ken zelfs een 100'tje met die 215 VVC variant onder de motorkap(met een halve koplamp minder, daar zit de charger). Maar dat is vals spelen natuurlijk, op die manier zijn er ook een paar door de 300 sommigen zelfs met VVC.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Onderschat Satur niet, die heeft ook gewoon een flowbench staan en doet overigens ook Honda Conversies voor de F.118GTR schreef:Maar wel maf dat ik dat niet wist en wordt nergens over gesproken, en je zou toch denken dat satur(toch niet echt een motortuner, hoe komt hij er in vredesnaam aan) en DVA dat toch wel van de daken zouden schreeuwn.
Volgens mij maakt Piper die scherpere inlaat nokassen gewoon:
Chill cast VVC inlet cam any spec £199
http://www.pipercams.co.uk/NewPiperWeb/ ... 202008.pdf
PDF pagina 27
Ik weet alleen niet precies wat "chill casting" inhoud.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De kop is ook professioneel geflowed, was het niet DVA dan een andere bekende.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Sander heeft meer dan 190 pk met een piper uitlaat cam, een geporte en geflowde kop door DVA, een 4-2-1 (die volgens ons geen bal oplevert), een FPR op 3,5 bar, offset dowels, een Green XXL en een Daytona met cat bypass.
Hij scoort dus heel goed weliswaar, wetende dat ik met een bijna gelijkaardige config (Piper uitlaat cam, geporte en geflowde kop door Lotus, een 4-2-1, een FPR regelbaar en nu op 4,2 bar, offset dowels, een K&N 57i en een Phoenix met cat bypass "slechts" bijna 180 pk neerzet.
DVA levert dus puik werk af. Als ik toen wist wat ik nu weet....
De pk-wedloop gaat echter gewoon verder tussen ons
Hij scoort dus heel goed weliswaar, wetende dat ik met een bijna gelijkaardige config (Piper uitlaat cam, geporte en geflowde kop door Lotus, een 4-2-1, een FPR regelbaar en nu op 4,2 bar, offset dowels, een K&N 57i en een Phoenix met cat bypass "slechts" bijna 180 pk neerzet.
DVA levert dus puik werk af. Als ik toen wist wat ik nu weet....
De pk-wedloop gaat echter gewoon verder tussen ons
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer