Pagina 1 van 1
plaatje bij mijn uitlaat rammelt
Geplaatst: wo jan 16, 2008 9:37 pm
door Dr Doggystyle
weet iemand hoe dit plaatje (zie foto boven het hoofd van nik)
het beste vast gemaakt kan worden
hij rammelt namelijk en is al voor de zoveelste keer gelast...
iemand dit ook wel eens gehad of nog tips en trucs.
of kan dat hele plaatje eraf gesloopt worden ?
ben ik ook van het gerammel af
waarvoor dient ie eigenlijk ?

Geplaatst: wo jan 16, 2008 9:39 pm
door 118GTR
Dat is het Katylasator schild denk ik. De kat wordt erg heet en zonder dat schild de transmissietunnel ook.
Maar niet zo heet dat de boel in de fik vliegt hoor(het plaatwerk bedoel ik dan)
Geplaatst: wo jan 16, 2008 9:43 pm
door Dr Doggystyle
okee thanx voor je snelle antwoord...
maar ik kan toch ook gewoon dat stukje weg laten halen en vervangen door een rechte pijp...
dus helemaal zonder kat.
is dat ook een optie ?
gaan me uitlaten dan eindelijk eens klereherrie maken ?
Geplaatst: wo jan 16, 2008 9:50 pm
door streetracer_norwin
dat rammelen deed doet ie bij me peug ook....
heb t er gewoon af geslepen:P:P
rammelen
Geplaatst: wo jan 16, 2008 11:01 pm
door pascal-416
het zou idd van je kat af kunnen komen heb dit namelijk ook gehad bij mijn (hyundai scoupe turbo)
het is niet zon romp om je schild er af te halen maar dan word je midden console beetje warm (word niet heet)
je kan ook je kat er tussen uit halen aleen hou dan rekening met je apk keuring en de eventuele grote (politie) controlles.
succes.
Geplaatst: ma jan 21, 2008 8:58 am
door zijnstra
als je kat op je kentekenbewijs staat vermeld (meestal met een letter geloof ik) moet je hem idd hebben voor de keuring. verder maakt het weinig uit denk ik.
ik heb die van mij er ook tussenuit gesloopt maar das meer voor het vermogen, dat schijnt dan toe te nemen bij een turbodiesel iig
Geplaatst: ma jan 21, 2008 6:23 pm
door pascal-416
idd ik heb het ook gehoord dat als je um er tussen uit haalt dat je ongeveer 40 pk meer krijg.
Geplaatst: ma jan 21, 2008 6:42 pm
door Rova
Inderdaad dat is het hitteschild voor de kat.
Bij mij rammelde die ook en ik heb hem eronder weggehaald.
Sindsdien geen problemen meer.
De kat eronderuit halen mag volgens mij niet ivm de uitstoot bij de keuring.
Geplaatst: ma jan 21, 2008 8:55 pm
door zijnstra
pascal-416 schreef:idd ik heb het ook gehoord dat als je um er tussen uit haalt dat je ongeveer 40 pk meer krijg.
40????? met een beetje geluk misschien 4

Geplaatst: ma jan 21, 2008 8:56 pm
door zijnstra
Rova schreef:Inderdaad dat is het hitteschild voor de kat.
Bij mij rammelde die ook en ik heb hem eronder weggehaald.
Sindsdien geen problemen meer.
De kat eronderuit halen mag volgens mij niet ivm de uitstoot bij de keuring.
het mag idd niet, maar dan moeten ze het wel zien.
meestal maakt het echter voor de uitstoot niet zoveel uit, tenminste bij die van mij niet, die kwam zonder problemen door de roetmeting

Geplaatst: ma jan 21, 2008 10:55 pm
door Dr Doggystyle
Rova schreef:Inderdaad dat is het hitteschild voor de kat.
Bij mij rammelde die ook en ik heb hem eronder weggehaald.
Sindsdien geen problemen meer.
De kat eronderuit halen mag volgens mij niet ivm de uitstoot bij de keuring.
wordt er bij de keuring niet moeilijk gedaan als het hitteschild mist ?
je weet maar nooit hier met die regeltjes....
Geplaatst: di jan 22, 2008 10:26 am
door challenge
nee de hitte schild mag je gewoon weghalen.
als je je cat weg haalt krijg je problemen bij de keuring.
op je kenteken staat U9 na je chassisnummer.
dat betekent dat de auto een cat moet hebben.
de keurmeester zal dit ook controleren.
je zou bij nik een cat vervanger kunnen plaatsen en voor de de auto gekeurt word ff de cat eronder zetten.
dit kan gewoon met 4 bouten gedaan worden en stelt niet zo veel voor.
Geplaatst: di jan 22, 2008 11:17 am
door zijnstra
wat ook veel word gedaan is gewoon je ouwe Cat leeg slaan, dan zit er voor het oog wel een Cat onder, maar heb je het effect van een Decat

Geplaatst: di jan 22, 2008 11:45 am
door Dr Doggystyle
challenge schreef:je zou bij nik een cat vervanger kunnen plaatsen en voor de de auto gekeurt word ff de cat eronder zetten.
dit kan gewoon met 4 bouten gedaan worden en stelt niet zo veel voor.
hmmm je brengt me op ideeen
ik ga toch binnenkort bij em langs want ergens voor is ie niet helemaal luchtdicht
vanaf me spruitstuk naar me flexible stuk.
die flexible stuk is al een keer vervangen door een garage in den haag, maar ze hebben het niet goed vast gezet, toen me auto bij van noort stond lieten ze me dat zien.
als ik er dan toch ben kan ik gelijk ff informeren voor dit.
hij hoeft toch pas in nov weer gekeurd te worden en dr is nog vastwel plek voor een kat in me garage bij de rest van de roverparts....
Geplaatst: di jan 22, 2008 11:47 am
door Dr Doggystyle
pascal-416 schreef:idd ik heb het ook gehoord dat als je um er tussen uit haalt dat je ongeveer 40 pk meer krijg.
zooooo dat moet ik dan maar gelijk gaan doen
