Update reparaties
Update reparaties
Hieronder staan de werkzaamheden die ik onlangs heb verricht.
Ik reed laatst naar huis en plotseling gingen mijn lampen minder fel branden. Uiteindelijk gingen mijn lampen uit en kort daarna de auto helaas ook. Dat werd een gezellige nachtelijke wandeling
Nu heb ik al het een en ander gelezen over de dynamo. Dus heb ik hierna gekeken. Met startkabels starte de auto wel gewoon maar vanwege ruimte gebrek heb ik de dynamo nog niet door kunnen meten. Toen ik aan de bekabeling bij de dynamo zat, zag ik een vonkje en gaf de accu (waar ik de multi meter op had aangesloten) meer volt. (13,2)
**Ik neem aan dat ik ergens sluiting heb maar hoe kan ik dat het beste aanpakken (controleren/repareren)
**Ook doen mijn fan en temperatuurmeter het niet. Is het toeval dat die dingen tegelijk kapot gaan of zijn ze op de een of andere manier met elkaar verbonden.
Ik was van plan de fan appart aan te sluiten zodat ik hem zelf aan en uit kan zetten. Maar die temperatuur meter is een ander verhaal. Hoe kan ik die het beste aanpakken?................................................................
Ik reed laatst naar huis en plotseling gingen mijn lampen minder fel branden. Uiteindelijk gingen mijn lampen uit en kort daarna de auto helaas ook. Dat werd een gezellige nachtelijke wandeling
Nu heb ik al het een en ander gelezen over de dynamo. Dus heb ik hierna gekeken. Met startkabels starte de auto wel gewoon maar vanwege ruimte gebrek heb ik de dynamo nog niet door kunnen meten. Toen ik aan de bekabeling bij de dynamo zat, zag ik een vonkje en gaf de accu (waar ik de multi meter op had aangesloten) meer volt. (13,2)
**Ik neem aan dat ik ergens sluiting heb maar hoe kan ik dat het beste aanpakken (controleren/repareren)
**Ook doen mijn fan en temperatuurmeter het niet. Is het toeval dat die dingen tegelijk kapot gaan of zijn ze op de een of andere manier met elkaar verbonden.
Ik was van plan de fan appart aan te sluiten zodat ik hem zelf aan en uit kan zetten. Maar die temperatuur meter is een ander verhaal. Hoe kan ik die het beste aanpakken?................................................................
Laatst gewijzigd door Boekie op vr jan 25, 2008 8:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
oei, ik denk idd dat je ergens kortsluiting hebt.
Ik ben er achter gekomen dat je zelfs zonder dynamo nog een heel eind kunt rijden(een uur is geen probleem met een volle accu)
Je hebt dus een enorme drain, die in een erg korte tijd de accu leeg trekt.
En het zit in een gedeelte van de kabelboom die niet afgezekerd is, dus echt het primaire systeem.
Ik zou zelf de dynamo kabels controleren, ze lopen vanaf de dynamo(de 2 dikkere) naar de startmotor(ja echt) waar hij samen met de rode accu kabel opgeschroeft zit.
Overgens is je fan en temp sensor een ander systeem, ook van elkaar trouwens. de fan heeft een eigen sensor in de radiateur. dan zitten er 2 sensoren aan de voorkant van het blok, 1 voor het dash de andere voor de ECU.
Ik ben er achter gekomen dat je zelfs zonder dynamo nog een heel eind kunt rijden(een uur is geen probleem met een volle accu)
Je hebt dus een enorme drain, die in een erg korte tijd de accu leeg trekt.
En het zit in een gedeelte van de kabelboom die niet afgezekerd is, dus echt het primaire systeem.
Ik zou zelf de dynamo kabels controleren, ze lopen vanaf de dynamo(de 2 dikkere) naar de startmotor(ja echt) waar hij samen met de rode accu kabel opgeschroeft zit.
Overgens is je fan en temp sensor een ander systeem, ook van elkaar trouwens. de fan heeft een eigen sensor in de radiateur. dan zitten er 2 sensoren aan de voorkant van het blok, 1 voor het dash de andere voor de ECU.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Nou dat lekker sleutelen is dus gelukt Er was nog al wat niet goed aan mijn auto. Dus hier even een update van wat ik vorige week gedaan heb.
Tijdens het doormeten van de dynamo. Goed te zien is de scheve bumper die ik inmiddels heb gerepareerd.
Auto mooi op bokken. Dat sleutelt altijd het fijnst
Rechts van het spruitstuk zit de sensor van de temperatuur meter. Deze kabel was op de een of andere manier geknikt waardoor er een kabelbreuk was ontstaan… ja en dan doet de meter het niet meer. Dus de boel vernieuwd en netjes aan elkaar gesoldeerd. Daarna een krimpkousje en tape erom heen gedaan.
Bij mijn rechterachterlicht zat een groot gat. We hebben het gat roestvrij gemaakt en hebben er vervolgens een plaat overheen gelast.
Het resultaat. Niet strak but it does the job.
Mijn wielkast zat er ook aan te komen. Gelukkig hebben we deze redelijk weten op te knappen. Alle doorgeroeste plekken hebben we verwijderd. In de plaats daarvan hebben we uiteraard nieuw plaatwerk gelast.
Zo ziet de binnenkant van de wielkast er nu uit alleen hebben we het witte met een zwarte primer ingespoten. Een beter alternatief is om de hele boel te vervangen. Wielkast en dorpel. Dit is zeker iets wat ik in de toekomst ga doen (of laat doen)
Dit simpele aanzuigbuisje wat op een 111 zat op de sloop moet gaan zorgen voor een iets betere koude lucht toevoer. Alle kleine beetjes helpen
Dit was trouwens de boosdoener bij de dynamo. De linker en middelste contact waren afgebroken waardoor de dynamo soms wel en soms niet bijlade.
Meteen even nieuwe velgen gepast Helaas wilde ze er niet op Maar wat zou het bruut staan zeg.
Verder heb ik:
- een deel van de bumper gespoten
- vooraan bij de auto het een en het ander gelast
- de sleep ogen een beetje recht gebogen
- rechter koplamp recht gezet
- fan gerepareerd
- en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn...
Ik zal van de week nog even een recente foto van mn wagen maken en op het forum knallen.
Tijdens het doormeten van de dynamo. Goed te zien is de scheve bumper die ik inmiddels heb gerepareerd.
Auto mooi op bokken. Dat sleutelt altijd het fijnst
Rechts van het spruitstuk zit de sensor van de temperatuur meter. Deze kabel was op de een of andere manier geknikt waardoor er een kabelbreuk was ontstaan… ja en dan doet de meter het niet meer. Dus de boel vernieuwd en netjes aan elkaar gesoldeerd. Daarna een krimpkousje en tape erom heen gedaan.
Bij mijn rechterachterlicht zat een groot gat. We hebben het gat roestvrij gemaakt en hebben er vervolgens een plaat overheen gelast.
Het resultaat. Niet strak but it does the job.
Mijn wielkast zat er ook aan te komen. Gelukkig hebben we deze redelijk weten op te knappen. Alle doorgeroeste plekken hebben we verwijderd. In de plaats daarvan hebben we uiteraard nieuw plaatwerk gelast.
Zo ziet de binnenkant van de wielkast er nu uit alleen hebben we het witte met een zwarte primer ingespoten. Een beter alternatief is om de hele boel te vervangen. Wielkast en dorpel. Dit is zeker iets wat ik in de toekomst ga doen (of laat doen)
Dit simpele aanzuigbuisje wat op een 111 zat op de sloop moet gaan zorgen voor een iets betere koude lucht toevoer. Alle kleine beetjes helpen
Dit was trouwens de boosdoener bij de dynamo. De linker en middelste contact waren afgebroken waardoor de dynamo soms wel en soms niet bijlade.
Meteen even nieuwe velgen gepast Helaas wilde ze er niet op Maar wat zou het bruut staan zeg.
Verder heb ik:
- een deel van de bumper gespoten
- vooraan bij de auto het een en het ander gelast
- de sleep ogen een beetje recht gebogen
- rechter koplamp recht gezet
- fan gerepareerd
- en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn...
Ik zal van de week nog even een recente foto van mn wagen maken en op het forum knallen.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
Thx
Ja das ook de bedoeling
Maar ik heb nog een hele lange weg te gaan. Voor voorlopig is het wel weer goed maar ik wil de wagen eigenlijk wel super strak hebben. En alst een beetje mee zit gaat dat ook wel lukken. Heb het virus goed te pakken
En mischien in de toekomst vvc maarjah laat ik niet te ver op de zaken vooruit lopen...
Ja das ook de bedoeling
Maar ik heb nog een hele lange weg te gaan. Voor voorlopig is het wel weer goed maar ik wil de wagen eigenlijk wel super strak hebben. En alst een beetje mee zit gaat dat ook wel lukken. Heb het virus goed te pakken
En mischien in de toekomst vvc maarjah laat ik niet te ver op de zaken vooruit lopen...
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
Perfect perfect. Rijdt echt goed alleen is onafhankelijk waarschijnlijk beter. Dat maakt de auto achter net wat strakker en stabiler. Dus dat is mischien ook iets wat ik in de toekomst nog ga doen. Maar voor verlopig rijdt het heerlijk. Kan niet wachten om weer een keer het circuit op te gaan
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
altijd mooi om te horen :DBoekie schreef:Thx
Ja das ook de bedoeling
Maar ik heb nog een hele lange weg te gaan. Voor voorlopig is het wel weer goed maar ik wil de wagen eigenlijk wel super strak hebben. En alst een beetje mee zit gaat dat ook wel lukken. Heb het virus goed te pakken
En mischien in de toekomst vvc maarjah laat ik niet te ver op de zaken vooruit lopen...
hopenlijk weer een R-100 gered van de sloop.
die velgen staan trouwens best gaaf ja
Hey hij leeft hmm deja vu Met wie was dit laatst ook tummeke tog?
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
idd Tummeke en Foxtrot waren na lange tijd weer aanwezig.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Het blokje doet het uitstekend Golf GTI en Astra GSI kan ik hebben maar ook dat ik mooi een fiat stilo abarth (sele-speed) de baas kan . Daar kreeg ik dus wel een mooie thumps up van
Over 10.000km geef ik het blokje een grote beurt met koppelingg, distributieriem, waterpomp, nieuwe olie en dergelijke. En dan maar hopen dat hij weer een lange tijd geheel zonder problemen mee gaat. (hij verbruikt trouwns nauwelijks olie dus dat is ook wel positief)
Over 10.000km geef ik het blokje een grote beurt met koppelingg, distributieriem, waterpomp, nieuwe olie en dergelijke. En dan maar hopen dat hij weer een lange tijd geheel zonder problemen mee gaat. (hij verbruikt trouwns nauwelijks olie dus dat is ook wel positief)
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC