Pagina 1 van 2
auto houden...of wegdoen??
Geplaatst: di jan 08, 2008 11:55 pm
door cococandy
Zoals jullie weten (of sommige van jullie) staat mijn auto in de garage. Onder meer voor het roken en vele olie verbruik..
Wat blijkt..waarschijnlijk weer lekke koppakking..als je het lek kan noemen eigenlijk.
De koppakking gooit olie eruit, erlangs zeg maar.
Wat al eerder opgevallen was, want er lag altijd olie bij mijn auto.
Wat mijn vriend en ik ons herinnerde..was dat vorig jaar, toen de nieuwe koppakking erin was gezet, wij aangegeven hadden dat hij lekte, nou had die monteur gezegd (is namelijk ergens anders gebeurt) kan zijn dat de kop nog wat aangedraait moet worden???
Dus daar gaat mijn monteur morgen ook nog even naar kijken.
Tijdens koppakking vervangen hebben ze een kap gebroken die je distributieriem beschermt, en een lagertje gemold. Erg fijn bedrijf dus..
Mijn vraag aan jullie...
wat zouden jullie doen als blijkt dat het toch de koppakking is, het is wel te onderhouden..maar dat betekend wel maandelijks olie controleren en bijvullen..
zouden jullie de auto verkopen of toch houden?
Geplaatst: wo jan 09, 2008 12:22 am
door 118GTR
Ah dus de monteur die zei dat het bij piepende riemen uitmaakt of het boven of onderin gebreurd, en hij dat volgens jou niet zomaar zegt, die persoon vervangt ook koppakkingen waarna de motor olie lekt via de buitenkant, en breekt a-poisant ook nog wat distriebutiekapjes kapot.
Eigenlijk wel grappig :P als het niet diep triest was

en hij jou laat betalen voor die geintjes
Als hij bij de start op drie poten loopt en de reden is de koppakking dan kun je er echt niet mee doorrijden, er komt blijkbaar allerlei rotzooi in de verbrandingskamer van die cylinder.
Lekken worden ook zelden "beter" en gaan normaal alleen maar harder lekken.
Aandraaien van de bouten mag helemaal niet(weer een flater) want het zijn rekbouten. 1 maal correct aangedraait blijven ze de juiste spanning leveren.
Sterker nog, bij te hard aandraaien moet de hele aandraai procedure opnieuw.
Geplaatst: wo jan 09, 2008 9:20 am
door cococandy
Ah dus de monteur die zei dat het bij piepende riemen uitmaakt of het boven of onderin gebreurd, en hij dat volgens jou niet zomaar zegt, die persoon vervangt ook koppakkingen waarna de motor olie lekt via de buitenkant, en breekt a-poisant ook nog wat distriebutiekapjes kapot.
nogmaals hij heeft bij mij NIET de koppakking vervangen. Dat heeft iemand anders gedaan. Ook iemand anders heeft tijdens het vervangen van de koppakking kapjes en lagertjes gemold. En als die lager geknapt was, had ik een probleem gehad, dat zei niet alleen hij, maar het hele bedrijf.
en hij jou laat betalen voor die geintjes
Aangezien hij het niet gedaan heeft, lagertje zélf helemaal zelf nieuw heeft gemaakt, en daar 3 uur mee bezig is geweest zal ik daarvoor moeten betalen

Maar omdat ik zoveel pech heb met me rover, is hij verdomd schappelijk met de prijs.
Aandraaien van de bouten mag helemaal niet(weer een flater) want het zijn rekbouten. 1 maal correct aangedraait blijven ze de juiste spanning leveren.
Sterker nog, bij te hard aandraaien moet de hele aandraai procedure opnieuw.
Heeft niks met flater te maken

Komt omdat wij aan hem vroegen of dit een mogelijkheid zou kunnen zijn omdat die ándere gozer die de koppakking had vervangen zei dat dit een mogelijkheid was. (en die geloof je, aangezien hij APK keurmeester is.....hadden we dat achteraf maar nooit gedaan) Zelfs de monteur van me ouders zegt dat het absoluut een mogelijkheid kán zijn. Maar dat ik er niet vanuit moet gaan...
Maar hij zou er vandaag naar kijken. Aangezien het knaaiers zijn geweest die mijn koppakking erin hebben gezet...houd hij met alles rekening..en daar ben ik wel blij mee...
Maar goed..als ik jouw verhaal zo lees...had jij hem weggedaan..

Betaal je 600 euro..voor een koppakking......*zucht*
Baal d'r flink van...kon gister wel janken
Vanavond me autootje weer ophalen...en vragen wat hij voor advies geeft...houden..of wegdoen...en ben bang het laatste

Geplaatst: wo jan 09, 2008 6:39 pm
door Frekkel
houden en deftig laten maken
zoals ie nu staat is ie de prijs van het oud ijzer waard, en krijg je er dus niet veel voor. En ik veronderstel dat je anders toch een andere moet kopen, dus dat gaat weer geld kosten.
Geplaatst: wo jan 09, 2008 6:41 pm
door cococandy
Maar (zoals ik geleerd heb) geeft 'deftig' maken geen meerwaarde aan je auto.
En rovers in dezelfde kleur, zelfde km stand, zelfde bouwjaar staan er voor 2000 op..als ik dat r al voor krijg...maar ja...
*zucht* twijfel nog steeds..vind het zó zonde

Geplaatst: wo jan 09, 2008 7:06 pm
door 118GTR
Nou persoonlijk zou ik hem niet wegdoen, maar dat komt omdat ik zelf sleutel ervaring heb met die blokken. Dus de staat daarvan maakt me niet zoveel uit, desnoods een ander blok, waar niet zo moeilijk aan te komen valt.
Overgens is 600 euro voor een koppakking weer niet veel, 1000+ hoor je ook genoeg. Maar ligt er natuurlijk wel weer aan wat er allemaal vervangen is, bouten, distributieset en dergelijken.
Geplaatst: wo jan 09, 2008 7:31 pm
door Striker
Ik zou 'm ook niet wegdoen, maar eens laten repareren door een vakman die verstand heeft van K-serie blokken.
De laatste monteur is misschien geen prutser, zoals de eerste, maar heeft duidelijk geen verstand van Rovers (getuige het verhaal van het aantrekken van de bouten).
Geplaatst: wo jan 09, 2008 7:33 pm
door cococandy
mwoah als 3 verschillende monteurs het zeggen
en zelfs van Noort via de mail zegt dat de mogelijk wel aanwezig is...
En tja..heb r simpelweg het geld nie voor om er een nieuwe koppakking in te zetten...en wie geeft me de garantie dat ie r nie nog een keer uitklapt..binnen een jaar...
Geplaatst: wo jan 09, 2008 8:10 pm
door Maikel ten Kate
Er schijnen ook bouten te zijn die gigantisch lang zijn (ik weet even niet de naam ervan) die er voor zouden zorgen dat de koppakking er niet meer (zo snel) uit zou klappen.
(Dit is overigens verteld door de verkoper van mijn Rover, dus misschien een fabeltje ??)
Het klopt in ieder geval wel dat ik veel langere bouten erin heb zitten dan in de koppakking van die schade Rover 25.
De koppakking van mijn auto heeft er in Engeland uit gelegen en daar zouden ze speciale bouten / techniek hebben gebruikt (hele lange) zodat het (haast) niet mogelijk was dat ie er opnieuw zou uitklappen.
Ik heb de gehele kop (koppakking) dan ook achter gehouden toen er een andere motor ingeplaatst werd. (altijd handig)
Geplaatst: wo jan 09, 2008 9:57 pm
door Frekkel
Maikel ten Kate schreef:Er schijnen ook bouten te zijn die gigantisch lang zijn (ik weet even niet de naam ervan) die er voor zouden zorgen dat de koppakking er niet meer (zo snel) uit zou klappen.
(Dit is overigens verteld door de verkoper van mijn Rover, dus misschien een fabeltje ??)
Het klopt in ieder geval wel dat ik veel langere bouten erin heb zitten dan in de koppakking van die schade Rover 25.
De koppakking van mijn auto heeft er in Engeland uit gelegen en daar zouden ze speciale bouten / techniek hebben gebruikt (hele lange) zodat het (haast) niet mogelijk was dat ie er opnieuw zou uitklappen.
Ik heb de gehele kop (koppakking) dan ook achter gehouden toen er een andere motor ingeplaatst werd. (altijd handig)
die rekbouten zijn zowiezo "gigantisch"
beetje gelul van diegene die je dat gezegd heeft.
Hoe kun je trouwens nog grotere bouten gebruiken, je kan ze er niet eens gans indraaien dan
Geplaatst: wo jan 09, 2008 10:00 pm
door Frekkel
en ja je kan rekbouten aanspannen of een tweede keer gebruiken, maar dat geeft alles behalve garantie dat alles goed gemaakt is en kan alleen maar meer kosten met zich meebrengen
Geplaatst: wo jan 09, 2008 10:00 pm
door Maikel ten Kate
Ik heb ze dan toch echt zelf gezien die strekbouten. Mijn kop van het motorblok ligt nog bij de garage waar de motor is vervangen en de strekbouten van de Rover 25 heb ik hier liggen.
Toch zijn die van kop bij de garage een stuk langer dan die van de 25....
Geplaatst: wo jan 09, 2008 10:34 pm
door 118GTR
Frekkel heeft toch echt 100% gelijk, ik denk dat je andere bouten bedoelt.
ff voor de lol 1'tje opgemeten en hij kwam tot 423mm. En ze zijn altijd ongeveer zo lang, maar ze "rekken" dus wel. En het is niet bekent hoever het schroefdraad in het ladder gedraait wordt.
Behalve dan dat het nog wel eens schijnt te gebeuren dat de bouten zover door het ladder gaan en ze het carter raken. Dan draai je de bout wel aan op de correcte spanning maar zit de kop nog steeds los omdat het carter zoveel weerstand opwekt.
Geplaatst: wo jan 09, 2008 10:42 pm
door Maikel ten Kate
118GTR schreef:Frekkel heeft toch echt 100% gelijk, ik denk dat je andere bouten bedoelt.
ff voor de lol 1'tje opgemeten en hij kwam tot 423mm. En ze zijn altijd ongeveer zo lang, maar ze "rekken" dus wel. En het is niet bekent hoever het schroefdraad in het ladder gedraait wordt.
Behalve dan dat het nog wel eens schijnt te gebeuren dat de bouten zover door het ladder gaan en ze het carter raken. Dan draai je de bout wel aan op de correcte spanning maar zit de kop nog steeds los omdat het carter zoveel weerstand opwekt.
Het is dat de garage waar die kop ligt zo'n 90 km verderop is en dus niet even mogelijk om die rekbouten even op te meten.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat we bij het slopen (hakken, zagen, meppen) van de R 25 motor zo'n bout hebben doorgezaagd waardoor mijn rekbouten bij de garage zo extreem groot lijken......
Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben en weet zeker dat jullie er meer verstand van hebben dan dat ik dat heb.
Geplaatst: wo jan 09, 2008 11:55 pm
door cococandy
Jeeej me autootje is weer thuis

wat een heerlijkheid
Ik heb in overleg met de monteur besloten om me rover voorlopig nog te blijven rijden.
Over de koppakking: De bouten konden nog aangedraaid worden..(waarschijnlijk is dit bij het zetten van de nieuwe met de hand gedaan???en niet goed gedaan???) helaas waren er 2 bouten zó verrot..dat hij die niet durfde aan te draaien...
Dat het lekken hiermee opgelost is, is niet te zeggen.
Maar wat hij ook zegt; als je 1x in de maand je olie moet bijvullen, vind ik persoonlijk te overzien, de auto is verder in zo'n goede staat..dat zolang je hem kan rijden..ik het zou doen..en ondertussen verder zou sparen voor een ander autootje...
Ik kan zelfs elke keer bij hem motorolie 5ltr op komen halen (L)
Helaas is er met de koppakking vervangen nóg meer gemold door die ************...de luchtslang naar mijn motor toe is verrot..waardoor de auto in hoge toeren blijft hangen..
er is een hele hap uit me multisnaar (vervanger van de Vsnaar als ik t goed gelezen heb op inet?????) waardoor deze ook op knappen staat
spanrollen van me distributieriem zijn beschadigd
en dan de kap van me distributieriem beschadigd
Vet kut dus...dus ga nu maar even een rover dealer in Volkel (hele goede ervaringen mee

) mailen voor allerlei onderdelen..
ben toch wel blij dak me autootje voorlopig nog kan houden

Geplaatst: vr jan 11, 2008 1:19 pm
door Ramses
Ik weet niet waar jij je auto laat repareren of wat voor vriend je hebt, maar ik zou zeggen dat het een stel prutsers was, de rechtsbijstand erop zetten, geld eisen, mijn vriend ze een paar klappen laten verkopen etc.
1 keer per maand olie bijvullen klinkt acceptabel in jouw oren, maar ik vind het diep triest.
Nu ben ik zelf niet zo'n sleutelwonder, maar ik zou dit hele verhaal niet accepteren eerlijk gezegd...