Pagina 1 van 1

Nieuwe accu nodig

Geplaatst: do jan 03, 2008 8:13 pm
door cococandy
Jaaaaa ik heb weer wat...

ik moet een nieuwe accu hebben...degene die erin zit is overleden.
Alleen de vraag...hoeveel ampere???
Tips? Advies?
Heb JBL versterker (240 Watt) achterin liggen en een woofer (geen idee hoeveel watt die is..we gokken 120)

Geplaatst: do jan 03, 2008 8:37 pm
door Maikel ten Kate
Jij hebt toch een Rover 200 serie MK3 ???

In de handleiding staat:

Benzinemotor: 61 Ampere
Dieselmotor: 75 Ampere

Ik heb er eigenlijk ook één nodig, want die er nu in zit is te laag.....

http://www.freewebs.com/rovertje214 (Mijn Engelse Rover 214SI)

http://www.freewebs.com/rovertrailer (Mijn Rover aanhanger)

Geplaatst: do jan 03, 2008 8:37 pm
door 118GTR
Als je naar een winkel gaat dan kun je gewoon kijken wat voor accu's er passen.

Standaard zal een 55Ah zijn denk ik, en aangezien je geen overdreven audio-installatie hebt zal dat nog wel afdoende zijn. Maar je kunt afhankelijk van je accubak vast nog wel een maatje groter(63 meen ik)

Geplaatst: do jan 03, 2008 8:39 pm
door Gerald-17
je kan gewoon eenzelfde accu aanschaffen als dat je al hebt hoor, meerdere accu's is echt meer voor mensen die de auto volledig vol hebben met versterkers en sub's, dus gewoon naar de kwikfit, profile of zoiets dergelijks, dan komt het wel goed 8)

:shock: en ik dacht dat ik snel was, je hebt iig genoeg antwoorden :P

Geplaatst: do jan 03, 2008 10:53 pm
door cococandy
Bedankt voor de antwoorden!
Ik (of nou ja..me vriend want ik moet werken) gaat morgen even naar kwikfit om daar een accu te halen.
Daarbij heeft hij een maat gebeld die in de garage werkt die op kenteken kan kijken welke accu past???
Hoop in ieder geval dat me autootje weer snel rijdt...

en dat ik dan de overige problemen kan oplossen... :roll:

Geplaatst: vr jan 04, 2008 3:25 am
door tutuur
dan valt het gelukkig mee he;)
de problemen met de auto
ik heb zelf 40ah
en trek bijna ong 80 ampere door me installatie
wrm zou ik na 10 minuten al niet meer kunnen starten?:P
dan maar motortje aan he;)
greetz

Geplaatst: vr jan 04, 2008 11:06 pm
door cococandy
Nou even een update...

Vanavond nieuwe accu erin..starten..niks..nog een keer starten...weer niks...een soort van ik wil wel maar ik kan niet geluid...nog een keer proberen...niks..me vriend geprobeert met gas erbij..nog niks..uiteindelijk automonteur...en na een paar seconden kwam ie toch eindelijk op t punt..goh ik ga het doen.
Ik blij..monteur maakt de opmerking 'hij loopt op 3 koppen, hij trilt'
dus ik zei 'nu je het zegt, hij trilt veel harder, en maakt meer herrie dan normaal' Hij kijken..beetje gas bij..nog beetje gas bij..en hij ging normaal doen..nou mooi.
'Ja hij piept ook ergens he' zegt de monteur...'ja dat is al ff'
Dus hij zoeken..dan zit er (voor de kenners) als je voor je auto staat links naast je motorblok een snaar/riem. Die piept dus.(of iets wat er in de buurt zit zorgt ervoor dat de snaar/riem piept). Dus ik zeg ja hoe erg is dat. Nou dat hangt er dus vanaf. Zit het onder je motorblok, kun je je auto naar de pinarie rijden, zit het erboven, dan is er niks aan de hand.
Goed, ik rijd er dus niet meer mee.
Afspraakje maken maar?
Dus ik ook maar meteen; ja en hij geeft ook zelf gas, zuipt nogal veel olie én hij rookt als een achterlijke.
Waarop de monteur zegt; maak maar een lijstje, breng hem a.s zondag maar, wacht de rest maar ff, en kijk ik er maandag direct naar.
Dus ze gaat nu echt naar de garage... :(
Beetje bang voor de kosten eigenlijk :(
en hoop ook echt dat dit het laatste is voorlopig...want de kosten worden binnen 1 jaar toch al aardig hoog...en anders moet het autootje toch de deur uit :cry:

Geplaatst: vr jan 04, 2008 11:53 pm
door 118GTR
Dat op 3 poten lopen is hoogstwaarschijnlijk een ontstekingsprobleem. Schoonmaken of tijd voor een nieuw distributiekapje van 10 euro ofzo, dan is het 9/10 weer netjes. Daarna kun je gaan denken aan bougies, bougiekabels en in het ergste geval de compressie van die cylinder.

Dat piepen van de v-snaren is nooit gevaarlijk voor de motor en is meestal een teken dat ze niet strak genoeg staan of dat ze versleten zijn.

Boven of onder is klinkklare onzin.

Geplaatst: vr jan 04, 2008 11:58 pm
door cococandy
Mwoah..als hij zegt dat het gevaarlijk kan zijn...zegt ie da nie zomaar ;) Misschien had ie het nie over de snaar/riem zelf, maar iets wat er in de buurt zit waar de snaar/riem tegenaankomt
want spanning is prima.
Ik zet de auto liever stil dan dat de kans bestaat dat ie naar de t*ring gaat omdat ik zo eigenwijs was om er toch mee door te rijden ondanks de eventuele risico's...

Want het is ook nie het piepen vd V-snaar...niet dat geluid zeg maar..

ach ik zie t maandag wel...

Geplaatst: za jan 05, 2008 12:30 am
door 118GTR
Eigenlijk een hele goede instelling van je maar ik wel toch wel heel graag weten wat die monteur bedoelde. Want er zit daar echt niets dat gevaarlijk kan zijn voor de motor.

Het hele systeem is een energieaftap-systeem, en ook al zou de hele bende afbreken en er ondervandaan vallen dan nog er is niets aan de hand en draait de motor probleemloos verder totdat de accu leeg is.

Pas nog gedaan ;) vanaf zandvoort terug naar huis.

Overgens als het de distributieriem is die piept dan is het WEL gevaarlijk voor de motor, maar dan maakt het weer niets uit waar hij piept. Als hij kapt dan heb je motorschade, ongeacht waar hij knapt.

Geplaatst: za jan 05, 2008 11:25 am
door cococandy
mja hij had verschillende dingen opgenoemd ofzo..wat ze hadden kunnen vernielen toen ze me koppakking er opnieuw hadden ingezet..

ik zal het je laten weten zodra ik meer weer ;)

Geplaatst: za jan 05, 2008 12:06 pm
door Edgecrusher
Misschien is het de poelie onderaan waar de v-snaar en distributie snaar overeen lopen, als hier speling op zit o.i.d. dan lijkt me dit niet echt prettig.

Geplaatst: za jan 05, 2008 6:35 pm
door tutuur
spanrol??;)