KV6 welke koelvloeistof??
KV6 welke koelvloeistof??
Hallo,
Ben druk bezich voor info in te winnen wat en hoe om te gaan met de fragile cilinderkop van deze motor.
Ik heb overloop vatje een keer moeten bij vullen en lijkt er op dat ik heel langzaam ergens water kwijt raak.
Geef op dit moment de vatje de schuld, zitten kleine scheurtjes in en na een rit voel je gewoon de vochtige koelvloeistof aan de buiten kant zitten.
Heb inmidels een nieuw in huis voor deze te vervangen.
Maar hoe meer ik lees over welk koelvloeistof hoe onduidelijker het word.
Groen blauw of rose??
of de AOT rose 12plus longlife??
Met welke vloeistof ben ik het beste uit er in te doen bij het wisselen de hele inhoud??
Prijs is geen discusiepunt.
M.Vr.Gr Paul
Ben druk bezich voor info in te winnen wat en hoe om te gaan met de fragile cilinderkop van deze motor.
Ik heb overloop vatje een keer moeten bij vullen en lijkt er op dat ik heel langzaam ergens water kwijt raak.
Geef op dit moment de vatje de schuld, zitten kleine scheurtjes in en na een rit voel je gewoon de vochtige koelvloeistof aan de buiten kant zitten.
Heb inmidels een nieuw in huis voor deze te vervangen.
Maar hoe meer ik lees over welk koelvloeistof hoe onduidelijker het word.
Groen blauw of rose??
of de AOT rose 12plus longlife??
Met welke vloeistof ben ik het beste uit er in te doen bij het wisselen de hele inhoud??
Prijs is geen discusiepunt.
M.Vr.Gr Paul
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Heb je een 2.5 of een 2.0?
Je moet in beide OAT doen. Maar laten we duidelijk zijn dat de cilinderkop van de KV6 niet fragiel is. Het fragille van de 2.5 is het onderblok. Het zijn de cilinderwanden die door haarscheurtjes water naar binnen nemen.
De 2.0 is een beresterke motor waar nooit problemen (motor zelf) mee zijn. Wel op te letten voor eventuele lekkages aan het thermostaathuis in de buik van de V. (ook bij de 2.5 trouwens)
Je moet in beide OAT doen. Maar laten we duidelijk zijn dat de cilinderkop van de KV6 niet fragiel is. Het fragille van de 2.5 is het onderblok. Het zijn de cilinderwanden die door haarscheurtjes water naar binnen nemen.
De 2.0 is een beresterke motor waar nooit problemen (motor zelf) mee zijn. Wel op te letten voor eventuele lekkages aan het thermostaathuis in de buik van de V. (ook bij de 2.5 trouwens)
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Vergeten te vermelde het gaat om de 2.5, inderdaad het probleem ligt lager, niet de kop op zich.
Maar omdat het een geheel van aluminium vervaardigd blok is, is belangrijk de juiste (beste) koelvloeistof te gebruiken.
De OAT is dus als ik goed heb begrepen gewoon puur te gebruiken en niet bij vullen met water.
Voor alle duidelijkheid er is geen onderling verschil tussen OAT en OAT.
Gr Paul
Maar omdat het een geheel van aluminium vervaardigd blok is, is belangrijk de juiste (beste) koelvloeistof te gebruiken.
De OAT is dus als ik goed heb begrepen gewoon puur te gebruiken en niet bij vullen met water.
Voor alle duidelijkheid er is geen onderling verschil tussen OAT en OAT.
Gr Paul
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
nee,nee. Je moet de koelvloeistof 50/50 mengen met water hé.
Hoeveel km heeft de wagen nu?
Hoeveel km heeft de wagen nu?
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Koelwater nooit mengen met water a.u.b., water zelf voldoet prima als koelvloeistof(wat heet het is zelfs beter), maar het kalk en andere mineralen zetten zich af in je koelsysteem.
Gewoon puur gebruiken dus, desnoods aanvullen met gedeminiraliseerd water in geval van nood(elke garage of pomp station heeft dat staan)
Gewoon puur gebruiken dus, desnoods aanvullen met gedeminiraliseerd water in geval van nood(elke garage of pomp station heeft dat staan)
Laatst gewijzigd door 118GTR op vr jan 04, 2008 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Op de rave cd opgezocht hoe te werk moet gaan bij het leegmaken en op nieuw vullen.
Er staan enkele plekken die moeten worden "ontlucht"? Bleed.
Dir is noodzakelijk voor het systeem luchtvrij te krijgen of werkt dit ook zonder te "ontluchten" door de mototr te laten draaien en de lucht komt vanzelf in het overloop.
Deze kan ik dan weer op nivo brengen.
Gr Paul
Er staan enkele plekken die moeten worden "ontlucht"? Bleed.
Dir is noodzakelijk voor het systeem luchtvrij te krijgen of werkt dit ook zonder te "ontluchten" door de mototr te laten draaien en de lucht komt vanzelf in het overloop.
Deze kan ik dan weer op nivo brengen.
Gr Paul
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
antivries puur?118GTR schreef:Koelwater nooit mengen met water a.u.b., water zelf voldoet prima als koelvloeistof(wat heet het is zelfs beter), maar het kalk en andere mineralen zetten zich af in je koelsysteem.
Gewoon puur gebruiken dus, desnoods aanvullen met gedeminiraliseerd water in geval van nood(elke garage of pomp station heeft dat staan)
wij mengen dat altijd 50/50 in de garage
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Niet anti-vries, koelvloeistof.
anti-vries moet je mengen inderdaad, maar dat is voor mensen die de auto koelen met water, dat bevriest s'winters en dus gooi je er anti-vries in. Maar er is geen auto fabrikant die de afgelopen 20 jaar nog water in het koelsysteem deed.
En koelvloeistof is minstens goed tot -20 en daar hoeft dus nooit anti-vries bij.
anti-vries moet je mengen inderdaad, maar dat is voor mensen die de auto koelen met water, dat bevriest s'winters en dus gooi je er anti-vries in. Maar er is geen auto fabrikant die de afgelopen 20 jaar nog water in het koelsysteem deed.
En koelvloeistof is minstens goed tot -20 en daar hoeft dus nooit anti-vries bij.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Waarom komt OAT niet als koelvloeistof? Ik wil helemaal niet mengen met water inc alle bende die daarmee gepaard gaat.
Alle koelvloeistof die ik gebruik koop ik als post-mix klaar voor gebruik in de correcte verhoudingen. G12+(VW standaard) lausaulec(OAT) of holts koelvloeistof(oude groene vloeistof) beide zijn netjes schoon.
Alle koelvloeistof die ik gebruik koop ik als post-mix klaar voor gebruik in de correcte verhoudingen. G12+(VW standaard) lausaulec(OAT) of holts koelvloeistof(oude groene vloeistof) beide zijn netjes schoon.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!