T16???
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Dacht dat het met de doorsnede-diameter van het turbowiel te maken had... Dus het schoepenrad.... Hoer groter het schoepenrad, hoer hoger de druk opgebouwd kan worden...........dacht ik....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Nee dit heb ik nog niet gehad,
heb net het diesel hoofdstuk afgerond en heb daar van de week test over...
Maar turbo´s en supercharger, vullingsgraad verhogers, komt pas later aan de orde.....
Maar dan heb ik wel gelijk een lezing van o.a. Turbo´s Hoet.......
HAha
heb net het diesel hoofdstuk afgerond en heb daar van de week test over...
Maar turbo´s en supercharger, vullingsgraad verhogers, komt pas later aan de orde.....
Maar dan heb ik wel gelijk een lezing van o.a. Turbo´s Hoet.......
HAha
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Hm, gezien het formaat van die bold-on turbo's op de vorige pag. zouden die maten mijns inziens eerder op de inlaatopeningen oid slaan...
De turbo van een 500 pk V6 diesel van een vrachtwagen is namelijk qua inlaatopening groter dan die van de supra(heb ik opgezocht), maar het rad wat erin zit is wel zo'n beetje even groot. Toch is het nummer veel hoger, weet zo snel niet hoe groot, zit nu op me werk en me boek motorvoertuigentechniek licht thuis.
Vraag over IVA is verhuisd naar Blablabla
Gr. Tomas
De turbo van een 500 pk V6 diesel van een vrachtwagen is namelijk qua inlaatopening groter dan die van de supra(heb ik opgezocht), maar het rad wat erin zit is wel zo'n beetje even groot. Toch is het nummer veel hoger, weet zo snel niet hoe groot, zit nu op me werk en me boek motorvoertuigentechniek licht thuis.
Vraag over IVA is verhuisd naar Blablabla
Gr. Tomas
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
jah hoor zat, alle 216's en 416's van voor 95<
Ook de 416's 4traps-automaat van na 95>
Op een geven moment kwam ook de CVT van rover zelf in in ieder geval de 216, maar volgens mij ook de 416's.
Motor is gemakkelijk te herkennen, het is een 16 klepper met slechts 1 enkele nokas(k-serie 16v heeft er 2).
Ook de 416's 4traps-automaat van na 95>
Op een geven moment kwam ook de CVT van rover zelf in in ieder geval de 216, maar volgens mij ook de 416's.
Motor is gemakkelijk te herkennen, het is een 16 klepper met slechts 1 enkele nokas(k-serie 16v heeft er 2).