T16???

414 416 418 420 45
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Dacht dat het met de doorsnede-diameter van het turbowiel te maken had... Dus het schoepenrad.... Hoer groter het schoepenrad, hoer hoger de druk opgebouwd kan worden...........dacht ik....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Hebben jullie dit dan nog niet gehad op school Roy... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Mag/ kun je dit zonder technische achtergrond niet weten dan? :lol:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

SillyTC schreef:Mag/ kun je dit zonder technische achtergrond niet weten dan? :lol:
Jij natuurlijk wel...maar Roy is een beetje trage leerling :wink:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Nee dit heb ik nog niet gehad,

heb net het diesel hoofdstuk afgerond en heb daar van de week test over...

Maar turbo´s en supercharger, vullingsgraad verhogers, komt pas later aan de orde.....

Maar dan heb ik wel gelijk een lezing van o.a. Turbo´s Hoet.......

HAha
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Hebben jullie dit dan nog niet gehad op school Roy...
Welke school is dat? Het IVA Driebergen toevallig?

Vertel er eens wat over aub, ik dacht er over om er zelf heen te gaan ,maar heb verhalen gehoord dat het een vrij autoritaire school is,
daar heb ik gewoonlijk wat problemen mee... :roll:

Gr. Tomas
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Zullen we bij dit onderwerp ff proberen niet off-topic te gaan? :)
Vind het een interessant onderwerp waar ik graag meer over wil weten. 8)

Heeft Roy nu gelijk of niet met zijn stelling?

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Hm, gezien het formaat van die bold-on turbo's op de vorige pag. zouden die maten mijns inziens eerder op de inlaatopeningen oid slaan...

De turbo van een 500 pk V6 diesel van een vrachtwagen is namelijk qua inlaatopening groter dan die van de supra(heb ik opgezocht), maar het rad wat erin zit is wel zo'n beetje even groot. Toch is het nummer veel hoger, weet zo snel niet hoe groot, zit nu op me werk en me boek motorvoertuigentechniek licht thuis.


Vraag over IVA is verhuisd naar Blablabla

Gr. Tomas
BiervanHier

Bericht door BiervanHier »

De T-serie motoren waren/zijn dan van Honda origine en geen Rover makelij zoals de K-serie. Dit wil zeggen dat i.e. het uitlaatspruitstuk niet overdraagbaar is op een K-serie om er dan bv een GT25 op te monteren. Jammer.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De T-serie motor is ook van Rover makelij, niet van Honda. Maar het is een heel andere motor dan de K-serie, dus onderdelen zijn niet onderling uitwisselbaar :(.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
BiervanHier

Bericht door BiervanHier »

hebben er eigenlijk ooit wel honda motoren in Rovers gestoken?
Mij hebben ze dat vroeger wij gemaakt. Ik weet dat de elise 111s nu met een toyota motor rond rijdt.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

jah hoor zat, alle 216's en 416's van voor 95<

Ook de 416's 4traps-automaat van na 95>
Op een geven moment kwam ook de CVT van rover zelf in in ieder geval de 216, maar volgens mij ook de 416's.

Motor is gemakkelijk te herkennen, het is een 16 klepper met slechts 1 enkele nokas(k-serie 16v heeft er 2).
Plaats reactie