Problemen problemen problemen.....
Problemen problemen problemen.....
Vanochtend wilde mijn rover 620 si niet starten!
Na een paar minuten prober sloeg hij aan, ging stationair naar 1200 toeren, en viel daarna terug en sloeg af.
Dit bleef hij doen totdat ik starte in zijn 1 (met koppeling natuurlijk) en meteen wegreed.
Toen ik had getankt, nauwelijks een kilometer verderop, liep hij wel weer normaal....
En dan hoor ik gisteren van BritishRacingGreen (alias Timo) dat er een ander probleem in mijn versnellingsbak zou kunnen zitten...
En dan doet ook nog eens de schakelaar voor de binnenverlichting bij het linkerachterportier het niet meer!
Ik denk dat ik misschien eens naar een ander type moet gaan uitkijken, als ik zie wat hier voor kosten aankomen....
Een nieuwe (gereviseerde) bak, nieuwe koppelingsplaat, montage en een grote beurt....
Toch zeker 1000 euro, en ik weet niet of deze wagen dat waard is....
Twijfeltwijfeltwijfel... maar ik ben er aan gehecht....
*zucht* (JeroenV wentelt zich in zelfmedelijden, melancholie en depressie)
Na een paar minuten prober sloeg hij aan, ging stationair naar 1200 toeren, en viel daarna terug en sloeg af.
Dit bleef hij doen totdat ik starte in zijn 1 (met koppeling natuurlijk) en meteen wegreed.
Toen ik had getankt, nauwelijks een kilometer verderop, liep hij wel weer normaal....
En dan hoor ik gisteren van BritishRacingGreen (alias Timo) dat er een ander probleem in mijn versnellingsbak zou kunnen zitten...
En dan doet ook nog eens de schakelaar voor de binnenverlichting bij het linkerachterportier het niet meer!
Ik denk dat ik misschien eens naar een ander type moet gaan uitkijken, als ik zie wat hier voor kosten aankomen....
Een nieuwe (gereviseerde) bak, nieuwe koppelingsplaat, montage en een grote beurt....
Toch zeker 1000 euro, en ik weet niet of deze wagen dat waard is....
Twijfeltwijfeltwijfel... maar ik ben er aan gehecht....
*zucht* (JeroenV wentelt zich in zelfmedelijden, melancholie en depressie)
Lijkt bijna op een vervuilde brandstoffilter of een bijna kapote brandstofpomp.
Als je een ander type neemt krijg je mischien weer de zelfde soort problemen begin je dus eigenlijk weer opnieuw.
Zelf zou ik het gewoon laten repareren en de binnen verlichting zelf doen.
Kan me voorstellen dat je het spuugzatbent.
kijk ff hier wat voor kosten je kunt verwachten http://www.carparts-cat.com/nl/webkat.a ... 9230142109
Als je een ander type neemt krijg je mischien weer de zelfde soort problemen begin je dus eigenlijk weer opnieuw.
Zelf zou ik het gewoon laten repareren en de binnen verlichting zelf doen.
Kan me voorstellen dat je het spuugzatbent.
kijk ff hier wat voor kosten je kunt verwachten http://www.carparts-cat.com/nl/webkat.a ... 9230142109
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Hia jeroen...
Hoeveel KM staan er op, want anders zou je namelijk een moeten kijken om BOUGIE's en KABELS te vervangen...
Heb nu zelf nog alleen Bougie's vervangen met DENSO IRIDIUM en merk het wel... Veel beter starten met dit baggerweer en veel beter lopen...
Zit nu nog alleen te wachten op de kabels...
Hoeveel KM staan er op, want anders zou je namelijk een moeten kijken om BOUGIE's en KABELS te vervangen...
Heb nu zelf nog alleen Bougie's vervangen met DENSO IRIDIUM en merk het wel... Veel beter starten met dit baggerweer en veel beter lopen...
Zit nu nog alleen te wachten op de kabels...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Hij staat nu op 170K...Mista T schreef:Hia jeroen...
Hoeveel KM staan er op, want anders zou je namelijk een moeten kijken om BOUGIE's en KABELS te vervangen...
Heb nu zelf nog alleen Bougie's vervangen met DENSO IRIDIUM en merk het wel... Veel beter starten met dit baggerweer en veel beter lopen...
Zit nu nog alleen te wachten op de kabels...
Dus dat zal ik eens proberen, maar tot nu toe startte hij altijd probleemloos....
Ook vanmiddag trouwens, sleuteltje omdraaien, tsssk-tssk-vroem!
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Als ik het zo lees, is het bijna hetzelfde probleem als dat ik heb/had.
Versleten kabels en bougies die op zijn...
daardoor springt de vonk niet naar de bougie, maar naar iets anders.. Waarheen, joost mag het weten....
Nu alleen nog kabels....
Versleten kabels en bougies die op zijn...
daardoor springt de vonk niet naar de bougie, maar naar iets anders.. Waarheen, joost mag het weten....
Nu alleen nog kabels....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Helaas niet Timo, dit is een ander probleem dan dat van gisteren, ook al lijkt de ervaring van deze morgen inderdaad niets meer dan een dipje te zijn geweest!BritishRacingGreen schreef:Hey Jeroen,
Gisteren beschreef je iets heel anders. Dit valt nog mee zo te horen gelukkig.
Communicatie foutje denk ik.
Groeten,
Tino
een woensdagochtend, kwart voor acht.
vanuit de mist doemt een lange gestalte op, die enigzins slaperig om zich heen kijkt op de parkeerplaats.
Hij loopt op een grote auto af die een paar plaatsen verderop half schuilgaat achter een golfje.
Een glimmende zwarte Rover.
De lange man drukt op een knopje van de afstandsbediening, het geluid van de vergrendeling wordt in de mist gesmoord tot een doffe klik.
Hij stapt in, steekt de sleutel in het contact en draait deze om.....
En hij start in 1 keer!
Blijkbaar was het toch iets van vocht van het wassen, maar is het nu droog.
Ijskoude motor, en in 1 omwenteling van de startmotor: vroem!
Wel een hele geruststelling.
vanuit de mist doemt een lange gestalte op, die enigzins slaperig om zich heen kijkt op de parkeerplaats.
Hij loopt op een grote auto af die een paar plaatsen verderop half schuilgaat achter een golfje.
Een glimmende zwarte Rover.
De lange man drukt op een knopje van de afstandsbediening, het geluid van de vergrendeling wordt in de mist gesmoord tot een doffe klik.
Hij stapt in, steekt de sleutel in het contact en draait deze om.....
En hij start in 1 keer!
Blijkbaar was het toch iets van vocht van het wassen, maar is het nu droog.
Ijskoude motor, en in 1 omwenteling van de startmotor: vroem!
Wel een hele geruststelling.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Damn,SillyTC schreef:Volgens mij is Jeroen er ook zo ene die heel hard "brand" roept en dan na 10min als iedereen in paniek is: "Oh nee, toch niet."
Dan was hij er bij op mn trip in duitsland.... GIng ´s nachts brand alarm af, terwijl er nix gebeurd was..... Alleen maar brandblusser leeggespoten....
IK was het niet.... Was een andere allochtoon....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Mijn auto wordt elke week gewassen, en zeker in de droge maanden elke twee weken in de was gezet.Anton schreef: Je kan het natuurlijk ook overdrijven Jeroen
Op zwart zie je al het vuil, heb je met zilvergrijs een stuk minder last van he?
Maar ja, ik ben gelukkig dan ook niet lui.
Ik vind het ook gewoon leuk als mijn auto er goed (=schoon) uitziet.
Zeker nu, iedereen rijdt met een gemodderde gepekelde smerige regenauto rond, en mijn Rover glimt als altijd