Waar moet de kabel door?
Kinky, die foto's bij mij zit het er nu dus ook zo in.
Alleen wil dat lompe subwoofer-ding geen bass geven. Hij krijgt zo te merken geen stroom.
Waar kan het aanliggen, wat zouden jullie nakijken?
Ik zal eerst even de massa goed aansluiten op het chassis.
Dan kan ik evt nog de zekering vervangen in de bassbox zelf, en evt kan ik nog de aansluiting op de accu nakijken.
Nu loopt dat gele 12v draadje naar de + pool van de accu, waar ik 'm onder geklemd heb na losdraaien van die moer. Dat zou dus goed moeten zijn, of moet ik daar een andere kabel voor gebruiken, een met zo'n zwart zekeringenkastje, ofzo?
Iemand tips, enig idee waar het aan kan liggen?
De REM zit goed aangesloten op de subwoofer + op de radio zelf, de 12v kabel is hierboven beschreven, en de massa (zwart) zit op een kaal chassipunt.
Wat doe ik fout?
Alleen wil dat lompe subwoofer-ding geen bass geven. Hij krijgt zo te merken geen stroom.
Waar kan het aanliggen, wat zouden jullie nakijken?
Ik zal eerst even de massa goed aansluiten op het chassis.
Dan kan ik evt nog de zekering vervangen in de bassbox zelf, en evt kan ik nog de aansluiting op de accu nakijken.
Nu loopt dat gele 12v draadje naar de + pool van de accu, waar ik 'm onder geklemd heb na losdraaien van die moer. Dat zou dus goed moeten zijn, of moet ik daar een andere kabel voor gebruiken, een met zo'n zwart zekeringenkastje, ofzo?
Iemand tips, enig idee waar het aan kan liggen?
De REM zit goed aangesloten op de subwoofer + op de radio zelf, de 12v kabel is hierboven beschreven, en de massa (zwart) zit op een kaal chassipunt.
Wat doe ik fout?
Ik heb hier zo'n mooie glazen bol. Daarin kan ik precies zien dat je het zekeringetje zelf na moet kijken!
Je kunt wel vragen of je dat moet doen, maar wij weten niet of ie kapot is of niet. Als je dat wilt weten zul je echt zelf moeten kijken!
Wat je daarna gaat doen is het volgende:
Je pakt een spanningzoeker en kijkt bij ieder aansluitpunt of je spanning hebt. Beginnend bij de draad vanaf de accu. Heb je spanning, dan zit het goed, geen spanning? Dan zit het in het laatst gemeten gedeelte! Let hierbij dan wel op dat je VOOR de aansluitingen meet en vervolgens ERNA!!!
Voorbeeld:
2 is hierbij het aansluitpunt, de draad komt van 1 en gaat naar 3. Je meet dus op deel 1 of je spanning hebt. Bij spanning meet je op deel 3. Wel spanning? Volgende aansluitpunt opzoeken, geen spanning? Dan heb je tussen 1-2 of 2-3 de aansluiting niet goed, of er is iets kapot in deel 2 (ingeval van zekering/relais of wat dan ook).
Meten is weten! Daar heb je geen glazen bol voor nodig
Je kunt wel vragen of je dat moet doen, maar wij weten niet of ie kapot is of niet. Als je dat wilt weten zul je echt zelf moeten kijken!
Wat je daarna gaat doen is het volgende:
Je pakt een spanningzoeker en kijkt bij ieder aansluitpunt of je spanning hebt. Beginnend bij de draad vanaf de accu. Heb je spanning, dan zit het goed, geen spanning? Dan zit het in het laatst gemeten gedeelte! Let hierbij dan wel op dat je VOOR de aansluitingen meet en vervolgens ERNA!!!
Voorbeeld:
Code: Selecteer alles
------+------
1 2 3
Meten is weten! Daar heb je geen glazen bol voor nodig