Pagina 1 van 1

koppeling kapot !!! Rover 75 1.8

Geplaatst: vr nov 30, 2007 10:19 pm
door Ducloi
Mijn koppeling is kapot.
Ik heb de anwb gebeld, zij zijn gekomen en
hebben een diagnose gesteld :
De koppelingscylinder is kapot.
Ik wil mijn 75 1.8 naar van noort rijden,
maar dat is 100 km en dat is (vrees ik) te ver,
Weet iemand misschien nog een manier om de
koppeling voor een tijdje (de rit naar van noort)
goed te laten werken ?
De monteur van de anwb kon zonder koppeling rijden,
hij zette de motor uit, zette hem in z'n 1 en startte hem,
toen sprong de auto vooruit, maakte hij toeren, zette hij hem in neutraal, bracht de motor op toeren en zette hem vervolgens in z'n 2.
Zo ging hij door en hij kon nog 10 km snelweg en autoweg naar
mijn huis rijden.
Ik heb het geprobeerd maar ik durf het niet aan,
om 100 km op deze manier te rijden naar van noort.
Ik heb een tijd geleden hier ergen gelezen,
dat iemand er nog 4 ritjes kon maken,
door iets met de koppeling te doen,
Wil diegene reageren en zijn manier om
de koppeling voor een tijdje te laten werken reageren ?

Suggesties, tips, alle hulp is welkom.

Bij voorbaat dank Ducloi

En p.s. hij heeft al 217000 gereden

Geplaatst: vr nov 30, 2007 10:25 pm
door bam
Gewoon slepen niet gaan knoeien.

Bam.

koppeling kapot !!! Rover 75 1.8

Geplaatst: za dec 01, 2007 12:46 pm
door Ducloi
Hij staat nu bij de plaatselijke garage,
Ze gaan er over 2 dagen naar kijken.
Ik heb intussen rondgesnuffelt of internet
en denk dat de hulpcylinder en het hydraulische
lager kapot is.
Eerst gaat de hulpcylinder lekken,
dan vernielt dat het hydraulische lager,
en het gevolg is dat schakelen niet meer mogelijk is.
Ik laat de hoofdcylinder en koppelingsplaten ook
vervangen.
Ik zou het liefst naar van noort zijn gegaan, vanwege
de prijzen, maar heb de auto snel nodig, dus laat
ik het de plaatselijke (dure) garage doen.
Ik verwacht dat hij eind volgende week klaar is.
Ik vind het wel vreemd dat, mijn 75 koppelingsproblemen
heeft ,want ik dacht dat de benzine versies geen koppelings-
problemen hadden.
Maar goed, het is waarschijnlijk gewoon ouderdom, daarom
vind ik het niet zo heel erg.


Bedankt iedereen,

Ducloi

Geplaatst: ma dec 03, 2007 3:56 pm
door D. Buijs
Akkermans zit toch vlak bij jou? Goes?

Ben ik ook geweest, ALLES vervangen (hoofd- hulp-cilinder, koppelingsplaat, lager, versn.bak olie.)

Dat was toen in de regio de goedkoopste. (2006).

Succes.

koppeling kapot !!! Rover 75 1.8

Geplaatst: ma dec 03, 2007 7:04 pm
door Ducloi
Akkermans ?
Daar heb ik niet aan gedacht (goede tip voor de volgende keer, bedankt
D. Buijs), had ik dat maar gedaan, die zou waarschijnlijk ook
goedkoper zijn dan deze garage.
Ik ben vandaag naar de garage geweest,
Ze hebben de hoofd en hulp cylinder, koppelingsplaat,
Het hydraulische lager, en versnellingsbakolie vervangen.
De draagarm rechts voor (die ik vorige week heb laten vervangen)
is ook kapot. Een rubber omhulsel van de fusee-kogel is gescheurd,
dankzij mijn vriend die het voor weinig had gedaan, moet
er weer een nieuwe in. Hij heeft ook een rubber omhulsel
van de aandrijfas vernielt door tegen deze en de draagarm
met een hamer te slaan.

Ik heb nog iets gemerkt, Ik heb vorige week de koelvloeistof
bijgevuld totdat hij weer vol is, in een tankje rechts voor, boven de
radiator.
(foto van deze tank ) :

http://i2.ebayimg.com/01/i/000/80/0f/171c_1.JPG

Maar ik heb in de garage gezien dat deze tank weer leeg is,
Ik heb het vermoeden dat er ergens een lek is maar overal
waar ik heb geparkeerd, laat ik geen plas met koelvloeistof
achter.
Weet iemand misschien of het normaal is of het expansievat
leeg is ?
Zou het misschien een lek kunnen zijn ?


Groeten Ducloi

Geplaatst: ma dec 03, 2007 8:39 pm
door bam
Wat betreft de koelvloeistof ik denk (hoop) dat je een lek heb aan bv. de bovenzijde van je radiateur en tegen de tijd dat de vloeistof beneden is is hij verdampt.
Vandaar dat je geen lekkage op de grond ziet.
Dit kan net zo goed een aansluiting van een slang zijn waar het langs de slang lekt en dan verdampt.
Je moet dan zoeken naar witte strepen.

Suc6 Bam (en sterkte met de rekening)

Geplaatst: di dec 04, 2007 11:53 am
door D. Buijs
Mijn tankje was ook regelmatig leeg, de waterpomp was de schuldige, die is tegelijkertijd met de koppeling vervangen omdat het subframe toch al los zat konden ze er goed bij. Ook de thermostaat is vervangen.

Begin dit jaar steeds weer een leeg tankje, nu was het de aansluiting van de radiator op het blok dat lekte, een nieuwe kleine rubberen pakking is de oplossing, en goed zelf te doen. (dit is wel een dieselmotor, dus bij jou misschien anders).

Succes. je kunt er weer even tegen !!!!

koppeling kapot !!! Rover 75 1.8

Geplaatst: di dec 11, 2007 8:36 pm
door Ducloi
Ik heb de auto een paar dagen geleden terug gekregen,
ze hebben de hoofd en hulp cylinder, de koppelingsplaat
en het hydraulische lager vervangen.
De 75 schakelt nu echt heel erg licht en soepel.
De garage heeft nog eens goed gezocht naar een lek,
maar niks kunnen vinden.
De brandstofpomp is 8000 kilometer geleden bij Van Noort
vervangen, dus die kan het niet zijn.
De koppakking kan het ook niet zijn, ze hebben hier ook
niks kunnen vinden.
Ze hebben de koelvloeistof bijgevuld en nu 4 dagen later is het peil,
nog gewoon okay.
De prijs is mij ook nog enigszins meegevallen : 770 euro,
Dat ik ongeveer even veel als Van Noort, maar ik ga toch
liever naar Van Noort, omdat zij veel vriendelijker zijn en
een veeeel betere service hebben.

Groeten Ducloi

Geplaatst: wo dec 12, 2007 12:51 pm
door D. Buijs
Mag ik vragen bij welke garage je nu geweest bent?

Geplaatst: wo dec 12, 2007 4:34 pm
door Ducloi
Hallo,

Ik ben geweest bij :

Pagee banden
Noordweg 64 4413 AD
Krabbendijke

De draagarm wordt over een paar weken vervangen,
mijn vriend had deze voor 40 euro vervangen, maar had
deze keer niet de benodigde gereedschappen bij de hand.
Ik had Van Noort gebeld en zij hadden geschat 750 tot 800 euro.
In het algemeen ben ik wel tevreden over het werk wat zij hadden
verricht en de prijs, maar Van Noort is veeeeeeel vriendelijker.
Het arbeidsloon was 270 voor 6 uur werken.

Groeten Ducloi

Groeten Ducloi

Geplaatst: zo dec 23, 2007 11:50 am
door Roverforever
waterpomp en termostaat vervangen bij een cdt-blok is echt niet simpel hé. Bij een 1.8 daarentegen is het iets van niets.

Die termostaat staat daar ook moeilijk door het feit dat het blok in lecgte richting geplaatst is. Maar ik begrijp niet dat ze de termostaat vervangen als het sub-frame er van onder is. De motorsteun losmaken en het blok een beetje laten klinken door een krik onder het karter te zetten is toch een beter idee denk ik.