koppeling kapot !!! Rover 75 1.8

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

koppeling kapot !!! Rover 75 1.8

Bericht door Ducloi »

Mijn koppeling is kapot.
Ik heb de anwb gebeld, zij zijn gekomen en
hebben een diagnose gesteld :
De koppelingscylinder is kapot.
Ik wil mijn 75 1.8 naar van noort rijden,
maar dat is 100 km en dat is (vrees ik) te ver,
Weet iemand misschien nog een manier om de
koppeling voor een tijdje (de rit naar van noort)
goed te laten werken ?
De monteur van de anwb kon zonder koppeling rijden,
hij zette de motor uit, zette hem in z'n 1 en startte hem,
toen sprong de auto vooruit, maakte hij toeren, zette hij hem in neutraal, bracht de motor op toeren en zette hem vervolgens in z'n 2.
Zo ging hij door en hij kon nog 10 km snelweg en autoweg naar
mijn huis rijden.
Ik heb het geprobeerd maar ik durf het niet aan,
om 100 km op deze manier te rijden naar van noort.
Ik heb een tijd geleden hier ergen gelezen,
dat iemand er nog 4 ritjes kon maken,
door iets met de koppeling te doen,
Wil diegene reageren en zijn manier om
de koppeling voor een tijdje te laten werken reageren ?

Suggesties, tips, alle hulp is welkom.

Bij voorbaat dank Ducloi

En p.s. hij heeft al 217000 gereden
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Gewoon slepen niet gaan knoeien.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

koppeling kapot !!! Rover 75 1.8

Bericht door Ducloi »

Hij staat nu bij de plaatselijke garage,
Ze gaan er over 2 dagen naar kijken.
Ik heb intussen rondgesnuffelt of internet
en denk dat de hulpcylinder en het hydraulische
lager kapot is.
Eerst gaat de hulpcylinder lekken,
dan vernielt dat het hydraulische lager,
en het gevolg is dat schakelen niet meer mogelijk is.
Ik laat de hoofdcylinder en koppelingsplaten ook
vervangen.
Ik zou het liefst naar van noort zijn gegaan, vanwege
de prijzen, maar heb de auto snel nodig, dus laat
ik het de plaatselijke (dure) garage doen.
Ik verwacht dat hij eind volgende week klaar is.
Ik vind het wel vreemd dat, mijn 75 koppelingsproblemen
heeft ,want ik dacht dat de benzine versies geen koppelings-
problemen hadden.
Maar goed, het is waarschijnlijk gewoon ouderdom, daarom
vind ik het niet zo heel erg.


Bedankt iedereen,

Ducloi
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Akkermans zit toch vlak bij jou? Goes?

Ben ik ook geweest, ALLES vervangen (hoofd- hulp-cilinder, koppelingsplaat, lager, versn.bak olie.)

Dat was toen in de regio de goedkoopste. (2006).

Succes.
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

koppeling kapot !!! Rover 75 1.8

Bericht door Ducloi »

Akkermans ?
Daar heb ik niet aan gedacht (goede tip voor de volgende keer, bedankt
D. Buijs), had ik dat maar gedaan, die zou waarschijnlijk ook
goedkoper zijn dan deze garage.
Ik ben vandaag naar de garage geweest,
Ze hebben de hoofd en hulp cylinder, koppelingsplaat,
Het hydraulische lager, en versnellingsbakolie vervangen.
De draagarm rechts voor (die ik vorige week heb laten vervangen)
is ook kapot. Een rubber omhulsel van de fusee-kogel is gescheurd,
dankzij mijn vriend die het voor weinig had gedaan, moet
er weer een nieuwe in. Hij heeft ook een rubber omhulsel
van de aandrijfas vernielt door tegen deze en de draagarm
met een hamer te slaan.

Ik heb nog iets gemerkt, Ik heb vorige week de koelvloeistof
bijgevuld totdat hij weer vol is, in een tankje rechts voor, boven de
radiator.
(foto van deze tank ) :

http://i2.ebayimg.com/01/i/000/80/0f/171c_1.JPG

Maar ik heb in de garage gezien dat deze tank weer leeg is,
Ik heb het vermoeden dat er ergens een lek is maar overal
waar ik heb geparkeerd, laat ik geen plas met koelvloeistof
achter.
Weet iemand misschien of het normaal is of het expansievat
leeg is ?
Zou het misschien een lek kunnen zijn ?


Groeten Ducloi
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Wat betreft de koelvloeistof ik denk (hoop) dat je een lek heb aan bv. de bovenzijde van je radiateur en tegen de tijd dat de vloeistof beneden is is hij verdampt.
Vandaar dat je geen lekkage op de grond ziet.
Dit kan net zo goed een aansluiting van een slang zijn waar het langs de slang lekt en dan verdampt.
Je moet dan zoeken naar witte strepen.

Suc6 Bam (en sterkte met de rekening)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Mijn tankje was ook regelmatig leeg, de waterpomp was de schuldige, die is tegelijkertijd met de koppeling vervangen omdat het subframe toch al los zat konden ze er goed bij. Ook de thermostaat is vervangen.

Begin dit jaar steeds weer een leeg tankje, nu was het de aansluiting van de radiator op het blok dat lekte, een nieuwe kleine rubberen pakking is de oplossing, en goed zelf te doen. (dit is wel een dieselmotor, dus bij jou misschien anders).

Succes. je kunt er weer even tegen !!!!
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

koppeling kapot !!! Rover 75 1.8

Bericht door Ducloi »

Ik heb de auto een paar dagen geleden terug gekregen,
ze hebben de hoofd en hulp cylinder, de koppelingsplaat
en het hydraulische lager vervangen.
De 75 schakelt nu echt heel erg licht en soepel.
De garage heeft nog eens goed gezocht naar een lek,
maar niks kunnen vinden.
De brandstofpomp is 8000 kilometer geleden bij Van Noort
vervangen, dus die kan het niet zijn.
De koppakking kan het ook niet zijn, ze hebben hier ook
niks kunnen vinden.
Ze hebben de koelvloeistof bijgevuld en nu 4 dagen later is het peil,
nog gewoon okay.
De prijs is mij ook nog enigszins meegevallen : 770 euro,
Dat ik ongeveer even veel als Van Noort, maar ik ga toch
liever naar Van Noort, omdat zij veel vriendelijker zijn en
een veeeel betere service hebben.

Groeten Ducloi
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Mag ik vragen bij welke garage je nu geweest bent?
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Ducloi »

Hallo,

Ik ben geweest bij :

Pagee banden
Noordweg 64 4413 AD
Krabbendijke

De draagarm wordt over een paar weken vervangen,
mijn vriend had deze voor 40 euro vervangen, maar had
deze keer niet de benodigde gereedschappen bij de hand.
Ik had Van Noort gebeld en zij hadden geschat 750 tot 800 euro.
In het algemeen ben ik wel tevreden over het werk wat zij hadden
verricht en de prijs, maar Van Noort is veeeeeeel vriendelijker.
Het arbeidsloon was 270 voor 6 uur werken.

Groeten Ducloi

Groeten Ducloi
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

waterpomp en termostaat vervangen bij een cdt-blok is echt niet simpel hé. Bij een 1.8 daarentegen is het iets van niets.

Die termostaat staat daar ook moeilijk door het feit dat het blok in lecgte richting geplaatst is. Maar ik begrijp niet dat ze de termostaat vervangen als het sub-frame er van onder is. De motorsteun losmaken en het blok een beetje laten klinken door een krik onder het karter te zetten is toch een beter idee denk ik.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Plaats reactie