Pagina 1 van 1
Ander Blok
Geplaatst: di okt 16, 2007 12:51 am
door CaVeY23
Hey na wat sleutel werk word ik gek van me blok, krijg hem niet meer aan de praat.
Geen zin meer om zo verder te kijken en doe ik wel een x in de schuur rustig aan

Ik zelf rij een 214SI uit 1997 mk3 bubble
Ik heb al wat rond gespeurt hiero op het forum over blokken.
Maar heb ik niet echt gevonden.
Heb op Ebay een blok gevonden van een ROVER 220 TURBO T16 ENGINE deze auto komt uit 1994.
Zijn er toevallig mensen hiero bekend met deze eventuele motorswap? Of alles past zoals word gezegt Plug and Play motor want dit is een T-versie had ik begrepen als ik het goed las
Bij dit motorblok komt:
Engine
Kop
Turbo
Ecu
Bekabeling
Schakelbak
Radiator
Dyname
Startmotor
Gewoon een compleet blok.
Zit namelijk wel aan een budget vast en nalaten kijken bij de garage ben ik al meer kwijt dus vind ik geen echte optie.
Dus als er eventueel suggesties zijn met ja het kan met eventuele aanpassingen zou ik graag willen weten welke en of ik onderdelen van andere rovers af kan halen om de klus te kunnen klaren.
Ook al wat gelezen over de 1.8 blokjes alleen zijn nogal prijzig en wil toch graag een turbo alleen het geluid al
Alvast bedankt allen
Geplaatst: di okt 16, 2007 9:51 am
door Jai
Tis geen plug and play aangezien je er nu een K-series in hebt liggen, de 2.0T is zoals je zelf al zei een T-series.
Aanpassingen (wie iets meer weet vult m maar aan :P ):
Motorsteunen vervangen (/aanpassen/nieuwe maken)
Achterste subframe vervangen
De remmerij (je verdubbelt 't vermogen dus dat is wel aan te raden)
Geplaatst: di okt 16, 2007 10:35 am
door Mista T
Je moet rekenen dat een T16 Conversie zoals Jaish al zegt wel wat meer voeten in aarde heeft dan een plug and play...
www.an-racing.co.uk doet deze conversies. Deze rekenen 2500 Pond zonder motor...
Geplaatst: di okt 16, 2007 11:27 am
door Mark16v
Toch schijnt het niet zo heel moeilijk te zijn, de motorruimte van de MK3 is tenslotte voor 99% hetzelfde als die van de MK2.
Kijk eens op
www.rovertech.net, daar is de swap al tientallen malen gedaan.
Geplaatst: di okt 16, 2007 11:46 am
door Mista T
In Engeland is 90 % van de swaps die worden gedaan na een HGF een T-series conversie.....
Als je dit doet ben je de eerste naar mijn weten in NL met zo'n conversie...
Succes als je hiermee doorgaat...
Geplaatst: di okt 16, 2007 1:13 pm
door 118GTR
Je moet in dat geval een donor auto zoeken, een 220 of 420 uit 1991~1995. Liefste een turbo natuurlijk, want dan ben je in 1 keer klaar.
Je moet namelijk voor de T-series ook een T-series subframe hebben, en die van de oude 220 en 420 past na wat mods in een mk3 200.
Geplaatst: di okt 16, 2007 2:53 pm
door Mark16v
Mista T schreef:In Engeland is 90 % van de swaps die worden gedaan na een HGF een T-series conversie.....
Zo vaak nou ook weer niet, maar ik vind het wel zonde dat een hoop 200 en 800 Coupes hiervoor gescrapped worden. Zelfs 220 GSi Turbo's en 220 GTi Turbo's worden gebruikt, terwijl die vrij zeldzaam zijn (GSi Turbo zijn er maar 500 van gemaakt).
Geplaatst: di okt 16, 2007 3:39 pm
door Bart-K
idd erg jammer dat specials als o.a. de 220GSI-turbo, 620ti, 425Si niet in NL zijn geleverd.
Maar je kunt ze natuurlijk altijd INVOEREN

Geplaatst: di okt 16, 2007 6:12 pm
door CaVeY23
motorblok komt ook uit een 220GSI
Denk wel dat ik het ga doen. me auto staat nu toch al 3 maanden stil kan dat tijdje er ook nog wel bij....
Zal idd even moeten kijken dan naar een Motorsteun maar die kan ik eventueel mischien nog wel zelf maken ja.
IIG bedankt voor alle reacties zo ver.
Zit er wel over na te denken om het te gaan doen
Subframe zit btw al bij de motor.
heb ook nog een andere sub van me auto liggen dus kan ik mooie afkijken waar ik gaten bij moet boren of moet tappen
FF nachtje overslapen

Geplaatst: vr nov 02, 2007 10:55 pm
door CaVeY23
Ga nu voorloppig een zelfde blok erin zetten.
Mischien nog wat tips waar ik op kan letten bekabeling etc dingen markeren??
ga denk ik wel gelijk de snaren + waterpomp vervangen.
als iemand nog iets weet hoor ik het wel
blok had ong 110 gelopen.
dus morgen riching friesland

Geplaatst: za nov 17, 2007 8:29 pm
door CaVeY23
Motor blok zit inprincipe los...
Maar blijft mij me versnellingsbak hangen..
Volgens Rave zou het ook zo losmoeten komen en ook volgens jouke.
Motorsteun is los
Versnellingsbak is los
4 bescherm klepjes van je vliegwiel zijn los
Dynamo is los
Stuurbekrachteginspomp is los.
Bekabeling is geheel los.
UItlaat is los.
Front hub is niet verwijderd omdat het inprincipe wel moet lukken om hem zo er uit te trekken.
Om het geheel met de bak te doen niet echt zin in... omdat er paar bouten echt niet los willen die aan je fronthub vast zitten waardoor de aandrijfassen niet los willen....
iemand tips of weet waarom hij niet los wil? me pa en oom zeggen drukgroep.......
Geplaatst: zo nov 18, 2007 2:16 pm
door morris
Als ik het goed begrijp wil je het blok los van de versnellingsbak er uit liften.
Je hebt alles los maar het blok wil niet omhoog omdat deze aan de versnellingsbak blijft haken
Je zult dan eerst het blok enkele cm's van de bak af moeten trekken ivm de prise-as van de bak die in de koplingsplaat zit, of daar genoeg ruimte voor is betwijfel ik.
Geplaatst: zo nov 18, 2007 10:31 pm
door CaVeY23
Bak en motor zijn inmiddels los
motor wou niet meer naar links dus hebben alles maar los gegooied....
aandrijfassen los gemaakt en de ophanging van de versnellings bak en na anderhalf uur klote voor de assen was de versnellingsbak toch los

en JEUH eindelijk kan ik alles nu gaan overzetten.
er zijn blokerings hulpstukken voor de motor.
voor je vertanding van je nokkenassen en voor je vliegwiel.
Heeft iemand ze liggen waarvan ik het zou kunnen lenen of kunnen overnemen?
Brezam zelf had nix... mischien even kijken bij een Rover dealer anders.
Mocht iemand iets hebben of tip

let me know.
iig bedankt morris voor de tip
