chiptuning cdti
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Nou meen ik me te herinneren....
En met een jurist moet je voorzichtig zijn, anders wordt je opgehangen....
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat het koppel van 270 naar 330 Nm. Maar pin me er niet op vast.
En met een jurist moet je voorzichtig zijn, anders wordt je opgehangen....
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat het koppel van 270 naar 330 Nm. Maar pin me er niet op vast.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Gelukkig..... fjew! ]roger.ruiters schreef:ik zal je niet sew-en als je dat bedoelt
Ik weet niet zeker meer of 330 Nm nu met 150 pk is of 330 Nm met 135 pk......... Hopelijk weet iemand anders dat wel zeker? Dusroger.ruiters schreef:; is wel een redelijke koppeltoename.
wat meen je je te kunnen herinneren????
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Van 135 naar 150, maar goed maakt niet uit.......
Dat merk je, niet zozeer het aantal PK's, maar het koppel.
De auto zal sneller optrekken, dus je bent eerder weg bij een stoplicht, hebt meer tussenvermogen vanaf een bepaalde snelheid, enzovoort...
De auto reageert gewoon een stuk vlotter op je gaspedaal.
Dat merk je, niet zozeer het aantal PK's, maar het koppel.
De auto zal sneller optrekken, dus je bent eerder weg bij een stoplicht, hebt meer tussenvermogen vanaf een bepaalde snelheid, enzovoort...
De auto reageert gewoon een stuk vlotter op je gaspedaal.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
en snellere reacties op gaspedaal... dat willen we toch allemaal .... als één of andere sufk.t links rijdt... of nog erger een tractor (en hier in de omgeving is dat heel erg kan ik je garanderen) dan willen we er toch allemaal even langsflitsen.... of ligt dat aan mij???
(by the way... oudere heren met hoed of pet zijn ook vaak errug vervelend... oudere dames nog vaker)
Maar goed... overal valt wat te klagen... in de randstad zul je de aanwezigheid van dergelijke type chauffeurs misschien niet eens merken omdat je toch niet harder dan stapvoets kan... aanschuivend in de file omdat de wegsignaleringsborden indiceren dat je maar 50 kunt....
ik roep wat dat betreft ook op tot nationale ongehoorzaamheid
(by the way... oudere heren met hoed of pet zijn ook vaak errug vervelend... oudere dames nog vaker)
Maar goed... overal valt wat te klagen... in de randstad zul je de aanwezigheid van dergelijke type chauffeurs misschien niet eens merken omdat je toch niet harder dan stapvoets kan... aanschuivend in de file omdat de wegsignaleringsborden indiceren dat je maar 50 kunt....
ik roep wat dat betreft ook op tot nationale ongehoorzaamheid
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Die goede ervaring geldt voor een '75CDTI?
Mijn verstand van auto's gaat niet verder dan: mooi of lelijk.
Ik heb het verhaal van //tuning-diesels.com/75Zt/R75home.htm min of meer doorgelezen, het lijkt heel positief, ook gezien de commentaren.
Ik zou het kunnen bestellen maar vervolgens ?
Zelf inbouwen ? zie ik mij zelf niet doen.
Zijn er bedrijven die met dat produkt werken?
mixtuurorgel
Mijn verstand van auto's gaat niet verder dan: mooi of lelijk.
Ik heb het verhaal van //tuning-diesels.com/75Zt/R75home.htm min of meer doorgelezen, het lijkt heel positief, ook gezien de commentaren.
Ik zou het kunnen bestellen maar vervolgens ?
Zelf inbouwen ? zie ik mij zelf niet doen.
Zijn er bedrijven die met dat produkt werken?
mixtuurorgel
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
chiptuning kan geen kwaad. Houdt er wel altijd rekening mee dat je goede diesel tankt! Je marges voor mukdiesel zijn hiermee sterk verkleind. Ga er dus niet mee naar polen of oekraine want daar gooien ze alles bij de diesel.
Ga niet klooien met een powerbox. Dit soort apparaatjes halen extra vermogen door een aantal sensorwaardes te foolen en je sensors voor de gek te houden. Dit zal leiden tot veel meer roetvorming en meer brandstofverbruik terwijl een chipchuning dat niet zal doen.
Hou er wel rekening mee dat met name je krukaslagers meer te verduren krijgen.
KIP
Ga niet klooien met een powerbox. Dit soort apparaatjes halen extra vermogen door een aantal sensorwaardes te foolen en je sensors voor de gek te houden. Dit zal leiden tot veel meer roetvorming en meer brandstofverbruik terwijl een chipchuning dat niet zal doen.
Hou er wel rekening mee dat met name je krukaslagers meer te verduren krijgen.
KIP
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Het blok zelf moet ieder vermogen gemakkelijk aan kunnen.
Als basis(M47 blok) wordt het nog steeds gebruikt door BMW en de diksten leveren nu 204pk, met chiptuning is het 230~240.
Nu komt dat extra vermogen natuurlijk door allerlei aanpassingen aan kop en (twin)turbo, maar feit is wel dat je niet hoeft te vrezen dat er zuigers, krukassen of drijfstangen om je oren gaan vliegen met 150+ pk.
Als basis(M47 blok) wordt het nog steeds gebruikt door BMW en de diksten leveren nu 204pk, met chiptuning is het 230~240.
Nu komt dat extra vermogen natuurlijk door allerlei aanpassingen aan kop en (twin)turbo, maar feit is wel dat je niet hoeft te vrezen dat er zuigers, krukassen of drijfstangen om je oren gaan vliegen met 150+ pk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ik denk omdat er nog weinig leden zijn met een CDTi die hem ook heeft laten tunen. Ik heb een CDT, getuned naar 150 pk, bij een kilometerstand van rond de 150.000. Ik ben er zeer over te spreken, de auto rijdt een stuk soepeler, en trekt sneller op.mixtuurorgel schreef: Veel reacties op mijn "chiptuning" vraag maar nog niet van een tevreden gechiptunde '75 cdti rijder.
mixtuurorgel
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)