chiptuning cdti

75 en 75 Tourer
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Nou meen ik me te herinneren....

En met een jurist moet je voorzichtig zijn, anders wordt je opgehangen.... ;)

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat het koppel van 270 naar 330 Nm. Maar pin me er niet op vast. :mrgreen:
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
roger.ruiters

Bericht door roger.ruiters »

ik zal je niet sew-en als je dat bedoelt :D ; is wel een redelijke koppeltoename.

wat meen je je te kunnen herinneren????

Overigens heb ik meer verstand van belastingrecht ...
(voel me helemaal thuis in België, waar het de volkssport is om de fiscus om de tuin te leiden :lol: .... integratie heet dat :lol: )
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

roger.ruiters schreef:ik zal je niet sew-en als je dat bedoelt :D
Gelukkig..... fjew! ]Afbeelding
roger.ruiters schreef:; is wel een redelijke koppeltoename.

wat meen je je te kunnen herinneren????
Ik weet niet zeker meer of 330 Nm nu met 150 pk is of 330 Nm met 135 pk......... Hopelijk weet iemand anders dat wel zeker? Dus Afbeelding
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Wat vraagt van Noort er eigenlijk voor?

Is het zelf te doen? een ecu overzetten van een schade cdti? Ik noem maar wat ?!
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Bericht door mixtuurorgel »

Wat is de toegevoegde waarde wanneer de auto van 135 naar 160Pk gaat?
Kan ik dan meer caravans trekken of meedoen op de Duitse Autobahn ?
Ik wil graag dat die keurige Engelse dame van mij wat sneller optrekt,
als dat met 30pk meer niet veel uitmaakt mag het van mij zo blijven.

mixtuurorgel
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Van 135 naar 150, maar goed maakt niet uit.......

Dat merk je, niet zozeer het aantal PK's, maar het koppel.
De auto zal sneller optrekken, dus je bent eerder weg bij een stoplicht, hebt meer tussenvermogen vanaf een bepaalde snelheid, enzovoort...

De auto reageert gewoon een stuk vlotter op je gaspedaal.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
roger.ruiters

Bericht door roger.ruiters »

en snellere reacties op gaspedaal... dat willen we toch allemaal :mrgreen: .... als één of andere sufk.t links rijdt... of nog erger een tractor (en hier in de omgeving is dat heel erg kan ik je garanderen) dan willen we er toch allemaal even langsflitsen.... of ligt dat aan mij???
(by the way... oudere heren met hoed of pet zijn ook vaak errug vervelend... oudere dames nog vaker) :evil:
Maar goed... overal valt wat te klagen... in de randstad zul je de aanwezigheid van dergelijke type chauffeurs misschien niet eens merken omdat je toch niet harder dan stapvoets kan... aanschuivend in de file omdat de wegsignaleringsborden indiceren dat je maar 50 kunt....
ik roep wat dat betreft ook op tot nationale ongehoorzaamheid :D
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Bericht door mixtuurorgel »

Die goede ervaring geldt voor een '75CDTI?
Mijn verstand van auto's gaat niet verder dan: mooi of lelijk.
Ik heb het verhaal van //tuning-diesels.com/75Zt/R75home.htm min of meer doorgelezen, het lijkt heel positief, ook gezien de commentaren.
Ik zou het kunnen bestellen maar vervolgens ?
Zelf inbouwen ? zie ik mij zelf niet doen.
Zijn er bedrijven die met dat produkt werken?

mixtuurorgel
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Bericht door mixtuurorgel »

Ik zal laten weten hoe het afloopt.

Ik heb de keuze nu uit een MG-ZT 135 upgrade, die kost zo'n 350 Euro, heb ik me laten vertellen, of Roverron en die zal 200? Euro kosten.

Wordt vervolgd!

Mixtuurorgel
kip

Bericht door kip »

chiptuning kan geen kwaad. Houdt er wel altijd rekening mee dat je goede diesel tankt! Je marges voor mukdiesel zijn hiermee sterk verkleind. Ga er dus niet mee naar polen of oekraine want daar gooien ze alles bij de diesel.
Ga niet klooien met een powerbox. Dit soort apparaatjes halen extra vermogen door een aantal sensorwaardes te foolen en je sensors voor de gek te houden. Dit zal leiden tot veel meer roetvorming en meer brandstofverbruik terwijl een chipchuning dat niet zal doen.

Hou er wel rekening mee dat met name je krukaslagers meer te verduren krijgen.
KIP
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het blok zelf moet ieder vermogen gemakkelijk aan kunnen.

Als basis(M47 blok) wordt het nog steeds gebruikt door BMW en de diksten leveren nu 204pk, met chiptuning is het 230~240.

Nu komt dat extra vermogen natuurlijk door allerlei aanpassingen aan kop en (twin)turbo, maar feit is wel dat je niet hoeft te vrezen dat er zuigers, krukassen of drijfstangen om je oren gaan vliegen met 150+ pk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Bericht door mixtuurorgel »

Een Roverron synergy 2, is dat een powerbox of valt die onder chiptuning?

Veel reacties op mijn "chiptuning" vraag maar nog niet van een tevreden gechiptunde '75 cdti rijder.

Ik ben in advertenties al wel een paar keer MG-ZT CDTII tegen gekomen, nog geen Rover 75.

mixtuurorgel
roger.ruiters

Bericht door roger.ruiters »

waar ik een beetje bang voor ben bij chiptunen van mijn cdt met 156.000 km nu is dat de bewegende onderdelen de vermogensstijging niet meer aankunnen omdat ze anders belast worden na zoveel kilometers.... of is deze vrees ten onrechte?
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

mixtuurorgel schreef: Veel reacties op mijn "chiptuning" vraag maar nog niet van een tevreden gechiptunde '75 cdti rijder.

mixtuurorgel
Ik denk omdat er nog weinig leden zijn met een CDTi die hem ook heeft laten tunen. Ik heb een CDT, getuned naar 150 pk, bij een kilometerstand van rond de 150.000. Ik ben er zeer over te spreken, de auto rijdt een stuk soepeler, en trekt sneller op.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Cipi

Bericht door Cipi »

Ik heb deze week een Roverron synergy 2 besteld voor mijn CDTi uit 2005.
Verwacht deze volgende week te hebben.
Zal verslag uitbrengen zodra deze geïnstalleerd is.

Groeten Dirk
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ben benieuwd, ik heb voor chip tuning en de mafam gekozen.
Mafam zit er net in ik met nog testen.
Ik weet wel boven de 2000 rpm is hij fantastisch nou, ik hoop met de mafam dat hij (net als mijn 45 idt met mafam) onder de 2000 nu ook presteert.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie