Pagina 1 van 1

220ti???

Geplaatst: zo okt 07, 2007 9:09 pm
door tutuur
hey ik heb dus een rover 820ti zien staan voor een leuke prijs
ik rijd zelf een 214si en die wil ik wel ombouwen tot 2l turbo
maar nu is mijn vraag
wat zijn nu de wezenlijke verschillen
ben van plan om dus het onderstel motorblok kabelboom en alles over te zetten
maar hoe zit het met motorsteun punten en dergelijken
zal dat een beetje uitkomen??
iemand hier die een idee heeft
dan hoor ik het graag
groeten arthur

Geplaatst: ma okt 08, 2007 4:11 pm
door morris
Je zou het Artemis (diana) hier op het forum eens kunnen vragen, die heb zo'n swap gedaan ;)

Geplaatst: ma okt 08, 2007 4:47 pm
door Mark16v
Nee die heeft K-serie naar K-serie gedaan, dat is qua motorsteunen plug en play.

Je moet geloof ik het achterste subframe van de turbo gebruiken, maar of die van een Ti past weet ik niet. Je moet even op de engelse forums (bv. www.rovertech.net) kijken, daar is de swap al veel vaker gedaan.

Geplaatst: ma okt 08, 2007 7:57 pm
door Frekkel
er bestaat een set die de motorsteunen mooi laat passen, dus ook plug and play
onderstel veranderen lijkt me al moeilijker, gewoon een set zwaardere veren en dempers zijn dan beter
en vergeet vooral je remmen niet flink up te graden

Geplaatst: ma okt 08, 2007 8:04 pm
door Mista T
http://www.an-racing.co.uk/

Zoals al vermeld moet je de motorsteunen aanpassen, want je gaat van een K-serie naar een T-serie...

Houdt er rekening mee dat de 820ti 180 PK heeft en niet de 200 die er in de 620Ti, 220 TC en de 820 Coupe zitten...

Die 820 ti heel toevallig een rode die bij van der peijl staat voor 950 euro? Voordeel daarvan is dat de motor er al uit is...

Geplaatst: ma okt 08, 2007 10:23 pm
door tutuur
juist jij begrijpt het:P
mja zit nog zwaar te twijfelen
zat dus te denken om daarvan de remmerij en alles ook over te zetten
mja het word allemaal een heel gedoe
en gaat veel geld kosten
staat nu nog maar 145.xxx op dus denk dat he tnog maar even moet wachten
komt vanzelf wel:P
groeten

Geplaatst: ma okt 08, 2007 11:07 pm
door Mista T
houdt er rekening mee dat je met een T16 conversie al heel gauw 2500 - 3000 Euro kwijt bent....

Dan zou ik opteren om gewoon te kijken naar een snellere motor..... Of eventueel een 1.8 k series te swappen... Ken iemand die nu weet hoe het moet...

plus dat ik het risico van die auto bij van der peijl erg groot vind... Deze staat namelijk al bijna 3 jaar ofzo op internet te koop... Sinds al 1,5 jaar op deze prijs.... Ze willen hem volgens mij niet kwijt, want naar mijn idee verkoop je zo'n auto toch beter als de motor erin zit...

Geplaatst: di okt 09, 2007 7:43 am
door Dutch
motor kun je daar ook los kopen.

Geplaatst: di okt 09, 2007 10:56 am
door pagan
Komt er bij dat een Ti blok echt zwaar is, dus dat je ook je ophanging zal moeten aanpassen.

Cheers Pagan

Geplaatst: di okt 09, 2007 1:05 pm
door Mark16v
kan je oplossen met diesel veren