Pagina 1 van 2

Verschil van vermogen tussen 620i en Si

Geplaatst: ma okt 01, 2007 9:39 am
door Tempex
Hallo!!

Ik vraag me af waar het verschil van vermogen precies in zit tussen een 620i en een 620Si.
Volgens mij ligt daar exact hetzelfde blok in.
Ligt dit aan een andere uitlaat-lijn?
Andere ECU?
Ik zie wel dat de compressie iets hoger is van een Si.
En de reden waarom ik dit wil weten; Kan ik dat vermogen ook zonder problemen uit mijn eigen blok krijgen? (Een 620i)

Alvast bedankt voor de info!
Groeten!

Geplaatst: di okt 02, 2007 4:06 pm
door Tempex
Niemand die dit weet??

Geplaatst: di okt 02, 2007 4:09 pm
door Jai
misschien in de letter S ??? :mrgreen:

Geplaatst: wo okt 03, 2007 8:40 am
door Tempex
Grappenmaker! :D
Jammer dat niemand me dit kan vertellen..

Geplaatst: wo okt 03, 2007 8:58 am
door pagan
Ik dacht eigenlijk dat de S meer op de afwerking sloeg????

Grtz Pagan

Geplaatst: wo okt 03, 2007 10:09 am
door Mista T
@ Pagan..

Nee hoor.. De 620i heeft 116 PK en de 620Si heeft 136 PK.

Ik weet wel dat het beide F series blokken zijn.. alleen bij de 620i een Z2 en bij de 620Si Z1..

Zoals Tempex al zei is alleen de compressie hoger van de 620Si. Misschien dat ze daar wat vermogen trekken, kan zijn dat de koppen ook anders zijn en misschien de ECU.

Trouwens je kan ook zoeken naar F22 blok, moet ook passen...
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_F_engine#F20Z

Geplaatst: zo nov 11, 2007 3:10 pm
door kip
I of Si maakt niets uit in vermogen.
De eerste rovers 600 hadden een 2.0 liter met 116Pk.
Toen kwam er een 1.8 moter van 116Pk en werd het 2.0 blok wat aangepast waardoor die 136Pk gaf.
I en Si zit hem in het interieur en exopties zoals een verder uitgebreid notenhouten interieur, een 2e airbag en electrische ramen achter alsmede half lederen of lederen stoelen. Airco staat er ook los van.
Greetz
KIP

Geplaatst: zo nov 11, 2007 4:02 pm
door Striker
kip schreef:I en Si zit hem in het interieur en exopties ...
De I en Si geven inderdaad wel het uitrustingsniveau aan, maar aangezien er nooit een 620i is geleverd met een 132pk motor en nooit een 620Si met 116pk, kan je dus wel zeggen dat bij de 620 de I en Si indirect het vermogen aangeven.

Geplaatst: zo nov 11, 2007 4:16 pm
door kip
Ik heb het nog eens opgezocht.
Bij de 1.8 liter modellen is altijd dezelfde motor met zelfde vermogen geleverd en maakt I of Si niets uit

Bij de 620 betreft de I en de Si dezelfde motor maar is bij de Si versies de compressieverhouding aangepast (9, 0:1 resp 9, 5:1) waardoor in het 2e gval de motor geen 116 maar 132 Pk levert.

KIP

Geplaatst: di nov 13, 2007 12:57 pm
door Tempex
Weet iemand ook hoe ik die compressie in mijn blok hoger kan krijgen?
Is dat sleutelen in de ECU? Of kan dat ook eenvoudiger?
Zou een ECU van een SI gewoon op een I passen?

Geplaatst: di nov 13, 2007 1:16 pm
door 118GTR
Tempex schreef:Weet iemand ook hoe ik die compressie in mijn blok hoger kan krijgen?
Is dat sleutelen in de ECU? Of kan dat ook eenvoudiger?
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Nee, dat doe je niet in de ECU. En het is VEEEEEEEEEEEL moeilijker. Meestal komt het op andere zuigers aan, of een iets langere krukas. (je kunt je kop ook vlakken, maar dat levert maar marginaal een hogere compressie op)

Geplaatst: di nov 13, 2007 6:12 pm
door kip
Nee, dat doe je niet in de ECU. En het is VEEEEEEEEEEEL moeilijker. Meestal komt het op andere zuigers aan, of een iets langere krukas. (je kunt je kop ook vlakken, maar dat levert maar marginaal een hogere compressie op)


Inderdaad. Als jij je motor wilt opvoeren zul je hem moeten upgraden met de cylinderkop van de laatste Si-versie. Daarna kan je hem n keer vlakken, er ander boogies, andere spruitstukken, andere zuigers etc in plaatsen. dan kan een chipje voor het laatste getunede model nog 15 pk toevoegen naast wat je al veranderen wil.
tip; na chiptuning octaan 98 tanken want rovers zijn niet bestend tegen veel meer hitte en lopen al dicht tegen de pingelgrens (ECU). Dus koeling optimaliseren is dan ook een must!

KIP

Geplaatst: wo nov 14, 2007 1:24 pm
door Bart-K
wat een gedoe voor 15pk :roll:

Geplaatst: do nov 15, 2007 4:37 pm
door Tempex
Inderdaad.. Een hoop gedoe.
Dat ga ik dan ook niet doen.
Maar in ieder geval bedankt voor alle info iedereen!

Geplaatst: do nov 15, 2007 4:51 pm
door MoRaX
623 kopen? :D

Geplaatst: vr nov 16, 2007 1:55 pm
door Tempex
:D Dat zou ik best willen ja!
Maar die zijn niet veel te koop. En hij moet de juiste kleur hebben.
Rood vind ik niet mooi.
Het moet een British Racing Green zijn! :mrgreen: