Pagina 1 van 2

Welke olie op die 1.6 japcrap blokken?

Geplaatst: di sep 11, 2007 6:15 pm
door Dutch
:mrgreen: wie weet er welke olie ik het best op mijn rover 216 japcrap kan mikken.
Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
Km stand is 234K.

Geplaatst: di sep 11, 2007 6:22 pm
door Mark16v
gewoon 10w40 werkt altijd :D

Geplaatst: di sep 11, 2007 6:57 pm
door Dutch
hoeveel had jou japcrap gelopen?

Geplaatst: di sep 11, 2007 7:20 pm
door Mark16v
nu 197k maar nieuwe motor is in aanbouw :P

Geplaatst: wo sep 12, 2007 10:50 am
door Dutch
Ow ja? nog betere specs? Welk merk olie gebruik jij?

Geplaatst: wo sep 12, 2007 11:46 am
door Mark16v
voorlopig ff standaard specs, ga misschien wel een beetje port+polish proberen :) onderblok heb ik nog geen plannen voor

ik gooi vanalles door elkaar, intereseerd me niet zo, het loopt er bij de uitlaat toch weer uit ;) :)

Geplaatst: wo sep 12, 2007 12:30 pm
door Dutch
foto's heb ik niet, zondag op zandvoort te "bewonderen" kuch

Geplaatst: wo sep 12, 2007 2:35 pm
door Mark16v
jongens jongens, gewoon op tijd olie bijvullen en niet elke keer je koppeling met een klap laten opkomen en dan houden die blokken/bakken het echt wel uit hoor....

ik heb op dit moment alleen een kop liggen, daar ga ik mee beginnen. Dit is een D16A9 kop van een '88 CRX met 130k erop in hele goede staat. Die ga ik rebuilden, dat heb ik nog nooit gedaan dus dat ga ik rustig aan doen :P

dan wil ik kijken of ik mijn huidige onderblok hou ofniet, hangt van de zuigerveren af...

Geplaatst: wo sep 12, 2007 4:08 pm
door Mark16v
Tsja, wat zal ik zeggen. Bij mij zit de originele bak er nog onder en er staat nu 197k op, waarvan de laatste 50k door mij gereden zijn. Alleen de eerste versnelling jankt licht, verder niks aan de hand. Ik heb zelfs de originele koppeling nog.

Jij zal wel pech hebben gehad dan.

Revisie is altijd mogelijk maar zal de kosten van een "nieuwe" bak snel overschrijden ben ik bang.

Geplaatst: do sep 13, 2007 1:47 am
door tutuur
Mark16v Geplaatst: Wo Sep 12, 2007 10:46 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

voorlopig ff standaard specs, ga misschien wel een beetje port+polish proberen onderblok heb ik nog geen plannen voor

ik gooi vanalles door elkaar, intereseerd me niet zo, het loopt er bij de uitlaat toch weer uit

als jou olie er bij de uitlaat uit komt is er toch iets nieet goed;)
tenzij je op 2takt rijd:P
mzzl

Geplaatst: do sep 13, 2007 8:53 am
door Mark16v
tutuur schreef: als jou olie er bij de uitlaat uit komt is er toch iets nieet goed ;)
tenzij je op 2takt rijd :P
mzz
dat het niet goed is dat is wel duidelijk haha. daarom ben ook opnieuw aan het opbouwen :P

opzich valt het wel mee hoor, hij rookt in de hoge toeren en ik moet nu ongeveer om de 2000km een liter bijvullen...

Geplaatst: do sep 13, 2007 1:20 pm
door Mark16v
ehm dan stroomt het er aan de onderkant uit, dan rookt het niet uit te uitlaat...

verdroogde klepseals komen heel vaak voor, dat is het dan ook hoogstwaarschijnlijk. + dat ik het gewoon leuk vind om die kop te rebuilden.

Geplaatst: do sep 13, 2007 1:23 pm
door Dutch
Ja dat is meestal de oorzaak.
Maar hoezo is 233K een hoge km stand?
Auto is van 2e eigenaar, 1e eigenaar heeft de auto tot 2003 gereden en tot KM stand 186K daarna overgenomen door zijn neefje, die heeft hem met 200K nog een nieuwe riem etc gegeven dus met onderhoud zit het wel goed.
KM stand is wel hoger dan de gemiddelde auto en hij zou vast olie verbruiken(boeie gewoon bij houden).
Ga vandaag/ morgen maar eens olie wisselen en nieuw filter erop zetten + nieuwe kaarsen.
En dan is het iig weer lekker frissies voor zandvoort.
Tomcat schreef:Maar eh, is 't wat? Of ga je er alleen mee racen/trappen en wachten tot 'ie echt uit elkaar valt? :twisted: Behoorlijk hoge km-stand trouwens! Nog geen last van ratels/getik?
Nee dat doe ik er zeker niet mee, heb alle auto's die ik gehad heb(dit is nummer 15) met respect behandeld. Dat ga ik met deze ook doen. Misschien d\maakt mijn bak wat lawaai maar dan zoek ik wel een ander als deze naar de jachtvelden is



@Mark, jij bent er ook niet zondag? Damn ben ik dan de enige JAPCRAPPER???

Geplaatst: do sep 13, 2007 1:29 pm
door Dutch
Tomcat schreef:Aha, op die manier kan er een beetje olie in je verbrandingsruimte komen, verklaart ook de rokende uitlaat..
waar zie jij in mijn tekst rokende uitlaat staan? En op welke manier? Langs de zuigerveren of de KM stand? Idd kan er door de Km stand wel een beetje olie verbranden.

Geplaatst: do sep 13, 2007 1:33 pm
door Dutch
Hoe heet het blok wat er in mijn hok zit officieel? D16Z5 oid?

Geplaatst: do sep 13, 2007 1:37 pm
door Dutch
sneller typen dan :twisted: :mrgreen:

En welke bakken passen daar achter?