afgekeurd op 4-gas test met 6% O2-waarde !!
bij de dealer geweest.. kunnen dr ook niet uitkomen.. dus als iemand nog iets weet wat t kan zijn....
is de brandstofpomp van een si niet anders als die van een gti spi??
of zijn er misschien andere onderdelen die omgezet moeten worden?
heb nog wel kabelboom en computer van de si liggen..
schijnt dat deze comp t ook wel doet hierop..
zou dit t misschien kunnen verhelpen?
kabelboom van si is wel iets anders dus kan niet alleen kabelboom overzetten..mist nlk 1 stekker voor in de ecu..
iemand????
baltas
is de brandstofpomp van een si niet anders als die van een gti spi??
of zijn er misschien andere onderdelen die omgezet moeten worden?
heb nog wel kabelboom en computer van de si liggen..
schijnt dat deze comp t ook wel doet hierop..
zou dit t misschien kunnen verhelpen?
kabelboom van si is wel iets anders dus kan niet alleen kabelboom overzetten..mist nlk 1 stekker voor in de ecu..
iemand????
baltas
is het slangetje van je luchtmeter ivm je ecu niet lek ofzo...
wat ik bedoel is. meet je ecu niet ergens een valse waarde, waardoor het zelf verkeerd mixt..
het is maar een gedachte...probeer mee te denken
was bij mij namenlijk...
had mijn versnelingbak gewisseld. en daarna reed mijn auto echt beroerd...
uitlaat gassen bij het leven en stinken niet normaal....
nu komt er onder mijn luchtfilter. een slangetje uit. en daar zat een schuur in...
kwam ik na een week achter, na vanalles en nog wat...
stukje eraf. slangetje terug.
start de auto meteen goed...
nergens geen last meer van
wat ik bedoel is. meet je ecu niet ergens een valse waarde, waardoor het zelf verkeerd mixt..
het is maar een gedachte...probeer mee te denken
was bij mij namenlijk...
had mijn versnelingbak gewisseld. en daarna reed mijn auto echt beroerd...
uitlaat gassen bij het leven en stinken niet normaal....
nu komt er onder mijn luchtfilter. een slangetje uit. en daar zat een schuur in...
kwam ik na een week achter, na vanalles en nog wat...
stukje eraf. slangetje terug.
start de auto meteen goed...
nergens geen last meer van
ik zou t niet meer durven zeggen..
zal t nog na kunnen kijken..
maar heb alles van de si ook nog liggen..
en dr werd me vertelkd dat de gtis spi ook wel op de ecu van een si kan lopen..
mocht de fout in de bedrading zitten kan k er zo achter komen..
maar moet auto eerst nog weer ophalen bij de dealer..
dan kan k weer verder kijken..
zal t nog na kunnen kijken..
maar heb alles van de si ook nog liggen..
en dr werd me vertelkd dat de gtis spi ook wel op de ecu van een si kan lopen..
mocht de fout in de bedrading zitten kan k er zo achter komen..
maar moet auto eerst nog weer ophalen bij de dealer..
dan kan k weer verder kijken..
mja best ziek..
ik was nu aan het nalezen..
je zegt ook dat ie beroerd rijd..
had ik precies hetzelfde.
wat betreft de ecu...ik vermoed vanwel, krijg namenlijk de indruk dat de spi's helemaal niet veel verschillen van gewoone auto's ..
pas bij de mpi moet je dingen gaan overzetten.
en als de stekkers passen. is het goed he
wat ik wel gek vind...de dealer kan nix vinden.
toevallig al bij van noort geweest..? die mannen fixen zowat alles
ik was nu aan het nalezen..
je zegt ook dat ie beroerd rijd..
had ik precies hetzelfde.
wat betreft de ecu...ik vermoed vanwel, krijg namenlijk de indruk dat de spi's helemaal niet veel verschillen van gewoone auto's ..
pas bij de mpi moet je dingen gaan overzetten.
en als de stekkers passen. is het goed he
wat ik wel gek vind...de dealer kan nix vinden.
toevallig al bij van noort geweest..? die mannen fixen zowat alles
heb van inlaat alle pakkingen vervangen..
nieuwe pakking tussen spruitstuk en blok en alle andere pakingen met loctyte opnieuw afgedicht..
lamda zou nog kunnen jah..
had die van de si er ingezet omdat van originele t schroefdraad bijna helemaal weg was..
maar zou nog kunnen proberen idd met een nieuwe..
nieuwe pakking tussen spruitstuk en blok en alle andere pakingen met loctyte opnieuw afgedicht..
lamda zou nog kunnen jah..
had die van de si er ingezet omdat van originele t schroefdraad bijna helemaal weg was..
maar zou nog kunnen proberen idd met een nieuwe..
dacht al dat t hier aan kon liggen toendertijd.. omdat hij toen ook akl beroerd liep..
had mn eigen nog liggen en die was nog goed en zag dr nog heel goed en schoon uit..
toen zag ik dat die erin zat vrijwel geen schroefdraad meer had.. was helemaal weggevroten ofzo..
die kreeg ik er later ook niet meer in dus moest die si-lamda er wel in blijven
had mn eigen nog liggen en die was nog goed en zag dr nog heel goed en schoon uit..
toen zag ik dat die erin zat vrijwel geen schroefdraad meer had.. was helemaal weggevroten ofzo..
die kreeg ik er later ook niet meer in dus moest die si-lamda er wel in blijven
dat dacht ik al...dus lijkt me sterk als het aan de sonde zelf ligt.
pak een klein scherp zaklampje...
en loop heel het motorblok na..
je weet het nooit.
vooral alles wat in en uit de caberateur gaat...
ik heb laatst een flesje gekocht..
caberateur en injectie reiniger..
voor in de benzine te mixen.
alle kleine beetjes helpen.
pak een klein scherp zaklampje...
en loop heel het motorblok na..
je weet het nooit.
vooral alles wat in en uit de caberateur gaat...
ik heb laatst een flesje gekocht..
caberateur en injectie reiniger..
voor in de benzine te mixen.
alle kleine beetjes helpen.
ja kan k nog wel doen idd..
maar was alles al langs gelopen met remreiniger..
kun je testen nlk of die valse lucht aanzuigt..
was toen niks meer te vinden..
denk zelf dat het aan de kabelboom ligt..
dus zal eerst eens die si ecu en kabelboom er op zetten..en dan kijken of t stomme gestotter afgelopen is..
zijn er meer mensen hier die er meer over weten of dat kan.. een 8 klepper-ecu op een 16-klepper motor(mpi)?
nergens om hoor dutch maar wil niet dat ie dan nu helemaal kapotloopt..dus heb dan liever wat zekerheid..
die reiniger heb k al eens een flesje van ingegooit toen hij verwisseld was..
maar heeft helaas ook niet geholpen..
wel tof dat er mensen met me meedenken
bedankt alvast!
maar was alles al langs gelopen met remreiniger..
kun je testen nlk of die valse lucht aanzuigt..
was toen niks meer te vinden..
denk zelf dat het aan de kabelboom ligt..
dus zal eerst eens die si ecu en kabelboom er op zetten..en dan kijken of t stomme gestotter afgelopen is..
zijn er meer mensen hier die er meer over weten of dat kan.. een 8 klepper-ecu op een 16-klepper motor(mpi)?
nergens om hoor dutch maar wil niet dat ie dan nu helemaal kapotloopt..dus heb dan liever wat zekerheid..
die reiniger heb k al eens een flesje van ingegooit toen hij verwisseld was..
maar heeft helaas ook niet geholpen..
wel tof dat er mensen met me meedenken
bedankt alvast!
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Ik heb heel dit topic niet gelezen, maar gewoon de openingspost en heel snel hier en daar overlezen, dus don't shoot me als het al gezegd is, maar ik denk dat hij gewoon een tandje verkeerd staat. Dit geeft uiteraard veel te hoge CO waardes, en daarenboven heeft hij dan ook last om mooi zijn stationair te vinden, en loopt hij dan niet 100% onderin.
Check dit dus eerst alvorens verder te zoeken.
Check dit dus eerst alvorens verder te zoeken.
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Dat kan dus voor 99,9999% niet het geval zijn bruno. Hij heeft nl nog geen 2 weken voordat baltas het blok heeft opgehaald bij mij nog gelopen en zelfs door de 4 gas keuring bij de apk gekomen. Dus ik denk dat het ergens een sensor of slecht contact moet zijn.
Of je moet hele rare dingen gedaan hebben met de kabelboom ondertussen.
Of je moet hele rare dingen gedaan hebben met de kabelboom ondertussen.