het op tijd zetten ontstekking.
Geplaatst: zo aug 12, 2007 1:37 pm
mede forum genoten 
had me waterpomp vervangen en daarmee had ik aan de poelie van de krukass met een dopsleutel met hefboom proberen los te maken.
Zonder suc6...
IIg pomp is alsnog met gepriegel erin gezet.
de kleppen staan presies overeen met IN- -Exhaust IN- Exhaust en onder staat hij op de 0 TDC.
Ik heb dus gehoord dat er ook bij de krukass een sensor zit die de timming van je ontsteking regelt
maar denk dat dit dus in het blok zit...... nu kan ik alles wel weer opendraaien.
Als ik dan de oliebak losmaak kan ik dan de krukass + die sensor zien?
bijvoorbaat dank.
auto staat nu al 3 weken stil :'(
gaat om een:
214SI uit 97
mk3 versie
K-serie motor met plastic injectors.

had me waterpomp vervangen en daarmee had ik aan de poelie van de krukass met een dopsleutel met hefboom proberen los te maken.
Zonder suc6...
IIg pomp is alsnog met gepriegel erin gezet.
de kleppen staan presies overeen met IN- -Exhaust IN- Exhaust en onder staat hij op de 0 TDC.
Ik heb dus gehoord dat er ook bij de krukass een sensor zit die de timming van je ontsteking regelt
maar denk dat dit dus in het blok zit...... nu kan ik alles wel weer opendraaien.
Als ik dan de oliebak losmaak kan ik dan de krukass + die sensor zien?
bijvoorbaat dank.
auto staat nu al 3 weken stil :'(
gaat om een:
214SI uit 97
mk3 versie
K-serie motor met plastic injectors.