Pagina 1 van 3
verschil GTa, GTi
Geplaatst: di jul 17, 2007 10:39 am
door sindy77
Hay,
Wij hebben een 114 GTa, maar wat is het verschil tussen een GTa en een GTi?
En wie weet waar de a van GTa voor staat?
tnx
Geplaatst: di jul 17, 2007 11:53 am
door Jai
GTa(nders-dan-GTi) :P
Jai
Geplaatst: di jul 17, 2007 3:02 pm
door Dutch
Dutch vitesse? wat is dat?
Geplaatst: di jul 17, 2007 3:09 pm
door Dutch
Gti wel anti roll bar voor en achter
gti wel schockbrekers voor
gti wel andere veerbolmembramen achter
gti wel geventileerde schijben bij de MPI versie
gti wel voorbumperlip in kleur(bumpers 3/4 in kleur vanaf invoer silverstone interieur ergens in 1993 dus niet alle gti's)
gti wel sideskirts (en in kleur)
gti wel achterspoiler gedeeltelijk in kleur
gti wel luchtroosters in motorkap en spiegels in kleur
gti wel getint glas
gti wel stoelen met lende(steunen op de spi modellen en eerste types mpi)
gti wel rode gordels(tot invoer silverstone interieur ergens in 1993)
gti wel boxen standaard
gti wel lampje in de kofferbak
gti wel verlicht dashboardkastje
gti wel electrische ramen voor
gti wel centrale portier vergrendeling
gti wel standaard LM wielen (x-spoke op spi 7 spaak op MPI en vanaf ergens in 1993 7spaaks met roverlogo afdekkapje)
gti wel tellerbak tot 240km/uur vanaf mpi modellen
gti wel grijze vloerbedekking
gti B stijl afdekkapjes
gti velours hemel ipv pvc
gti in caribbean bleu geleverd gta niet
Gti kleuren: diamond white, storm grey, yet black, flame red, britisch racing green (BRG), Caribbean Bleu, (mpi in engeland in 500stuks in Nightfire red als Rover metro Gti SE)
GTa standaard wieldoppen en 5,5J brede stalen wielen.
GTa zwarte vloerbedekking
GTa zwarte stoelen + vloerbedekking
Geplaatst: wo jul 18, 2007 7:11 am
door sindy77
Wat een hoop kennis hier zeg, bedankt.
Wij hebben die Gta 16v (90pk

)
Hij is evengoed razendsnel.
Nou het is duidelijker geworden.
Fotoooooos komen eraan hoor.
Geplaatst: wo jul 18, 2007 11:08 am
door 118GTR
de 76pk versie ken ik niet, de 1.4 8v Spi's waren 75pk. Maar alle 8V modellen hebben de 5C35 versie van de R65 versnellingsbak, met de gewone ratio's.
De 16V hebben de zogenaamde close-ratio bak 5C37, die feitelijk alleen een andere eind-overbrenging heeft.
p.s. is is ook nog een 4-bak in de 111, maar die is even niet van toepassing.
Geplaatst: wo jul 18, 2007 12:45 pm
door Dutch
je haalt 2 dingen door elkaar, R65 zit in ELKE benzine 100 serie.
Echter zit in de gti een 5C37 bak en in de andere 100 serie's de 5C35 bak.
Dus in jou Gta kan nooit dezelfde bak gezeten hebben dan in de GTI(of de bak moet vervangen zijn maar dat is nagenoeg uit te sluiten dat er dan een gti bak onder een gta gezet kan worden.)
Geplaatst: wo jul 18, 2007 6:00 pm
door tomsta1488
Ik weet in elk geval dat ik graag een 5e versnelling aan die pook had zitte
Geplaatst: wo jul 18, 2007 7:11 pm
door tomsta1488
Ik wil nog steeds een 5e versnelling
Geplaatst: wo jul 18, 2007 7:44 pm
door Dutch
bakje overhangen is in 7,5uur te doen zonder blok eruit te halen.
vorige week maandag nog gedaan
@Tomcat
Het kan er wel ingestaan hebben maar de bak is net zo close ratio als alle andere 100serie 5 bakken. alleen de gti heeft de kortere FD. Neem dat nou maar van mij aan. Weet ondertussen echt wel waar ik over praat met die dingen.
Geplaatst: wo jul 18, 2007 8:03 pm
door Dutch
Jouke heeft het nagekeken en wat blijkt je hebt toch gelijk de manual praat ook over de CR 3.7 bak in Gta's. Toch weer wat geleerd
***edit: het is trouwens niet zo dat de 5 korter is maar de FD is korter 3.7 ipv 3.5 is dus op alle verzetten van toepassing, en niet alleen op de 5de***
Geplaatst: wo jul 18, 2007 9:45 pm
door 118GTR
versnellingsbak wisselen
Geplaatst: do jul 19, 2007 2:12 am
door burny
haha, een bak wisselen is niet moeilijk :P behalve bij mij of niet jouke hahaha! nou hij doet het weer in ieder geval

Geplaatst: do jul 19, 2007 10:26 am
door Jai
Geplaatst: ma jul 23, 2007 11:25 pm
door Dino
ook heeft mijn gta een antiroll-bar voor..
of is dit bij iedere auto ?
Geplaatst: ma jul 23, 2007 11:25 pm
door 118GTR
GTa's voor, GTi's voor en achter, de rest geen.